Zijn hier mama's die 's avonds werken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Blije Door, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

ik heb een leuke fulltime leidinggevende functie (40u) alleen mijn werktijden liggen tussen 15.00u en 23.00u en werk ook in het weekend. Als de baby er is wil ik mijn uren naar 30u brengen maar deze zullen dan nog steeds 's avonds zijn.

Straks kan ik overdag tot een uur of 14.00 voor de baby zorgen (of later, ligt eraan hoe ik mijzelf in rooster) en kan daarna de baby naar gastouderopvang brengen. Papa to be kan dan de baby om 17.30 weer ophalen. En dit hoeft niet elke dag want ik ben natuurlijk ook dagen vrij. Dit scheelt aanzienlijk in de opvangkosten en dat is natuurlijk fijn omdat ik 40u in de maand inleveren aan salaris.

Wie doet het ook op deze manier of werkt ook 's avonds maar doet het net even anders?

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Hoi meis,
    Zo heb ik het ook gedaan met mijn zoon.
    Ik werk dan parttime als beveiliger en kreeg ineens een post waarbij ik avonddiensten moest draaien. Ik had ook een gastouder waar ik mijn zoon 's middags naartoe bracht en als man lief thuis kwam van zijn werk, haalde hij onze zoon op en gaf hem te eten, in bad en naar bed. Nu is mijn zoon dan al 3,5 jaar en moest ik duidelijk vertellen dat papa 's avonds voor hem ging zorgen, anders kreeg ik boze papa's en zoon lief aan de lijn die niet luisteren wilde, maar als ik de kleine op voorbereide was er niets aan de hand. Sterkere nog, als papa een aantal avonden oppaste dat sliep de kleine man beter (hij riep dan niet zo veel als hij net in bed was) was wel ideaal.
    Wees gerust, komt vast allemaal goed. Lang leve de gastouderopvang he.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik werk ook savonds (en om het weekend) maar dan net even anders Ik werk in de thuiszorg als verzorgende, 10-15 per week

Mijn man komt dan om 17.30 thuis en dan ga ik de deur uit
    nu mijn man in ploegendiensten werkt heb ik 1x per 2 weken een woensdag avond oppas een buurmeisje

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik werk de ene week 's avonds en de andere week 's ochtends. En mijn man werk ze andersom. Hierdoor hebben we maar een paar uur opvang nodig. Ideaal vind ik zelf (ik werk maar 24 uur trouwens, dus we zien elkaar nog wel)

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik werk 16 uur in een verpleeghuis.
    Meestal werk ik van 14.30 tot 22.30, dus 7,5 uur. Komt dus neer op 2 soms 3 dagen in de week. Ook werk ik om en om het weekeind.

Mijn man werkt kantoortijden 40 uur,dus die kan dan lekker uitslapen in het weekeind, ik sta dan op voor de kleine. Als ik door de week werk past mijn moeder en soms de buurvrouw op. Ideaal zo.

Vanaf volgend jaar april wil ik een 16-20 uur contract en dan gaat Mart 2 dagdelen in de week naar een flexibele opvang

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik werk ook onregelmatig en 's avonds ( en 's nachts - nachtdiensten, maar daar kan ik wel slapen).
    Ik, mijn man en opa en oma vangen veel op en ze gaat 1 dag per week naar gastouder. altijd van 9-17 en om de week kom ik die ochtend om 12:00 uit de nachtdienst, dus dan heb ik lekker nog tot 17u tijd voor mezelf.

7. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    ik werk in de zorg en werk zelf ook regelmatig in de avonduurtjes of in het weekend. Weekend's is papa thuis om op de kleine te passen en straks de toekomstige 2e. Als ik s'avonds moet werken ligt het eraan hoelaat mijn dienst begint of oma past nog even op en brengt de kleine dan naar papa of papa komt thuis en we eten samen nog wat en dan ga ik aan het werk. Tsja je wisselt elkaar eigenlijk wel vaak af, vind ik niet altijd even gezellig maarja het is niet anders. Ik wil wel blijen werken. Wil onafhankelijk zijn en niet mijn handje op hoeven houden bij mijn partner, en daarbij vind ik het prettig wat te betekenen in de samenleving.

Deel Deze Pagina