Kan ik wel bv geven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Eloa87, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of dit ooit eerder is gevraagd...

Ik heb bij mijn eerste 3 maanden borstvoeding kunnen geven, geen goede begeleiding gehad, dus hapte hij niet goed aan.
    Flinke tepelkloven en bloedende tepels tot gevolg, waarnaar ik echt moest stoppen, zo pijn deed het.

Nou heb ik het idee dat mijn tepels nooit helemaal hersteld zijn... zeker de laatste weken, zie ik dat ik een soort korstjes (??) op mijn tepels heb en heb met de kolf een beetje gekeken hoe het voelde... nou ja, niet goed dus...
    Het lijkt wel alsof ik nog steeds tepelkloven heb zitten :(

KAN ik zometeen wel borstvoeding geven???? Moet ik eerst aan de smeer met bepanthen of langzaam laten wennen dmv de kolf?????

Ik zou het erg jammer vinden als het niet lukt, want vond het ook erg vervelend dat ik bij mijn zoon moest stoppen na 3 maanden.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar zou ik zelf eens een lactatiekundige voor bellen.
    Lijkt me stug dat je nu nog steeds kloven zou hebben van je zoontje, maar zou dan eerder denken aan gewoon gevoelige borsten/tepels....
    Zorgen voor goede begeleiding, ga een borstvoedingscursus doen (handig om te leren hoe je nou echt goed aanlegt) en zorg dat je wat dingen in huis hebt om het op te vangen als het niet zo goed loopt. Tepelhoedjes bijvoorbeeld.
    Thirza hapte namelijk in eerste instantie ook niet goed aan, dus een uur na de bevalling zat ik al met giga-kloven :( Ben gaan kolven en fingerfeeden en vanaf dag 4 of 5 ofzo met een tepelhoedje gaan voeden. Dat ging super, zo kreeg ze de borst wel goed gepakt en uiteindelijk ging ze helemaal uit zichzelf met een week of 6-7-8 gewoon zonder tepelhoedje drinken.
    Succes!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik denk eigenlijk eerder aan iets van spruw ofzo dat nu je zwanger bent weer opgevlamd is.
    Zou daarvoor ook op consult bij een lactatiekundige gaan, de huisartsen hebben daar meestal geen kaas van gegeten.

Wat ook kan, is dat de kostjes opgedroogd colustrum zijn.

Wat Rozemarijke zegt; zorg voor een goede begeleiding vanaf de eerste dag en denk nooit; "ik kijk het even aan" maar onderneem gelijk gedegen actie.

4. Brace

Brace Lid

Jan 13, 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit mij aan bij de dames die hier al hebben gereageerd.

Op borstvoeding.com kan je een lijst met lactatie kundigen vinden. Neem gewoon nu al contact met een bij jou in de buurt op.

Mvg
    Brace

5. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Hey dames,

Bedankt voor alle reacties!

Heb idd een LK gebeld hier in mijn woonplaats. Zij dacht dat het meer iets hormonaals was en dat het geen voorbode is voor de borstvoeding.

Wel gaf ze als tip er ook direct bij te zijn, omdat het ziekenhuis hier in dat soort dingen erg slecht is.

Tepelhoedjes heb ik toevallig vorige week in huis gehaald, die had ik namelijk ook nodig bij mijn zoon en dacht, kan het maar beter alvast in huis hebben!

borstvoedingscursus wordt niet meer gegeven voordat ik beval, maar ik ga er in ieder geval gelijk achteraan als ik bevallen ben dmv LK en een kraamverzorgster vragen die wat ervaring heeft.

Bedankt!!!!

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    pas op met kolven als je zwanger bent, dit kan de bevalling opwekken.

Kijk alvast en lees alvast op Internet op manieren van BV geven en het aanhappen. Je kan ook de 2e dag de LK vragen even bij je thuis langs te komen om te kijken of je goed doet.

Share This Page