4 & 5 maanden, taaie/saaie maanden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen is dat niet de manier waarop een baby gaat zitten. Als je haar wilt helpen om te gaan zitten, leg je haar op haar buik. Want dan kan ze zich juist optrekken aan haar handen, knieën onder de buik schuiven en gaan zitten.
    Buikspieroefeningen vanuit de rugligging doen alle baby's, dat geeft inderdaad vaak aan dat ze het een beetje beu zijn om alleen naar boven te staren. De volgende stap in de ontwikkeling is dan volop rollen en op de buik spelen, niet neergezet worden in een stoel of de wipper (waarmee de baby juist wordt beperkt). Vanaf de buik kan de baby alle kanten op, en haar buikspieren op de juiste manier trainen.

2. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jou kindje best wel voor loopt in de ontwikkeling met bepaalde dingen en dat je het nu dus ziet als saai omdat ze even niks leert. Maar de meeste kindjes die 4/5 maanden zijn kunnen nog niet zitten in een kinderstoel of omrollen ofzo dus voor de meeste is dit juist een leuke periode omdat ze het gaan leren. Ik denk dat je niet te snel moet willen voor je kindje. Je kindje doet het zo te horen super goed, maar de meeste dingen die kinderen met 6 maanden ongeveer kunnen, kan jou kindje al dus wees daar blij mee en geniet er even van, voor je het weet rennen ze rond en dan verlang je terug naar het moment dat je nog lekker op je gemak kon kroelen op de bank ! :)

Deel Deze Pagina