Hoi dames, Ik zit alweer een hele tijd op dit forum. Drie jaar geleden ook al voor de eerste. Ik zit in de MMM voor PCOS. Afgelopen cyclus voor het eerst in maanden weer een eisprong gehad met de hoogste dosis clomid, 150mg. Helaas ben ik vandaag van het wachtbankje afgeschopt door de rode duivels.... Nu zit ik met een dilemma: als ik overmorgen weer begin met clomid is er een kans dat ik een paar dagen voor de bruiloft van m'n beste vriendin uitgerekend ben. Ik ben daar tevens ceremoniemeester. Nu weet zij wat wij al doorstaan hebben voor de eerste, maar van nu weet ze nog niets. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ik een eisprong krijg en zwanger wordt, maar wie weet. Het lijkt mij zonde om deze ronde over te slaan. Want of ik moet geen clomid nemen, of ik moet het veilig doen rond de eisprong. Als ik geen clomid neem is mijn cyclus weer weg en moet ik de ronde daarna weer wennen aan de clomid. Maar daarnaast is het ook zonde om een gesprongen eitje maar links te laten liggen. Dat voelt als een gemiste kans. Wat moet ik nu doen?! Gewoon de gok maar wagen en als ik dan een mazzelaar ben en zwanger wordt snapt ze hopelijk wel waarom we hebben doorgezet, of deze ronde niks doen en kijken hoe lang het daarna weer duurt? Ik kan echt niet meer realistisch nadenken nu. Kak wat had ik een fijn gevoel over deze ronde..... Alvast dank
Als je in de MMM zit zou ik er geen kans voor laten schieten. Sowieso is de kans al niet groot dat het gebeurt en het zou nu maar net raak zijn. En ja, tuurlijk zou dat niet leuk zijn voor je vriendin als je er dan niet bij kunt zijn. Maar als het een goede vriendin is snapt ze dat toch wel? Verder kun je heel veel dingen wel doen tijdens de eventuele zwangerschap natuurlijk. Dus, ik zou zeggen: ga er voor! En succes
Hoi, Wat erg voor je dat je weer een teleurstelling hebt gekregen en ongesteld bent geworden! Aan je verhaal te lezen is het geen gemakkelijke weg voor jullie. Ik zou in dat geval eerlijk gezegd geen seconde twijfelen. (eventjes misschien!) Kun je geen reserve-ceremoniemeester regelen samen met je vriendin, waar je het evt samen mee kunt doen als je hopelijk hoogzwanger rondloopt tegen die tijd, of dat diegene het helemaal van je over kunt nemen. Het is een eretaak, dat snap ik wel natuurlijk, maar een kind proberen te krijgen zou ik wel veel belangrijker vinden! (maar ik heb persoonlijk niet zoveel met bruiloften, haha)
Ja ik doe het al samen met een nichtje, dus dat zou dan idd kunnen. Ze loopt alleen al jaren te zeuren dat ze wil trouwen en haar vriend vroeg d'r maar niet dus hebben ze een geregistreerd partnerschap gedaan. Maand later heeft ie d'r gevraagd. Lekker rommelig haha!
Ik zou ervoor gaan hoor meid! Stel dat je dan beslist een maandje te wachten voor deze reden, dan kan de baby ook weer beslissen om te vroeg te komen, of dat jij bvb. rust voorgeschreven krijgt, enz. Zo kan je blijven uitstellen. gewoon ervoor gaan
Ik sluit me echt helemaal aan met alle berichten hier, er voor gaan meis! Je krijgt mogelijk spijt inderdaad, en die vriendin gaat dat vast begrijpen.
Ga der voor en als zij je beste vriendin is zal ze meer dan blij voor je zijn. Trouwen kan je altijd maar kindje krijgen is voor veel meiden niet van zelfsprekend en willen alle kansen grijpen .
Ik zou er gewoon voor gaan! Dat begrijpt je vriendin echt wel! Je zou het haar ook gunnen als het andersom was toch?
Thanks allemaal! Ik ben er weer een stuk zekerder van! Vanmorgen mijn eerste dosis clomid weer genomen. Laten we duimen voor een knallend nieuwjaar straks!