4 auto`s kan dat of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Hanneke, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    het hangt er ook een beetje van af wat voor auto's die 2 stil staanders zijn , als het 2 oldtimers zijn dat is het vrij n ormaal, maar als het 4 gewone gebruik auto's zijn , zou ik er toch 2 weg doen .....voor dat geld kun je een hoop leuke dingen doen , zeker met je kleintjes , zet het bijv op hun spaarrekening....

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Sorry maar onverzekerd of niet...zonnebloemolie of niet (wat is daar aso aan?) ...als je alleen al scheurt door een woonwijk/stad vind ik al aso! :rolleyes: Daar heb je de rest niet voor nodig in mijn ogen ;)

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Het hangt af waar je die 4 auto's wilt parkeren.
    Wij hebben een gezin hier in de straat met 5 auto's en er is altijd gezeik met parkeren, want wij kunnen em nooit voor onze deur kwijt omdat er dan 1 van hun auto's staan.
    Dat vind ik zwaar irritant.
    Als jij er verder een ander niet mee tot last bent, zie ik het probleem niet.
    Vind het persoonlijk wel overdreven, maar dat is mijn mening.

4. sim

sim Niet meer actief

ik vind 4 auto's zwaar overdreven, zelfs 3 vind ik overdreven, als je beide een rijbewijs heb, dan zijn twee auto's toch meer dan genoeg...

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    psies, ik zou al blij zijn met een 2e auto!

6. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :confused:

Nou oke als dat zo door gaat wordt het de laatste keer dat ik een mening geef... :rolleyes:

Hoezo jaloers? Hoezo afgunst? Ik ga toch in op de vraag van de TS zoals zovelen hier? En dan krijgen de mensen die het teveel vinden allemaal verwensingen naar je hoofd? Waar slaat dat op?

T zal mij werkelijk een worst zijn dat iemand 4 of meer auto's heeft en ikzelf maar een.

Er werd om een mening gevraagd of 4 auto's kan of niet.
    Nou ik persoonlijk vind het dus een beetje overdreven.

Oke als er 2 oldtimers/verzamelauto's/hobby auto's (hoe noem je dat)
    bijzitten is het "anders"...

Anders... in de zin dat ik die buiten beschouwing laat in het geval van praktisch gebruik voor de kids.
    Die zijn voor het toeren enzo.

Wat betreft het milieu, haha ja inderdaad klopt dat er dan hooguit met 2 gereden wordt haa had ik ff niet bij na gedacht. ;)

Maar 4 auto's, hoe dan ook, vind ik gewoon wel veel.

Maar ja..dan ben ik jaloers, afgunstig en schijn ik geen geld te hebben :(

7. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Hai

zoals je al duidelijk zei zijn er 2 meer als hebbedingen voor je man waar je slechts met z'n tweetjes in kunt (dus geen gezinsauto's maar als hobby). 1 is een grotere om met z'n allen weg te gaan, maar die heb je niet altijd voor de deur. En als je dan zelf weg wilt kun je niet met de auto als de Twingo weg is.
    Dus ik zou zeggen: de twingo houden, de grotere ook en die andere 2 blijven sowieso begreep ik.

Het kan ook anders bedenk ik me net haha
    De Twingo weg, de grote voor de deur voor jou en de kids en je man met 1 van zijn hobby auto's naar het werk. Of kunnen ze dat technisch gezien niet meer aan?

Mijn conclusie: als de garage auto's de tour naar het werk aankunnen, zou ik de Twingo wegdoen, maar puur omdat je dan lekker geld uitspaart en daar weer andere dingen van kan doen.

maaaaaar als de garaga-auto's het niet aankunnen, dan zou ik de Twingo houden.

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ikzelf zou geen 4 auto's willen hebben. Wij hebben zelf 2, eentje voor mijn mannetje zijn werk (=een citroen jumper) en eentje voor mij, een opel corsa. Maarja, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze. ;)

Ps; vind het wel jammer dat sommigen een beetje raar op je vraag reageren, maarja, verschil van mening hé?.

9. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Nou nou vind dat er soms wel heftig wordt gereageerd hoor maar goed.

Wij hebben er 3 en er komt een 4e bij ivm de zaak we hebben een auto daar zij ik altijd in manlief heeft een bus voor zijn motor maar er komt nog een bus bij voor meer ruimte (of die andere bus dan weg gaat is nog niet zeker) En hij heeft een omgebouwde auto staan die hij zelf helemaal klaar gaat maken en die zo af en toe gebruikt gaat worden

Vind als je het kan missen en je er niemand mee lastig ivm parkeren dan zie ik het probleem niet zo.

10. sim

sim Niet meer actief

ik snap alleen niet waarom ts naar een mening vraagt. als ze er zelf geen problemen mee heeft en er is genoeg ruimte om te parkeren zodat je geen buren ermee ergert, dan maakt het toch helemaal niks uit hoeveel auto's je hebt.

maar als je gaat vragen wat een ander er van vind dan is het toch logisch dat dat reactie uitlokt.

en als mensen bepaalde meningen niet respecteren en de ander dan gaan uitmaken voor jaloers ed, dat slaat gewoon helemaal nergens op, de één vind dit belangrijk en de ander weer iets anders, maar daardoor krijg je wel verschillende meningen ;)

11. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Helemaal mee eens...en inderdaad erg jammer dat de argumenten dus weer afgedaan worden met jaloersheid, afgunst etc.
    Zo heeft het namelijk steeds minder zin om je mening ergens te geven omdat die met onbenullige en persoonlijke kritieken weer wordt afgedaan...jammer van de discussie!

12. Niet meer actief

we hebben er 13 (12 van de zaak en 1 prive)
    dus als jullie dit ook als reden hebben vindt ik het logisch maar als ze alle 4 voor prive gebruik zijn vindt ik het zwaar overdreven :(

als ik dalijk mijn rijbewijs heb wil ik ook een eigen auto dus 2 vindt ik wel normaal maar 4 nee

13. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

dus als ik het goed begrijp zijn er 2 gewone auto's die jullie gebruiken en 2 voor beurzen en zo die getuned zijn?

dan vind k het normaal, hoeveel mensen hebben dat wel niet, sommige hebben oldtimers en hun hebben denk ik wat ik er uit haal getunde auto's.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De auto`s staan hier gewoon in de garage, nu 3 straks 3 of 4. (daar zijn we nog niet uit). Dus ze staan niet bij de buren in de weg,
    De 2 hobby auto`s kunnen het prima aan, die weg naar het werk. Het zijn geen oldtimers, geen opknappers, maar "nieuwe sport auto`s" (eigenlijk dus niet voor dagelijks gebruik), en wat voor het zijn mag ik niet zeggen want dan "wil ik alleen maar showen" :( . Maar ik wil het niet eens zeggen. Wilde ik dat doen, had ik dat meteen in mn eerste bericht wel gedaan! :rolleyes:
    Nogmaals 3 hadden we er altijd al, (2 voor met zn 2-en en 1 waarin we (net) met zn viertjes passen), nu komt er een nieuwe, in eerste instantie ipv de twingo, maar nu zat ik eraan te denken die kleine te houden voor erbij. En daar zijn we nog niet over uit.

Nou, dat zal toch zeker wel mee vallen met je! ;) Het is jou mening en die mag je hebben, en geven ook.
    (geldt ook voor andere, ik vraag om een mening, en dan mag je die hebben/geven)

15. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    meis,als je het kunt betalen,en niemand heeft last van jullie auto's(omdat ze in de garage staan)waarom dan de twingo weg doen.

Hou ze gewoon lekker,en dan kun je hem later altijd nog weg doen!

16. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :) fijn dat je dat zegt ;)

Maar t ging mij inderdaad om de discussie die ontstaat als er mensen zijn die een mening geven.
    Ik bedoel ik zeg ook niet tegen jou: "nou jij wilt alleen maar showen enzo".
    Nee jij vraagt om een mening, en wij geven die.
    En dan is t jammer als er zo op gereageerd wordt door anderen, omdat dat je vraag teniet doet.
    Maar goed...das mijn mening.

Wat betreft de auto's..lastige keuze lijkt me. Die 2 doe je niet weg, zijn sportauto's en dus niet voor dagelijks gebruik en ook niet praktisch denk ik dan nee met kids ;)

Ik zou dan kijken in welke auto ik de kids wel kwijt kan, en dan je man de andere mee naar zn werk. Er was toch al een grote auto voor het gezin? Dan lijkt me het handig als jij die standaard hebt, als je man aan t werk is zodat je weg kunt. En dan hij maar in een kleine twingo naar zn werk, haha als ie maar van A naar B komt toch?

Of mis ik nu nog een auto? ;) :)

17. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dat vind ik ook wel. ik ben echt niet jaloers op iemand met 4 auto's. als een ander daar heppie mee is: go girl! het is jouw leven en doe er mee wat jij wil!

18. sim

sim Niet meer actief

eigenlijk heb je je eigen antwoord al gegeven ;) en zolang jullie er geen probleem mee hebben is er toch niks aan het handje ;) dan zijn die ene twee voor de hobby en die andere voor dagelijks gebruik.

maar als je mij vraagt vind je 4 auto's te veel en ik zie dan voor me dat je smorgens achter je oor moet krabben welke je moet pakken, dan zeg ik op mijn beurt dat zijn er 2 teveel :D

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Als ik zou moeten kiezen, ging de twingo eruit, en nam ik daar een andere gezinswagen voor in de plaats. Een opel zafira of zo. Dan zit je altijd goed kwa ruimte, en ben je niet afhankelijk ervan of je partner de grote auto mee na z'n werk neemt.

Over de andere 2 auto's:
    Als dit jullie hobby is waarom niet. Lekker houden zou ik zeggen!

Groetjes Vera

20. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Als je het kunt betalen,alle 4.
    Waarom niet?
    Wij hebben 2 auto`s,2 scooters en 2 karts.
    Ze staan niemand in de weg,lekker houden ;)

Share This Page