Ik vind dat je al zon grote flessen geeft. Zelf zou ik juist meer flessen met minder erin geven.. Vier flessen op een dag, hoeveel melk moet daar dan wel niet in? Een kwart liter per fles ofzo?
Wat Adi zegt idd. Een liter vocht klinkt veel, maar dat is de hoeveelheid voeding die een kind mag hebben als het meer dan 6 kilo weegt. Minder mag wel, maar dan heb je ofwel een kleine eter, of zit je met bijvoeding al zo ver dat je kind zoveel niet meer wil. Maar zolang je kind dit wil drinken, is het dus helemaal normaal
Niet iedere baby groeit op dezelfde hoeveelheid, ik lees dat sommige met 4 maanden nog aan 6x120 zitten. Tot 3 weken geleden zat ze op 5x150 en toen woog ze 5,5 kg. Ze huilde niet voor meer en was altijd tevreden. Ik vroeg me af wat zo ongeveer het gemiddelde was en het blijkt dat ik niet de enige ben die nog op 5 flessen zit. Qua bijvoeding is het nu 80 gram fruit ongeveer en een half potje groente of 2 eetlepels vers ongeveer. Ze vindt alles lekker tot nu toe en vindt fles en bijvoeding prima. Ze huilt nooit om meer.
Dan is het prima toch? Caitlyn is hier geen grote melkdrinker, dus tot we met de bijvoeding startten, met 5,5 maand, dronk ze meestal maar 600-700 cc, terwijl ze 900 zou mogen toen. Inmiddels lijkt ze een inhaalslag te maken en drinkt ze regelmatig meer, (laatst had ze ineens bijna die liter op), terwijl ze ook al lekker eet van groente en fruit... Maar de clou is wel dat je echt helemaal niets MOET als het op hoeveelheid flessen aan komt. Lekker doen waar je kind tevreden mee is en dan gaan er vanzelf flessen af als ze hun buikje meer vullen met bijvoeding En soms betekent dat dat kinderen van 2 maanden al op 4 flessen zitten, en soms ook dat kinderen van 7 maanden nog steeds op 6-7 flessen zitten, (hier het geval bijvoorbeeld ). Zolang je de max van een liter niet over gaat, (niet structureel iig), mag alles eigenlijk
Dat is echt een uitzondering hier hoor, dat zullen vooral de reflux kindjes en de moeders die voeden op verzoek zijn die meerdere flessen als in 6-7 flessen geven. Wij hebben ook ruim 5 maanden 7 flesjes gegeven, 120ml, omdat hij door zn reflux echt niet meer op kon zonder pijn te krijgen. Maar dan nog kreeg hij met 7 flesjes 28 schepjes melk en dus maar 2 schepjes minder als 5 flesjes van 180/6. Een liter melk is vrij normaal tot een bepaalde leeftijd. Pas als ze echt een flinke hoeveelheid fruit, brood en warm eten eten zullen ze flessen gaan minderen.
Als je dat naast het maagje legt, klopt dat ook wel, maar ze groeien er wel megahard op he? Ze pakken dat eerste jaar de helft van hun geboortelengte erbij, (gemiddeld), en ook zoiets in gewicht. Dat moet wel ergens vandaan komen
Daar heb je gelijk in! Ik heb inmiddels reflux medicatie afgebouwd, voeding naar standaard lukt niet dus ik blijf comfort geven. En elk kindje is natuurlik anders. Ik moet wel zeggen dat door de fruit en groente ze veel blijer lijkt te zijn omdat ze denk ik verzadigder is.
Ze vind eten vast gewoon leuk en lekker. In melk zit veel meer voedingsstoffen als in een beetje bijvoeding hoor. Zo bevat brocoli 23 calorieen en 0,2g vet per 100 gram. Peer bevat 52 calorieen en geen vet per stuk. Op zo jonge leeftijd werken ze wel zo een fles weg ( 130 calorieen en 7 gram vet per 200 ml fles friso comfort ) terwijl ze nog niet direct een zelfde hoeveelheid voeding uit bijvoeding kunnen halen.
Hier een meisje van 9 maanden die nog op 5 flessen zit, maar dit zijn vaak flessen van 120 cc. Nu ze net geopereerd is zit ze zelfd om de 2 a 3 uur op een fles, omdat ze niet wil eten en drinken en dan drinkt ze 70 cc.
Mama's ik lees hier dat jullie beebjes 'vanzelf een fles laten vallen'. Maar hoe dan? Of hoe merk je dat? Mijn zoontje krijgt 180/6 x 5. Drinkt overdag niet altijd alles op. 'S avonds daarentegen, om 23.30u, drinkt hij (al slapende) wel z'n fles helemaal leeg , dus ik heb het gevoel dat ik deze fles zeker niet kan laten vallen. Hoe weet ik nou wanneer ik deze wel kan laten vallen? (Ik weet dat dat rond de 6mnd is....maar beeb's regelen het zelf rond de 6mnd lees ik....hoe weet ik dat dat zover is dan?)
Bied je 's nachts ook 180/6 aan? Dan zou ik die kleiner gaan maken, even uitproberen of ie op 120/4 of 150/5 ook weer door gaat slapen tot de ochtend. Zoja, dan kun je die fles steeds kleiner maken en zal hij dat overdag wel inhalen. Nu pakt ie overdag minder, omdat ie 's nachts toch wel inhaalt nog, en dat kun je volgens mij het gemakkelijkste op deze manier doorbreken Even uitgezonderd groeispurts: dan hebben ze gewoon extra nodig
Nee geen nachtfles meer (inderdaad behalve als hij in een groeispurt zit, dan wel). Zijn laatste fles om 23.30u en wat ik al dacht, dan haalt 'ie overdag in want deze fles gaat als enige helemaal op! Maar kan wel 's proberen om hem 's 150/5 te geven en kijken wat hij overdag gaat doen . Thanks voor de tip!
Nou mijn zoontje ( 8,5 maand ) weigert gewoon te drinken. Hij drinkt nu in de ochtend ( 6-8 uur ergens ) in de middag ( 12-4 uur ergens ) en voor het slapen ( 19u ) maar meestal is hij als ik naar bed ga even wakker, dan geef ik de 4e fles en slapen we de nacht samen door. Maar overdag wil hij echt geen 4 flessen meer, draaien, duwen, niet happen. En als hij honger heeft begint hij al te lachen en gillen als hij de fles ziet.