Hallo dames, Ik heb een hele levendige dochter van 4,5 maand oud. Het is een supervrolijk en vriendelijk meisje dat alles erg interessant vindt. Tot een paar weken terug sliep ze eigenlijk heel erg goed. Daarna volgden een paar weken waarin ze 's ochtends maar 3 kwartier sliep en weer wakker werd, vervolgens haar middagslaapje helemaal doorsliep, om vervolgens daarna maar weer hooguit 3 kwartier te slapen. 's Avonds en 's nachts slaapt ze altijd goed. In de perioden dat ze wakker is, is ze heel erg levendig en speelt ze veel. Ze kraait alles bij elkaar en is eigenlijk nooit vervelend. Normaal gesproken kletst ze eerst 3 kwartier langt voordat ze in slaap valt. Sinds twee dagen slaapt ze ineens superveel! Als ik haar 's ochtends op bed leg na haar eerste flesje (dan is ze ongeveer een uurtje wakker) is ze gelijk stil en word ze pas na 2,5 uur tot 3 uur weer wakker. Vervolgens gaat ze na haar fles van 11.30u weer naar bed en slaapt ze weer tot de volgende fles. Haar schema ziet er dus nu zo uit: 7.30u: Flesje 210cc 8.30u: Slapen 10.45u: In bad en vervolgens flesje 210cc 12.00u: Slapen 15.00u: Flesje 210cc 16.15u: Slapen 19.00u: Flesje 210cc 20.00u: Slapen 23.00u: Flesje 210cc daarna slapen Tussendoor speelt ze natuurlijk wel en knuffelen we. Ik vind het zo vreemd dat ze ineens zo veel slaapt! Nu zijn we een paar weken terug ook naar het CB geweest omdat ze een opgezwollen lymfekliertje achter haar oor heeft. Ze vertelden me dat dit niks te betekenen had en dat het haar afweersysteem was dat bacterien buiten probeert te houden. Bij de volgende controle zou het kliertje nog niet weg zijn. Dit is inmiddels een week of 6/7 geleden, maar dit bultje zit er nog steeds! Zou dit in verband kunnen staan het vele slapen? Tevens heeft ze erg veel last van haar tandjes (kwijlt enorm veel, bijt op alles en heeft constant haar vingers in haar mond). Waarschijnlijk ben ik een overbezorgde moeder, maar ik maak me toch best zorgen. Zijn er moeders die dit ook hebben meegemaakt? Overdrijf ik of zien jullie toch een reden om de HA te bellen? Liefs Isa
als je je toch echt zorgen maakt dan zou ik alleen al voor de gemoedsrust naar de huisarts gaan en dit voorleggen. ze slaapt inderdaad veel maar zo´n periode hadden we hier ook, (heeft niet lang geduurt trouwens). het hoeft niks te zijn, slapen is ontwikkelen, maar het kan natuurlijk ook dat ze iets onder de leden heeft waar ze moe van wordt, ik zou persoonlijk voor de zekerheid even de huisarts bellen.