Ervaring gevraagd!! Na 1 week in de wolken te hebben geleefd omdat ik op mijn NOD diverse malen positief heb getest, is de hoop afgelopen zondagavond helemaal vervlogen. Het begon met wat bruin slijmverlies, daarna steeds roder. Totdat ik zondag om 19:30 gauw nog snel naar de supermarkt moest om maandverband te halen. Het bloedverlies en menstruatie krampen (met stolsels heeft geduurd tot gisteren avond) dus in principe nog geen 2,5 dag. Vandaag bleef het maandverband leeg alleen wat oud bloed. Echter heb ik met vlagen een drukkend gevoel aan de linkerkant (naast mijn heup). Het is niet echt een scherpe pijn maar wel irritant en zeurend, soms kleine steken. Zo stom als ik ben ging ik speuren op internet en las niets anders dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb uiteraard eerst de verloskundige gebeld, zij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. De afspraak voor een echo bij de gynaecoloog staat voor komende dinsdag. Ik heb ook aangegeven dat ik last had links onder en ze zei dat ik aan de bel moest trekken als het erger werd. Maar nu maak ik me toch zorgen, mocht het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn, zou het niet te laat zijn als ik daar dinsdag kom? Ik heb al veel voor mijn kiezen gehad afgelopen week en krijg echt van die ramp scenario's over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ik een eileider zou verliezen in mijn hoofd. De symptomen die ik had bijv. zeer pijnlijke borsten zijn stukken minder nu. Moet ik morgen toch aan de bel trekken en een eerdere echo eisen of afwachten tot dinsdag???
Hi Lomi, Wilde toch nog even snel reageren voor het slapengaan. Het is moeilijk te beoordelen, maar ik zou niet meteen uitgaan van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als ik dit lees en jezelf in paniek brengen. Het lijkt mij dat dit bijv ook heel goed een miskraam kan zijn. Echter wel verstandig om duidelijk vast te laten stellen wat er aan de hand is, mocht het eventueel toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. Overigens kan een eenzijdige pijn bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap horen, maar hoeft niet. Ik had bijvoorbeeld bijna geen tot geen pijnklachten. In ieder geval heel veel sterkte, het is niet makkelijk. Wat betreft het eerder aan de bel trekken, luister naar je instinct. Zou niet aarzelen als je voelt dat er iets niet in orde is.
De klachten die jij noemt herken ik absoluut niet als klachten van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het klinkt eerder als een "gewone" vroege miskraam. Ik zou in de gaten houden of je nog lang blijft bloeden en anders idd een echo laten maken in het ziekenhuis om te kijken of je schoon bent. (ik zie dat je die al gepland hebt) Dat heb ik elke keer na een miskraam laten doen omdat dat me rust geeft dat alles weg is. Sterkte!