VK kon hartje niet vinden met doppler met 13.2 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sweetdreams, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Had gister controle bij de vk. Normaal wordt er rond 14 weken geluisterd naar het hartje, maar omdat mijn controleafspraak al gemaakt was nadat ik op de echo ben teruggezet, was ik nog maar 13.2 weken. Ze zei al, dat het nog vroeg was maar dat ze het wel ging proberen. Maar ze kon het hartje na een paar minuten proberen echt niet vinden. Ze zag totaal geen reden om aan te nemen dat er iets mis was, maar mocht voor mn eigen gemoedsrust morgen voor een echo komen. Ik heb best wat overgewicht maar de echo met 9.4 weken was uitwendig prima te zien. Het zit met toch de hele dag al niet lekker en vraag me af of het normaal is dat het hartje niet te vinden is met 13.2 weken?? Lees hier op het forum veel vrouwen die met 10(!!) weken het hartje zelfs thuis met de angelsound al vinden en ook verloskundigen die het vanaf 10 weken al kunnen horen. Kan dit soms ook aan de kwaliteit van de doppler liggen? Dat sommige praktijken betere apparatuur hebben??

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms kun je het wel eerder horen maar vaak ook niet.
    Het ligt er aan hoe de baarmoeder in de buik ligt, naar voren of naar achteren gekanteld, of ie al dan niet al boven je schaambotje uitkomt en ook hoeveel buivet je hebt.
    Over het algemeen luisteren verloskundigen niet zo vroeg in de zwangerschap, omdat je het vaak dan niet hoort en mensen zich zorgen maken om niets.
    Het is dus niet erg dat je niets hoorde, het was gewoon te vroeg voor jou. Even geduld tot de volgende controle.

Mirjam

Deel Deze Pagina