Een vraagje naar de ervaringen van meiden die in de MMM zaten / zitten en zwanger zijn geraakt, helaas een miskraam hebben gehad en daarna uiteindelijk tóch zwanger zijn geraakt én.... gebleven...!!! (ben benieuwd of het klopt of je vruchtbaarder bent na een mk) -Welke behandeling(en) heb je gehad en wanneer was het de 1e keer raak? - Na hoeveel weken kwam de miskraam? - Wanneer mocht je weer verder in de MMM? - Wanneer was het daarna raak en bleef de beeb wel plakken? (ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, heb zelf onlangs voor het eerst ooit zwanger getest, maar helaas is het misgegaan na - uiteindelijk - 7 weken... Nu een maand rust en de MMM weer in... Mijn gevoel was het liefst deze ronde weer begonnen, maar dat mag helaas niet van de kliniek...) Ben erg benieuwd (en met mij vast nog meer meiden in de MMM!!!) naar jullie ervaringen. Alvast ontzettend bedankt!
Ten eerste sterkte, na zo lang wachten is het wel heel erg dat jullie dit ook nog mee moeten maken. Dat je deze ronde nog niet terug mag in de mmm heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je eerst weer een eigen cyclus moet hebben. In mijn omgeving heb ik inmiddels al vaker gehoord dat de eerste ronde na een miskraam een verhoogde kans geeft op nog een miskraam. Sterker nog, ik ken er 2 die recentelijk direct weer zwanger werden en inderdaad een 2e miskraam kregen.. Pech of? De meningen zijn er over verdeeld. Verder heb ik geen antwoorden op je vragen, heb de mmm niet meegemaakt..
ik ben na de 1e cryo behandeling zwanger geraakt van een 2ling na ruim 7 weken kreeg ik een mk van 1 van de 2ling de andere is blijven zitten helaas uiteindelijk te vroeg geboren en daarna overleden... ik mocht niet gelijk weer starten uiteindelijk hebben er 3 maanden tussen gezeten voordat we weer verder gingen met de behandelingen... ik heb daarna nog 2 cryo pogingen gehad en 3 ivf behandelingen maar ben er niet meer zwanger door geraakt 4 maanden nadat we uitbehandeld waren raakte ik spontaan zwanger. heel veel sterkte meid, hopelijk komt er ook voor jullie snel een wondertje
Lieve Caruli, Weet je dat ik gewoon een traan krijg bij het lezen van je verhaal... Maar dan van het dankbare gevoel wat jij moet hebben ervaren toen jullie Wondermannetje zich zomaar, compleet onverwachts aandiende... Wow! Superbijzonder! Dankjewel voor je verhaal! xxx
Ik spuitte ook menopur en pregnyl. Eerste behandeling gelijk zwanger van een 2-ling, helaas met +/- 7 weken ma. Het heeft toen precies een jaar geduurd voordat ik weer zwanger raakte, hier een mk met 5 weken. 3 maanden later weer zwanger (met utrogestan tot de 12e week) alles is goed gegaan en mijn dochter is inmiddels bijna 6 maand.
Ik had wel een eisprong, maar een slechte. Toch raakte ik na 11 rondes zwanger. Helaas eindigde dit in een missed abortion. Ik ben gecuretteerd en helaas heb ik daarna het syndroom van asherman opgelopen, verklevingen. Er volgde na veel gezeur en gezeik na acht weken een hysteroscopie zonder verdoving. Nadien heb ik een bloeding gehad, dus de dokter zei dat nu alles weer goed was. :x Helaas helemaal geen eisprong meer en mijn slijmvlies bouwde zich niet meer op, dus er kon zich ook niets innestelen. :xMaar dat bleek pas bij het fertiliteitscentrum het Geertgen, want ik ben overgestapt toen, ik was t zo zat! Acht maanden na de curettage (en vier rondes behandeling bij Geertgen, waarvan twee met pregnyl) was het raak! Zie mijn banner. Ik ben zwanger geworden met behulp van Fostimon (soort Clomid, maar dit heeft geen invloed op de slijmvlieskwaliteit), Pregnyl voor de eisprong en oestradiol voor de slijmvliesopbouw! Nu gisteren de 20 weken echo achter de rug. Alles zag er zo te zien goed uit. Ik zal het allemaal pas echt gaan geloven als ik ons kindje in mijn armen heb!
Wow Loe! De aanhouder wint zeggen ze wel hé, dat blijkt maar weer... Net als bij Dds... kan me zo goed voorstellen dat jullie ook precies weten welk gevoel je hebt als je 'nog bezig bent in de MMM' (zoals ik en velen hier). Jullie verhalen geven me in ieder geval wel kracht om echt te blijven geloven, want dat is soms zo moeilijk, de energie, het geloof, de hoop en het vertrouwen weer terugvinden na iedere teleurstelling... Thnx girls!
Blijf geloven meid en doortrekken die hap! (om het maar even zo plat te zeggen). Ik heb vreselijk lopen janken in dat rotziekenhuis dacht dat het nooit meer goed zou komen. En dan was ik ook nog bang mensen voor het hoofd te stoten. Mijn gevoel zei gewoon dat het niet goed zat en daarom heb ik echt een heel aantal maanden anderhalf uur heen-anderhalf uur terug gereden, maar..........ik ben wel zwanger! Zet m op meid, het moet goed komen! De combinatie hormonen (puregon), pregnyl en zes dagen na de eisprong nog eens pregnyl (of utrogestan) werkt wel vaak goed. Maar timing is ook alles. Succes hoor, dikke knuffel!