ik wil proberen 6 weken van te voren met verlof tegaan. ik heb nog 2 weken vakantie staan en wij moeten het opmaken aan het einde van het jaar dan wil ik vragen of ik die voor me verlof mag opnemen dan heb ik 8 weken van te voren vrij, dat wil ik dan proberen ik werk in de bejaarde zorg dus het is best wel zwaar werk.
Hoi, Ik heb redelijk wat tilwerk en wilde eerst 6 weken vantevoren met verlof gaan, maar ik heb al vaak gehoord dat 10 weken verlof erna wel kort kan zijn als je een zware bevalling hebt gehad. Vandaar dat ik gekozen heb om 4 weken zwangerschapsverlof en 12 weken bevallingsverlof op te nemen. En we gaan dit jaar niet op vakantie, dus ik had nog wat uren staan, vandaar dat ik 2 weken voor mijn verlof vakantie heb gepland en ook 0 tot 2 weken na mijn verlof, afhankelijk of ik overtijd ga lopen of niet. Groetjes Saskia
Bij Merijn heb ik tot 4 weken tevoren gewerkt. Nu wil ik dat weer. ik heb liever nog 2 weekjes extra als mijn kindje geboren is. Nu heb ik wel werk waarbij dat kan gelukkig. Ik werk als office manager en zit voornamelijk achter de PC.
Ik heb voor 6 weken gekozen, omdat ik een staand beroep heb en het de komende tijd erg druk en rommelig wordt. Ook gaan we niet met vakantie van de zomer, dus denk ik dat ik het aardig zat zal zijn. Die vakantie dagen plak ik na m'n zwangerschapsverlof dus heb ik ietsje langer als 10 weken erna. groetjes
ik wil ook graag 4 weken voor de bevalling met verlof. Weet echter niet of ik dat vol ga houden. Maar dat zie ik wel. Liefs Lydia
Ook ik werk in het (basis) onderwijs. ik heb in eerste instantie 4 weken van te voren aangegeven. maar m ocht het nu de laatste weken erg warm worden, dan zal het wel 5 of 6 worden. We zien wel.
ik ga gewoon voor 4 weken van te voren, die keuze is voor mij heel makkelijk. Mocht het niet gaan, val je automatisch terug na 6, maar heb je het iig wel geprobeerd. vorige zwangerschap ook zo gedaan, en als er niet gebeurd was wat er gebeurd is, dan had ik makkelijk kunnen blijven werken tot 4 weken. Dus nu ga ik er ook weer voor. Maar ik geloof dat je helemaal niet verplicht bent om het nu al door te moeten geven, want je had nog niet eens hoeven te zeggen dat je zwanger bent
Bij de 1e moest ik sowieso 6 weken van te voren i.v.m. aantal uren ziektewet, maar dit was ook mijn planning. Ik heb toen zelfs 2 weken vakantie ervoor geplakt en dat vond ik heerlijk! Ik werk in de kinderopvang, dus zwaar voor je lichaam. Daarbij is Ryan met 36 weken geboren, dus ik heb nog even kunnen genieten van mijn weekjes vrij. Nu kies ik weer voor 6 weken van te voren.
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik ook kies voor 6 weken vantevoren. Ik kijk nu al naar mijn verlof uit nl ! Het valt allemaal wel gunstig bij mij. Ik heb half juli vakantie tot einde augustus en dan hoef ik nog maar 2 weekjes te werken en dan ga ik al met verlof tot na de kerstvakantie. En dan heb ik in februari al weer een weekje vakantie. Echt heerlijk hoor!
ik zit in de horeca,dus lichamelijk heel zwaar werk,zeker in de zomer maar ga toch proberen om de 4 weken te halen,lukt dit niet,dan lukt het niet
Door lichamelijk en geestelijk zwaar werk heb ik voor 6 weken van te voren verlof gekozen. Ben zelfs 2 weken hiervoor al in de ziektewet beland ivm ziekenhuis opname. Het is heel persoonlijk denk ik en je weet van te voren niet hoe het loopt (mijn zwangerschap ging heel voorspoedig tot week 32). Doe waar je je goed bij voelt!
Neem vijf weken van te voren verlof op, daarna neem ik mijn 'zomervakantie' (is wel inmiddels december dan) op, zodat ik precies in het nieuwe jaar weer beginnen moet met werken.
ik zit ook in het VO en bij mij valt het net samen met de herfstvak. Ik kan dus 5 weken voor de uitgerekende datum stoppen en hoef er maar 4 in te leveren. Hou er wel rekening mee dat je vakanties nog bovenop je 16 weken komen, en met ouderschapsverlof niet