4 auto`s kan dat of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Hanneke, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mm.. 4 auto's is een luxe probleem..
    (geef mij er maar 1 whahaha) :oops: sorry

Maar het is jullie geld, en als jullie het gewoon kan betalen.. en je hoeft niet elk dubbeltje om te draaien. Why not!
    :( het is niet mijn geld!

Succes

2. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik zou zeggen lekker alledrie houden, wij hebben
    ook 4 autos en een motor....
    En wij zijn met ze drieen...waarvan 2 volwassenen
    en dus een kindje....
    Als het kan (en het kan heb je verteld)HOUDEN...

Succes ermee...

LIEFS nony

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Oh eh, heb je nog ruimte voor een 5e?

Wij krijgen traks ook een andere auto, en ik heb de mijne nog niet verkocht...
    Dus voor slechts 2000 euro heb je er ook nog een blauwe Peugeot 205 uit '97 bij. Met maar 82000 km op de teller :)

En heel eerlijk? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de getunede sportauto's. Heb je ook foto's?

Groet van Kiki

PS Sja, slurptax, ik vrees dat wij er niks aan hebben. We betalen al belasting dus we hebben niks te klagen.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou hem echt houden. Hier hetzelfde verhaal. Man grote auto mee naar zijn werk, old-timer in de garage, maar ik zou echt niet weten wat ik zonder mijn (hoe toevallig) twingo'tje zou moeten.

5. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    Als je man ook met de andere naar zijn werk kan heb jij toch nog altijd een auto waar ej met de kinderen in kan.
    Zou hem dus wegdoen, want wat heb je er aan?

6. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ik heb lang niet alles gelezen hoor, maar mijn mening:

Als jij het wilt, is het toch jouw keuze? Ik vind het wat veel, want twee auto's op 2 mensen lijkt mij voldoende.

Maar ja, wij hebben ook ooit 2 auto's en 2 motoren gehad: ieder had allebei.

Dat zijn voor ons echt twee verschillende voertuigen voor verschillende momenten, maar als die auto's voor jullie hetzelfde representeren...? Dan doen jullie dat toch? Je betaalt je er ook blauw aan, en dat is ook een keuze.

Wij hebben de motoren verkocht sinds mijn zwangerschap, maar er komt ooit weer één nieuwe voor terug. Dan hebben we dus 2 auto's en 1 motor. Dat vinden wij oké.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    ik vind het ook teveel van het goeie.
    Maar goed.. Ieder zijn hobby.. Als 2 ervan je mans "kindjes" zijn, de 3de jullie nieuwe auto en jij wilt perse de twingo houden..
    Why not als je het kan betalen?

Persoonlijk zou ik de twingo weg doen, jullie hebben nu immers een grotere gezinsauto besteld.
    Waarom zou je dan met een kleinere auto gaan rijden?

8. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Heel de topic gelezen, er stonden wel enkele heftige berichten in, maar volgens mij is het maar normaal ook, we kunnen moeilijk allemaal dezelfde menig hebben.

Toen ik jou verhaal las, en nadien over nadacht, moest ik plots aan een goede vriend van mij denken. Hij en zijn vader hebben een passie voor auto's tot zelf in het extreme, ik weet niet hoeveel auto's ze hebben maar het zijn er véél héél veel en dat enkel voor privé gebruik. Ze hebben meerdere garages en staan altijd startklaar voor gebruik. Noem een merk en ze hebben er zeker één van staan, en van sommige zelf meerdere.

Persoonlijk vond ik het ook flink overdreven, maar ik kan mij wel voorstellen als je het er het geld voor hebt en het is je hebt er een passie voor...waarom ook niet. Daarom vind het het wel wat overdreven dat ze jou over dezelfde kam scheren. Wij hebben thuis twee auto's één voor in de week en één voor in het weekend. Een derde auto zou ook welkom zijn voor mij maar ik neem meestal het openbaar vervoer dus ik heb daar geen behoefte aan.

Dus leven en laten leven!

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik heb al vaker deze reactie gelezen dus dit is niet specefiek op Joepies gericht ;)

Ik denk niet dan de partner van de TS het risico wil lopen dat er een kras op gemaakt wordt, of een deuk ingereden wordt op z'n werk. Het zijn z'n kindjes. En zoals ik de TS begrijp zijn ze alleen maar voor shows en meetings.

Als Roy van mij een getunede sportwagen had, zou hij dus echt niet ermee na z'n werk gaan.

10. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    Ow, wat een antwoorden zeg…..maarja, het schijnt dat de vraag op een of andere manier onduidelijk is ofzo? En jullie schrijven dat we er zo en zo geen weg gaan doen? Uhm, volgens mij heb ik toch gelijk geschreven dat het alleen om die 4e auto gaat? Die 4e weg of die 4e erbij houden (=de vraag). 3 hebben we er altijd al gehad, had niemand problemen mee, maar nu we een nieuwe hebben gekocht vind mn ma dat ik achterlijk ben dat ik er uberhaupt over na denk om die ander toch maar te houden. Overigens wel een goede dat de auto waar de kids in passen bij de kids moet blijven.

En verder zeg je dat de andere 2 geen oldtimers zijn en de weg naar werk makkelijk aankunnen, dus dan kan je op de dagen dat jij de auto wilt gebruiken toch gewoon zorgen dat je man/vriend met 1 van de andere 2 gaat.

Ieder zijn mening, maar ik snap je vraag niet zo goed

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Ik ga een reactie geven die waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen. Ik denk namelijk dat dit geen dilemma KAN zijn wat op een forum gepost moet worden.
    Als jullie vier auto's kunnen veroorloven, dan kunnen jullie vast wel een beslissing nemen over het wel of niet weg doen van een auto.

Persoonlijk denk ik (oei, daar gaan we....), dat je het erg interessant vind om te laten weten dat jullie in luxe leven.
    Maar dat is puur MIJN mening.
    Sorry, maar ik moest dit even kwijt.

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Suus pas op, want nu word je bestempeld door jaloezie door sommige mede forumgebruikers ;)

13. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :) ..Jaaaaa...zoek dekking! :) ;)

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Ha ha ha...kom maar op!
    Nee, ben niet jaloers. Tenminste niet op deze situatie....ha ha ha.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor alle meningen, gelukkig dat niet iedereen dezelfde mening deelt, en er ook zeer bruikbare tussen zitten.
    Topic mag wat mij betreft op slot, we hebben een beslissing genomen. We houden het gewoon bij 3 auto`s (hoewel dat voor sommige ook té veel is) 8) . De twingo gaat dus weg. Voorlopig blijft op de dagen dat ik met de kleintjes op stap wil/ga/moet de nieuwe auto thuis en gaat mn vriend met 1 van de andere naar z’n werk.

@ suuszwanger, wat mij betreft mag je uit je bunker komen, voor mij hoef je geen dekking te zoeken :) . Maar laat ik nogmaals zeggen dat de rede die je noemde waarvoor ik dit topic opende niet de rede was. Vind alleen het jammer dat het zo geïnterpreteerd word. :(

Idd vera, daar is ie vreselijk bang voor, maar toch is de keuze op dit risico 8) gevallen.
    Enne steenslag en modder/vuil zijn ook heel erg eng :) :rolleyes: .

Groetjes Bolbuikje.

16. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    haha nou heel veel succes er mee enneh hopelijk ontwijken de steentjes en modder de auto ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha :)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431