4.5 weken zwanger en gevoelige borsten nemen af

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door SNB, 9 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Hey dames, in November heb ik een miskraam gehad en ik ben nu weer zwanger maar, nou had ik gigantisch last van gevoelige pijnlijke opgezette borsten en het is nou een stuk minder.. ze zijn opzich nog wel gevoelig maar veeel minder. Is dit normaal? Had iemand dit ook en toch een goede zwangerschap gehad? Google maakt me alleen maar nog meer onzeker..
    Ik ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg. :(
     
  2. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Nou, ik hoop van harte dat dit normaal is. Als het goed is ben ik net een weekje verder dan jij en bij mij is de pijn sinds vanmiddag eindelijk flink afgenomen. Geen tekenen van een miskraam hier. Nou denk ik eerlijk gezegd dat die symptomen soms komen en gaan en dat het niks is om je zorgen over te maken. Wees blij dat de pijn afneemt :)
    Ben wel benieuwd naar de dames die hier ervaring mee hebben, dus ik volg je topic.
    Fijne zwangerschap gewenst!
     
    SNB vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Symptomen komen en gaan inderdaad. Ik snap je onzekerheid hoor @SNB, maar dit vergrootglas op je lichaam en wat je voelt helpt je ook niet.. Accepteer dat symptomen komen en gaan. Vermoeidheid is ook een heel duidelijk symptoom. En vaak starten de ergste klachten vanaf 6 weken.
     
    WWJD en Suzi98 vinden dit leuk.
  4. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Ik snap je, ik had gelezen dat als je symptomen afnemen je een grote kans heb op een miskraam dus ik stresste hem heel erg, net ook heel hard zitten huilen. Maar wel fijn dat symptomen komen en gaan. Bedankt ♡
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Als AL je symptomen afnemen inderdaad. En dat is volgens mij niet zo. Dag voor dag!
     
  6. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Meer symptomen heb ik niet echt haha.. dus kan het niet afnemen ook..
     
  7. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Hier ook geen andere symptomen hoor en dat hoop ik eerlijk gezegd zo lang mogelijk zo te houden ;)
    Ik snap dat het lastig is, maar het wel of niet hebben van symptomen zegt echt niets over het verloop van je zwangerschap.
     
    SNB vindt dit leuk.
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Volgens mij las ik iets over op een bank in slaap vallen. Dat is echt wel een symptoom hoor :)
     
  9. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Hahah ja maar dat heb ik ook zonder zwangerschap :roflmao: ik heb een paniek en angststoornissen en daar heeft dat mee te maken.
     
  10. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Nee maar het afnemen van m'n borsten vind ik zo raar..
     
  11. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Same here. Alleen kan ik me voorstellen dat symptomen nooit constant zijn. Mogelijk neemt de gevoeligheid over een tijdje weer toe (zelf hoop ik van niet, want vind het mega irritant :rolleyes:).
    Begrijp heel goed dat je angstig bent hoor, een prille zwangerschap is ook niet niks, maar probeer te voorkomen dat je gedachten met je aan de haal gaan. Je geeft aan dat je een angst- en paniekstoornis hebt…Kun je ook andere redenen bedenken dat de gevoeligheid in je borsten nu (tijdelijk?) afgenomen is, behalve een miskraam? Zijn vast andere logische en meer helpende verklaringen voor..
    Klinkt vast heel cliché, maar probeer afleiding te zoeken en je focus van de symptomen of het gebrek eraan, te verplaatsen.
     
    SNB vindt dit leuk.
  12. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Ik denk ik ramp scenario dus kan geen andere reden bedenken haha.. misschien wennen m'n borsten eraan maar ben nog maar 4.5 weken dus lijk me sterk.. je bent lief dankjewel ♡
     
  13. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Graag gedaan, ik herken het denken in rampscenario’s, vandaar dat ik reageer ;)
    Een miskraam zal waarschijnlijk de meest heftige verklaring zijn, maar vast niet de meest voor de hand liggende :)
    Ik hoop dat je zorgen wat af zullen nemen en wens je een voorspoedige zwangerschap!
     
    SNB vindt dit leuk.
  14. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Dankjewel ♡♡ jij ook!
     
    Nylla vindt dit leuk.
  15. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Heel herkenbaar hoor. En wat @JupitR zegt was hier ook zo. Symptomen komen en gaan. En meeste begonnen pas echt rond 6 weken. Behalve de keer dat ik een mk kreeg. Toen werd het niet intenser.
    Ik heb weleens tussen 4 en 5 weken in mijn borsten geknepen omdat ik niet snapte dat ze niet gevoelig meer waren :roflmao:...dat hoeft dus ook niet per se.

    Bekijk het per dag en probeer vertrouwen te hebben.
     
    SNB vindt dit leuk.
  16. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Thanks :)
     
    WWJD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina