Hoi allemaal, 3 mei hebben wij onze 1ste echo gehad. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was op 21 maart. Daarom dachten wij dat ik inmiddels 7 weken zou zijn. Gisteren bij de echo hebben ze vastgesteld dat we pas 4 weken en 5 dagen zijn. Maar er was een heel duidelijk kloppend hartje te zien. En ik kan nergens op internet vinden dat dit mogelijk is. Overal staat vanaf de 6 weken minimaal. Ik kan het gewoon niet geloven dat we pas zo vroeg zijn en zo'n duidelijke echo gehad hebben. Wij hebben 22 april een eerste zwangerschaps test gedaan waarbij ik 2 dikke duidelijke strepen kreeg. Dan zou ik pas 2,5 weken zwanger zijn geweest volgensmij? Mijn vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken en gewoon moet genieten van de zwangerschap en de mooie echo die we gehad hebben waar een duidelijk kloppend hart te zien was. Maar ik kan het niet geloven zo vroeg. Hopelijk is er iemand op dit forum die het zelfde meegemaakt heeft en mij gerust kan stellen. zie hier de echo:
Met een duidelijk kloppend hartje ben je minimaal 5+4.Eerder klopt er geen hartje namelijk. Bij elke embryo gaat het hartje kloppen bij 5weken en 4 dagen,alleen dat zie je nog niet altijd op dat termijn.Het ligt aan de apparatuur en de ervaring in vroege echo's van de echoscopist of je het dan al ziet.
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij is het ook niet mogelijk om zo vroeg al het hartje te zien, op internet staat overal vanaf 6 weken en soms met goede apparatuur en via een inwendige echo al vanaf 5,5 weken. Nu het vruchtje nog zo klein is, kan een verschil van meten al gauw enkele dagen of zelfs weken uitmaken. Vind het wel vreemd dat de echoscopiste daar niets over zei. Waarschijnlijk ga je bij je volgende echo weer vooruit gezet worden. Geniet van je zwangerschap en maak je inderdaad niet te druk, een kloppend hartje is al een heel goed teken!
Ja ze zeiden dat de baby nu 1,3 mm was. Echt ini mini dus! Maar ze zeiden echt 4 weken en 5 dagen. Heb het extra nog gevraagd of ze zich niet vergist hadden.
Wat raar... 1,3mm en al een kloppend hartje?! Mijn eerste echo was op 7weken+1dag, en het vruchtje was toen iets van een 10,25mm (als ik het mij goed herinner). Ben je zeker 1,3mm? Was het niet 10,3mm? Dan kan je telling kloppen én het hartje. Als je nog maar 4,5weken bent veronderstel ik dat de echo inwendig is genomen? Of was het uitwendig? En door een gynaecoloog? Of?
Ja klopt! 1,3mm dit hebben ze gemeten met de CRL Ofzo iets. Ik ben bij de verloskundige geweest en het was doormiddel van een inwendige echo. Ze zeiden ook dat het echt een wonder is dat ze zo vroeg een hartje konden zien kloppen. Maar ik ben er zelf ook helemaal door in de war
Op de echo foto die ik gekregen heb staat 1.4mm bij CRL maar de verloskundige zei dat de baby 1.3mm is.
Ik zou ook even in de war zijn.. Versta je echt heel goed! Wanneer moet je voor een volgende echo? Probeer ondertussen je verstand op nul te zetten (heel makkelijk gezegd, I know, maar je kan niet anders) en wie weet geeft de volgende echo een beeld zoals jullie meer in gedachten hadden. Ik duim alleszins!!
19 mei hebben we een 2 de echo. Ik ben heel benieuwd hoeveel de baby dan gegroeid is. En hoe snel het hartje dan gaat. Nu ging het hartje nog niet super snel
sorry maar op 4.5 weken zie je alleen een vruchtzakje. En dan nog is het maar heel af en toe dat ze dan iets zien. Ik denk dat of je hebt het niet goed gehoord of de vk heeft het verkeerd gezegd. Op 4.5 zal er nooit een hartje kloppen. Die begint pas in de 5de week te kloppen. Ik denk dat er hier een fout is gemaakt of in dit geval gezegd door de verloskundige. En zou vragen voor een nieuwe echo ergens anders. Deze echo lijkt op een 6 a 7 weken echo
CRL staat voor crown,rump,length. Dat betekent vanaf de kruin tot onderkant billen,stuitje. Op deze termijn kun je deze meting helemaal niet doen.Nogmaals,voor de 5w4d klopt er echt geen hartje.Daarbij kun je ook de dooier en het embryo nog helemaal niet zien bij 4w5d.Hooguit embryonale delen...en dat is al heel vroeg op dat termijn.
Als het hartje nu nog niet zo snel gaat is het net begonnen met kloppen. Dus komt 5.4 dichter in de buurt. Of je bent nu 7 weken en de baby heeft een groeiachterstand nu al maar ook dat kan niet want in het begin groeien ze nagenoeg allemaal gelijk.
Wat vreemd zeg! Een kloppend hartje is in ieder geval goed nieuws!! Probeer idd je verstand op 0 te zetten tot de volgende echo. Moeilijk, ik weet het. Ik weet overigens niet waar je woont? Je zou ook naar Jan Koning kunnen gaan (in Ochten, Gld). Hij heeft een super apparaat, echt goede apparatuur en is zelf gynaecoloog geweest. Wellicht kan hij je gerust stellen. Dat heeft hij bij ons ook gedaan. En bij vele andere stellen. Wij hadden mooier beeld van hem via de buik, dan inwendig in het ziekenhuis.
Ik ben ook achteruit gezet en ik wéét mijn ei. Toch al 4 goede echo's gehad. Dus wat je zegt klopt niet helemaal. En daarbij bestaat er een soort 'embryo pauze' volgens mij. Althans, dat hoorde ik van een vk en heb het ook op internet gelezen.
Klopt baby90 zeg ik ook toch. Kan niet dat een baby van 7 weken kleiner is. Misschien heeft de vk verkeerd gemeten. Maar echt met 4.5 weken isbhet onmogelijk om een kloppend hartje te hebben en deze echo. Deze echo is van 6 a 7 weken.
Het klopt wel wat ze zegt.Tot 12 weken groeit elk embryo nagenoeg gelijk. En die pauze heet diapauze,en komt heel zeldzaam voor.
Nog wat,jij voelde je ei toch?Dat is helemaal niet betrouwbaar,logischer is het in jou geval dat je ei later was,en je daarom ook later duidelijk positief testte.En je dus korter zwanger bent en daarom achteruit gezet bent.
Uit onzekerheid heb ik net met mijn verloskundige gesproken. En ze zei dat op de echo 1,3 mm te zien was kwa meten daarom zeiden ze dat ik 4 weken en 5 dagen zwanger ben. Maar ze zegt als we kijken naar je echo en eerste dag van de laatste menstruatie dan moet je uitgaan dat je tussen de 5 en 6 weken bent. Ik voel me nu wel meer gerust gesteld. En ze zei als we 19 mei de 2de echo hebben zullen we meer zien en valt er meer te vertellen kwa hoever we precies zijn.
Misschien bedoelde ze 4,5 week sinds de bevruchting?? Wat dan op 6,5 week uit zou komen totaal? Omdat je die eerste twee weken altijd cadeau krijgt... Ik heb gister een echo gehad met 5+3 en daar is veel minder op te zien dan bij jou, en het zag er volgens de gynaecoloog prima uit voor mijn termijn. (Ik weet niet hoe ik de foto hierbij moet plaatsen?? Ben pas net op dit forum actief)