Ik ben nu een week geleden bevallen en had eigenlijk geen last meer van mijn onderkant. Nu was ik vandaag zo dom om even te kijken...pff zie ik dat de knip echt nog een beetje open staat!! Ben er best van geschrokken. Het zal wel te vroeg zijn maar had niet verwacht dat het er nog zo uit zou zien. De hechtingen waar ik wat last van had een paar dagen geleden lijken wel weg te zijn. Hoeveel geduld moet ik hebben? Of wanneer trek je aan de bel? Bel ik de verloskundige of de huisarts?
Ik had precies hetzelfde. De eerste week had ik nergens last van. Kon zelfs op de grond zitten en naar de wc gaan ging heel goed. Na die week begon het te trekken en pijn te doen. Je kan voor de zekerheid de vk bellen maar zolang het niet rood is of er pus uit de wond komt is het echt oke. De vk heeft door 3 lagen heen geknipt en dat heeft echt even tijd nodig. Bij mij is het nu 12 weken geleden en het is nu goed genezen, maar voelen doe ik het nog steeds.
Ik denk dat het hier met 2-3 weken de knip dicht zat. Na 5 dagen wat hechtingen verwijderd. Die trokke heel erg wat toch wel wat pijn gaf waardoor ik niet normaal kon zitten. Toen het dicht zat was het af en toe nog wel een vervelend plekje was wat wild vlees ontstaan wat gevoelig was en had veel littekenweefsel. Wild vlees is aangestipt en het littekenweefsrl is vanzelf minder geworden. Nu voel ik er niks meer van. Kan de knip amper vinden.
Als de wond echt openstaat, zou ik er even naar laten kijken, want dat houdt een goede genezing wel tegen. Hier heeft hij niet opengestaan, maar wel meerdere keren ontstoken geweest, zelfs nog 1,5jr na de bevalling.... Hier is het na bijna 2 jaar nog steeds een verdikte gevoelige plek helaas.
Hier ook inderdaad. Na drie weken was het zo goed als dicht, vooral die in mn bil. Dat stukje in mn vagina pas sinds vorige week dat het helemaal gesloten is.
Een iets wijkende wond is niet erg, dat geneest gewoon. Bij mijn oudste zijn na 3 dagen alle hechtingen gesprongen door een infectie, de knip stond dus volledig open en moest zelf genezen - opnieuw hechten is bv geen optie ivm infectiegevaar. Het is helemaal genezen uiteindelijk. (Was echt een fikse knip, stond helemaal open, dus duurde wel een maand of 8 voor het echt dicht was.) Bij de jongste was het na 2 weekjes dicht.
Dank jullie wel dames voor de reacties!! Ik heb bedacht dat ik t even 2 dagen geef en dan nog een keertje kijk. Maar ik me dan nog zorgen bel ik toch de verloskundige maar even of ze wil kijken of dit normaal is. Vind het heel naar dat het zo lang zal duren. Maar ik maak me wel vaker van te voren naar om dingen die achteraf best mee vallen.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat de knip zondag weer wat bloedde. Nu is hij nog steeds niet helemaal dicht. Ze heeft een stuk hecht draad uit de wond gevist en hoopt dat nu deze irritatie weg is het beter zal genezen. Maandag naar de vk. Ben benieuwd wat zei er van zegt. Ben er zo klaar mee, al die bevallings kwalen. Wil gewoon verder met mijn gezinnetje zonder pijn en al die vrouw onvriendelijke toestanden. Maar zal in ieder geval nog een paar keer na gekeken moeten worden. Gelukkig heb ik er niet heel veel pijn aan. Maar soms is hij wat zeurderig aanwezig zeg maar.
Dat vroeg ik me ook af... na 1.5 week kon ik weer normaal zitten en bewegen, er zijn ook 2 knoopjes verwijderd wat veel het geholpen. Maar nu sinds een paar dagen heb ik weer wat last. Vooral op het einde van de dag voel ik het. Nu heb ik geen goede spiegel om te kijken, m'n man zei dat het er verder goed uit zag maar ga zelf toch ook nog maar eens kijken 😅
Spectre is jou knip ook nog een beetje open dan? Ik ben blij dat ik de huisarts even heb laten kijken.. kan het zelf echt niet zien en ml is niet zo goed met wonden en bloed. Als ik er met hem over praat trekt hij al wit weg. Maandag de na controle van de vk, ben benieuwd wat zei er van zegt en of het dan al een stuk beter is.
Demie.. ik heb even gekeken en het litteken ziet er verder goed uit, wond is niet meer open. Het is nog wel gevoelig, maar het zijn natuurlijk meerdere lagen die gehecht zijn, dus misschien dat de huid daaronder nog verder moet genezen? Het is vooral gevoelig omdat ik nog maandverband gebruik ivm vloeien en dat schuurt dan wat langs het litteken. Hoop dat het goed geneest bij je en er niets meer aan gedaan hoeft te worden. Bij mij is er echt netjes gehecht gelukkig, dat zeiden de vk en kraamzorg ook meteen.
Poh ja intiem zijn is voor mij voorlopig echt nog geen optie!! Vind dat ook wel heel spannend hoe dat zal voelen als dat straks wel weer kan. Wel fijn dat het er bij jou zo netjes uit ziet. Hopelijk word het snel wat minder gevoelig. Ik vloei trouwens nu al een tijdje niet meer echt. Af en toe een beetje gelige afscheiding. Als ik thuis ben gebuik ik ook geen verband meer. Alleen voor de zekerheid als ik de deur uit ga.
Duurde hier een week of 6 dat ik weer lekker liep en zat, die overgang ging ook heel plots. Moet wel zeggen dat als je periode er weer aankomt je hem dan weer extra voelt. Heb ik ook na een lange dag, lang staan of wanneer t gaat stormen heel stupide wellicht. Ook bij mij was een deel van de wond niet helemaal bij elkaar gebleven, zit een klein uitstekend flapje nu maar niet zodanig dat ik er last van heb. Tis nog wel stijf weefsel en t trekt zo nu en dan maar goed, nu net iets meer dan 3 maanden geleden en ik kan alles verder doen.
Vrijdag was ik bij de vk voor na controle, die zei dat 90 procent genezen was en het er best heel netjes uit zag. Helaas keek ik net zelf weer even met een spiegeltje en ligt het voor mij weer wat meer open. Zo maar weer de huisarts bellen. Vind het heel erg dat het zoon gerommel is. Maak me er steeds meer zorgen om.