Ik eet dat normaal nooit maar heb er nu zoveel zin in! Nu heb ik pot bloemenhoning in huis.. Die heb ik een poosje terug gekocht en heb ik 1x gebruikt. Nu is hij al wel een paar maanden open... Ik vroeg me af of je als zwangere vrouw honing kan eten? Omdat kinderen tot 1 het niet morgen hebben omdat het niet gepasteuriseerd is... En omdat hij al open is??
Ja hoor je mag honing meid. Het klopt idd dat kinderen tot 1 het niet mogen maar voor jou geen enkel probleem.
Nee hoor Tis suiker, wordt alleen wat harder of gaat kristalliseren. Als je gewoon net schoon bestek erin geweest bent is er niks aan de hand. Hier staat honing ook heel lang, tis niet iets dat werkelijk erdoor heen fietst als bijv Chocopasta
geen probleem, de reden dat kleine kinderen het nog niet mogen is dat de barrièrefunctie van hun darmen nog onvoldoende is. Jij hebt gewoon volwassen darmen dus de clostridium botulinum en zijn botox komen langs die weg je lichaam niet in, dus ook niet bij je kindje.
Ik ga het gelijk proberen warme melk met honing voor het slapen ik heb namelijk sinds een klein weekje last van kuit krampen snachts en dat is echt geen pretje.
Ik heb t elke ochtend in mijn kwark! heerlijk.. moet ik er wel bij zeggen dat ik het voor de zwangerschap nooit at.. vond t eigenlijk helemaal niet lekker