hoe lang wachten op miskraam via natuurlijke weg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door silsa, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Beste verloskundige,

Gisteren heb ik te horen gekregen dat het hartje van ons beebje niet klopt. Aan de hand van het vruchtzakje zei ze dat de termijn van 8.5 week klopte. Het vruchtje zelf had echter de grote van 7 weken.

Ik kreeg als advies om het nog even aan te zien of het op de natuurlijke manier wil loskomen. Op de vraag hoe lang dat kan duren kreeg ik geen antwoord.

Graag wil ik ongeveer weten waar ik aan toe ben. Hoe lang kan je met een dood kindje in je buik blijven lopen? Wat is gebruikelijk? Ik wil niet onnodig lang wachten, wat is het goede moment om de natuur een handje te helpen? Ik begrijp dat dit voor iedereen anders is, maar heb echt behoefte aan een indicatie.

Daarnaast wil ik graag m'n kleintje opvangen en waardig afscheid nemen. Misschien is dit een beetje gek. Ik heb gelezen dat als het te lang dood in je buik zit, het er niet meer mooi uit ziet. Wil wel graag weten waar ik me op moet voorbereiden. Komt het er in z'n geheel uit?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi silsa,

Wat vreselijk voor je!

Het lastige is, is dat er geen indicatie voor staat. Ik zeg altijd wacht max een week, voor je lichaam is het niet erg maar mentaal is het een enorme klap. Als het spontaan afkomt kan je verwachten dat er best veel bloedverlies optreed met stolsels en zal je (flinke) krampen ervaren. Op het moment dat het bloedverlies begint raad ik altijd aan op op een emmer of in een teiltje te plassen zodat je en het bloedverlies in de gaten kan houden en het vruchtje kan opvangen. In de meeste gevallen komt het in zijn geheel af en zijn de krampen daarna weg en is het bloedverlies aanzienlijk minder. Je kan via het ziekenhuis ook tabletten krijgen om de natuur een handje te helpen. Bij een curettage zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om het vruchtje nog te zien.
    Heel veel sterkte
    Imke

Deel Deze Pagina