Hallo allemaal, weet iemand wanneer je kan stoppen met nutriton? Omdat mijn dochter veel spuugde zijn we het gaan geven. Maar omdat ze nu ook ander drinken krijgt, lijkt het me niet meer zo nuttig. Iemand ervaring??
misschien begrijp ik het niet helemaal maar moet een kind niet melk hebben tot ze 1 jaar zijn? Want met ander eten bedoel je toch vast voedsel? (groente aardappelen enz?) Of snap ik de vraag nu niet goed?
Ik ben met 10 maanden gestopt met nutrilon, van af toen ben ik halfvolle melk gaan geven. Wel op advies van het CB, normaal is het inderdaad rond de 12 maanden. Maar ze was er al klaar voor, en het ging helemaal goed!
Nutriton gewoon langzaam afbouwen en kijken hoe het gaat... Veelal wordt het gebruikt tot 1 jaar, tot die tijd hebben ze vaak 'last' van de reflex. Meestal zijn ze met 1 jaar over de reflux heen. (ligt er waarschijnlijk ook aan hoe ernstig je kindje het heeft)
Nutriton is de vraag mensen, niet nutrilon Ik ben het gaan afbouwen, steeds een schepje minder en soms ging het niet en dan deed ik er weer eentje meer, nu hebben we er sinds kort geen schepjes meer door zitten! Maar hier spuugde hij niet maar bij liggen kwam er voeding in zijn slokdarm en dat was niet prettig/pijnlijk maar tot spugen kwam het nooit, wel de hik en de hik en de hik. Dus meer voor een milde vorm van verborgen reflux. Het bedje staat nog wel iets hoger met het hoofdeinde, dat ga ik nog niet veranderen Dus, gewoon uitproberen, in stapjes naar beneden?
Idd proberen. Misschien niet meteen bij alle voedingen, maar dat je het afbouwt. Of steeds iets minder per flesje. In het begin moest onze zoon best wel wennen en gaf hij weer ietsje meer terug, maar na een tijdje was het helemaal goed. Doe wat je gevoel je zegt en vertrouw erop
Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en ik gebruik nog steeds 1 flinke schep nutriton in dr gewone fels (niet in de papflessen). Op het CB zeiden ze dat ik met 6 maanden wel ko stoppen omdat met het beginnen van "vast"voedsel het wel over zou zijn, maar niet dus, Zolang ze het nodig heeft gebruik ik het gewoon! K probeer het af en toe zonder, om te kijken hoe ze reageerd, maar tot op heden gebruik ik het nog. K zou zeggen probeer gewoon, en kijk hoe je kindje reageerd!
Bedankt voor de reacties! Ik bedoel idd nutriTon. Ik dacht omdat ze nu ook diksap drinkt, en dat ook niet terugkomt, ik het wel zonder kon proberen. Ik ga steeds een schepje minder geven, kijken hoe het gaat! Bedankt!
Ik denk idd dat je het even moet proberen. Begin daar eens mee met de eerste ochtend fles. Mocht het niet gaan , of ze krijgt er last van dan zit je er niet snachts mee. Maar als de diksap lekker blijft zitten zal het met de melk ook wel beter gaan ! Succes
Inderdaad, gewoon proberen. Bij mijn dochtertje ben ik na een jaar minder gaan geven (ze zat ook aan de maximale hoeveelheid). Pas met 1,5 jaar zijn we er helemaal mee gestopt, toen hield ze eindelijk haar drinken binnen.
Wij hebben ook JBPM (nutriton) gebruikt echt 5 schepjes in een fles en dan ook 3 eetlepels pap erbij was echt beton zowat... op den duur gewoon gaan proberen en nu sinds 8 maanden ofzo is ze er EINDELIJK helemaal vanaf! Maar heeft effe geduurd..
Wij gebruiken het nog steeds. Ik heb het af en toe eens geprobeerd te minderen, maar dan werd het spugen toch steeds weer erger. Met gewoon eten heeft ie er geen last van en met water ook niet, maar zijn melk blijft terug komen. Al is het inmiddels weer even geleden dus ik moet het binnenkort weer eens proberen.
wij gebruiken het ook nog steeds. laatst was het op, dus een mooie test maar de melk kwam meteen weer terug. eten en water/sap spuugt mijn zoontje ook niet uit, alleen melk.
Afbouwen ... Een half schepje of heel schepje per dag minderen .... En kijken hoe dit gaat spuugt ze weer dan het schepje erbij doen .... En een tijdje zo laten En ander drinken ... Tja als je bij sapjes geen nutriton bij in doet is het bij melk ook niet meer nodig natuurlijk Ik ben met 9 maand gaan afbouwen maar dat ging niet.. Met 11,5 maand nog een keer en toen was het goed... Ik deed nutriton ook in haar fruithap en warme hap als ze een potje kreeg.... En in haar fles kreeg ze comfort en 5 scheppen nutriton