zwanger of niet?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door caat, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Twijfel op ik wat moest tikken hier, maar toch maar even doen.... misschien is er wel iemand die er erkenning in vind.

10 weken geleden ben ik bevallen met keizersnede, dochter was 5 weken te vroeg. Vervolgens heb ik 4 weken flink bloedverlies gehad, 1 week ietsje minder. Toen een week niks. Toen na 10 dagen niks, opeens weer bloedverlies. Eerst wat onduidelijk, maar daarna zoals ik gewend ben bij menstruatie, dus ik ga ervanuit dat dit de eerste keer was na mijn bevalling. Het was wel langer dan ik gewend ben (normaal maar 4 dagen weinig bloed, nu wat meer dagen iets meer bloed), maar goed ik slikte voor mijn zwangerschap al 2 jaar de pil en voor mijn eerste zwangerschap had ik een spiraaltje, dus dat was al een tijdje geleden dat ik zonder hormonen ongesteld werd....

Omdat ik nog steeds ziek (nierproblemen) ben en na de bevalling geen behoefte had aan seks, hadden we dit een beetje uitgesteld. Aan het eind van de eerste 10 dagen geen bloed, hebben we seks gehad met condoom, omdat ik een zwangerschap wil voorkomen. Twee dagen later begon ik te menstrueren dus manlief had pech... na die eerste menstruatie heel voorzichtig gedaan met gemeenschap, altijd een condoom gebruikt. Vorige week hadden we een ongelukje en was condoom lek (niet helemaal duidelijk of dat tijdens gebeurd was of na de 'daad'). Ik natuurlijk helemaal in paniek, omdat ik wel eens richting eisprong kon zitten pffft nu zaten we in de middle of knowhere op vakantie en sprak de taal niet, manlief heeft me omgepraat die morning after pil te laten zitten, maar goed... had er goed de pest in, want als het aan mij lag had ik lekker gewacht tot mijn spiraal geplaatst was, maar goed heb ingestemd met condoom, dus tja....

Heb er verder helemaal niet meer aan gedacht verder, omdat ik mezelf had bedacht dat het wel heeeeel erg toevallig zou zijn als ik zwanger zou raken tijdens zo'n ongelukje. Alleen gister had ik een lichte bloeding (en vandaag ook) en zoiets had ik ook toen ik vermoedde zwanger te zijn laatste keer (innestelingsbloedinkje dus). Nu breekt het zweet me dus nog extra uit, omdat het niet uitgesloten kan worden. Ik heb in die week vakantie ook de dag erna of twee dagen erna (weet ik niet meer) een hele erge buikkramp gehad, maar mijn man had dit ook op dezelfde dag (is gevoelig voor koken in olie) dus kon ook het eten zijn.

Hoe groot zou de kans zijn? Ik moet volgende week vrijdag naar de gyn, dus kan dan mijn ongerustheid wel uiten. Is het nuttig om voor die tijd toch een zwangerschapstest te doen of is het nog gewoon veels te vroeg. Over 2 weken zou mijn spiraal geplaatst worden. Ik mag echt niet zwanger zijn ivm mijn gezondheid, dat overleef ik (of baby) dan waarschijnlijk niet... ben blij dat mijn dochter gezond ter wereld is gekomen en daar wil ik het voorlopig bij laten! lekker dubbel want mijn tweelingzus belde net met de mededeling dat ze zwanger is van haar eerste pffffft die kwam even binnen....

2. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Hi caat, en heb je ondertussen al duidelijkheid? Begrijp dat het nogal een onzekere tijd is. Zie dat je een nierprobleem hebt. Is dit de reden dat je niet nog een zwangerschap aan kunt? Ik heb zelf namelijk ook een genetisch bepaalde nieraandoening en ben sinds 2 maanden gestopt met de pil voor ons eerste kindje..

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    nee ik durf niet zo goed te testen en ben nog niet bij de gyn geweest.....

ik denk dat een nierprobleem geen probleem hoeft te zijn, maar mijn zwangerschap was een drama en de nasleep er van ook. Ik heb vanaf 14 weken in spanning gezeten of het wel goed zou komen, heb uiteindelijk tot 35 weken volgehouden, maar toen ging het echt heel slecht met mij en hebben ze besloten stappen te ondernemen. Heb in totaal 12 weken in het ziekenhuis gelegen (voor en erna dus)
    Mijn nierfunctie is nu zo slecht met enorm hoge bloeddruk, dus een nieuwe zwangerschap gaat niet goedkomen, want ik ben de vorige zwangerschap redelijk stabiel ingegaan en nog ging het fout. Was mijn tweede zwangerschap, de eerste ging met 26 weken mis en werd mijn zoontje doodgeboren, dus ik bespaar me de ellende liever.....

Ik heb overigens de afgelopen dagen nog steeds veel roze slijmverlies gehad, vandaag is het minder maar nog steeds aanwezig

4. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Wanneer moet je bij de gyn komen? Dan weet je in ieder geval precies hoe en wat. Het is in ieder geval een godsgeschenk dat je bent bevallen van een gezonde dochter, begrijp dat je door de omstandigheden niet op nog een zwangerschap zit te wachten. Heel veel succes bij de gyn..

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    vrijdag hebik afspraak

Deel Deze Pagina