Vanaf wanneer echte schoentjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Babs1977, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Vanaf wanneer kochten jullie echte schoentjes voor je kleintje?

Vanaf het moment dat ze zelf helemaal los kunnen lopen?
    Ons meisje loopt nog niet los maar wel veel rond de tafel en aan 1 hand enzo. Ik vroeg me af of ze nu al echte schoentjes nodig heeft.

2. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Je kunt het best pas schoentjes aandoen als je kindje goed los kan lopen. Op sokjes/blote voetjes leren ze veel beter hun evenwicht en balans bewaren dan op schoentjes..

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    In huis heeft ze altijd slofjes aan, van die soepele leren die je tot een propje kan knijpen.

En ja als we naar buiten gaan heeft ze schoentjes aan, als ze zelf wil lopen.
    En als ze in de wagen zit laat ik haar slofjes gewoon aan.

Ik heb wel eens gelezen dat als ze 6 weken goed los lopen je goede schoentjes kan kopen.

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Oh dan kan ik beter nog even wachten.
    Het leek me alleen zo schattig staan :D En van een vriendin hoorde ik dat ze best duur zijn en dat ze er erg snel uitgroeien.
    Ik wacht nog wel eventjes.

5. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Hier was het advies: als ze zes weken goed kunnen lopen mogen ze echte schoentjes. Daarvoor alleen met een zachte zool en het liefst gewoon op slofjes.

6. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Je hebt ook schoentjes met flex zool, die zijn voor de tussenfase, dus voor de eerste stapjes buiten. Na 6 weken goed lopen kun je schoenen met een harde zool aan doen. In huis lijken me slofjes (ik heb baby paws) het lekkerste zitten.

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera kreeg schoenen met een flexzool toen ze ook buiten ging lopen. Buiten spelen op het KDV en stukjes van de auto naar binnen. Thuis inderdaad zoveel mogelijk blote voetjes, zelfs nu nog.

Vera liep met 13 maanden, dus nu is ze het rennen aan het verfijnen ;)

PS. laarsjes zijn niet fijn voor ze merk ik. Ze zijn dan beperkt in hun bewegingen. Ook schoenen zonder flex zool kunnen tegenwerken....

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Hier liep ze nog geen 6 weken los, maar wel rond de tafel en af en toe los. Ik heb schoentjes met een zachte zool (shoesme) gekocht, en sinds ze die aanheeft loopt ze veel beter en los! Ze heeft meer grip, want wij hebben een laminaat vloer en wat ik ook aandeed ze gleed steeds weg. Ik vind de schoentjes ideaal!

9. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,135
    0
    36
    Tukkerland
    heb pas echte schoentjes gekocht voor jesper toen hij al goed los kon lopen, daarvoor had ie slofjes van roosjes, en blote voeten ;)

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb mn meisje al heel vroeg schoentjes aangedaan, eerst omdat ik het leuk vond (waren mini nikes) maar nu ook omdat ze lekker warm zitten.

heb gemerkt dat ze niet zulke koude voetjes heeft als normaal als ik haar met panty en sokjes naar buiten doe. dus hier gaat ze niet meer zonder schoentjes de deur uit hoor als het koud is!

en het zoontje van een vriendin van mij heeft leren lopen buiten op zn schoenen. hij stond op en liep heel enthausiast naar de geitjes toe (we waren op de kinderboerderij) en halverwege draaide hij zich om van: hee loop ik nu ineens alleen..?

gewoon op zn schoenen! dussseehh verschilt per kind denkik.

en thuis heeft ze zowiezo nooit schoenen aan, niemand hier. Allemaal lopen we op onze sokken, anders wordt het parket zo vies.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter loopt nu 2 weken los, en dat gaat natuurlijk steeds beter. Maar ik ga me niet vastpinnen op die 6 weken hoor!
    De wereld buiten vind ik al zo groot, lijkt me best spannend om dan helemaal los, op nieuwe schoenen, te moeten lopen!
    Ik laat haar nog lekker veilig binnen rondbanjeren!
    En dat gaat op blote voeten met de verwarming een graadje hoger. Heb begrepen dat dat het beste is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb voor Eva een paar goedkope schoentjes gekocht voor als ze soms buiten (aan de hand) loopt, dat vindt ze namelijk geweldig. Vooral op de kinderboerderij erg leuk! Ze vindt het geweldig om haar eigen gang te gaan, maar durft echt nog niet los te lopen. Maar die schoenen heeft ze dus maar hooguit een half uur per week aan.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft voor haar 1ste verjaardag shoesme schoentjes ( babyproof met zachte zool ) gekregen.. Ze loopt nog niet los maar wel rond de tafel e.d. Ze is een stuk stabieler gaan lopen dan op slofjes/blotevoetjes..

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    heb dat 1 keer geprobeerd toen er nog ijs en sneeuw lag, maar Ymke kon er niet eens op lopen!
    Terwijl ze best goed los kan lopen.
    Ik denk dus echt dat het niet goed is.
    (niet al kritiek bedoelt, gewoon reaktie op jou als in een gesprek :lol))

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik geloof ook niet dat die schoenen goed zijn hoor, ze krijgt ze ook niet meer aan als ze los loopt. Maar om geen natte en koude voeten te krijgen gebruik ik ze voor nu wel even.
    Ze vindt het trouwens geweldig, ze kruipt nu zelf naar de voordeur en pakt dan haar schoenen :D. Ik denk dat als ze los kan lopen ze het liefst de hele dag buiten loopt ;).

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wat dat betreft hebben onze kindjes het goed voor elkaar. De kans is heel groot dat ze goed kunnen lopen als het voorjaar is. Geen betere tijd om lekker buiten te zijn toch?

17. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Ik heb thuis een laminaat.

Mijn zoon kan alleen maar paar stapjes doen. Maar op sokjes is het glad hij glijdt steeds af. En ook is het koud, ik draag zelf sloffen thuis.

Welke soort schoen of een slofje is handig voor in huis met dit weer? Bijvoorbeeld die leeren schoentjes bij HEma? Ik ben bezig te kijken welke ik wil.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    En voor ons natuurlijk ook fijn, heerlijk om met lekker weer buiten te zijn!
    Ik hoop alleen wel dat ze snel echt los gaat lopen, iets beter voor mijn rug! ;)

19. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja die kleine meiden beginnen nu zo langzamerhand best erg zwaar te worden he ;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat ook, maar ik bedoel meer dat ze constant aan de hand wil lopen... en ze kan heel goed lopen, soms laat ze los en loopt ze nog een paar stapjes en soms in de box loopt ze een paar stapjes los. Het is gewoon net zo'n schijterd als haar moeder :). Maar ik vermoed dat als ze wel los gaat lopen, ze ook haast niet meer zal vallen. Dat zou dan wel weer fijn zijn natuurlijk.
    Ze is trouwens toen ze de eerste stapjes los ging doen tegen ons bed aan geklapt, zal er ook mee te maken hebben dat ze nu niet zo goed durft ;).

Share This Page