Nog een vraagje. Zoontje 3 mnd komt nog om de 3 uur.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Kwabbernoot, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi, had dit weekeinde ook wat gepost. Heb nog een vraagje.
    Ik lees dat veel kindjes van Remus zijn leeftijd al op 5 flessen zitten of op 4. Remus komt nu echt nog om de 3 uur en wil dan ongeveer 110 ml eten. Rekken lukt niet, meer wil hij ook niet.

Om 22.00 uur en met de nachtvoeding eet hij vaak wat meer, ongeveer 150 ml maar soms ook maar 110 ml. Hij komt ook nog 7 keer per dag. Komt dan trouwens totaal rond de 800 maar mag eigenlijk al de liter hebben.

Is dit erg? Kan dit door zijn (verborgen) reflux komen?? Moet ik hier wat aan doen of kan ik het zo laten en verandert het wel als ik ga bijvoeden??

Hij poept trouwens ook maar 1x in de week, hij krijgt voornamelijk borstvoeding, is dit erg??
    Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Kindjes van 3 maanden kunnen op 5 voedingen uitkomen, maar dan drinken deze kindjes wel hoeveelheden van 165-200 ml. Zolang g je zoontje vaker minder grote hoeveelheden drinkt, zal het lastig zijn om op minder voedingen uit te komen, dat is niet erg hoor. Wanneer je kindje tevreden is en goed groeit, kun je ervan uitgaan dat hij voldoende binnenkrijgt. Ook de onlasting verschilt heel erg, wanneer je kindje geen klachten heeft, kan het geen kwaad dat hij minder vaak ontlasting heeft.

Groetjes eveline

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Dankjewel:)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009