Veranderen van VK

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wesselink, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wesselink

    wesselink Lid

    7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    Hoi hoi,
    ik had een vraagje. Ik zit bij een verloskundige praktijk waar ongeveer 5 verloskundige werken. nou zit ik bij een ontzettend jong meisje die, zoals het voor mij voelt, erg weinig ervaring heeft. Zo mag zij bijvoorbeeld nog geen echo`s maken. Mijn vriend heeft met 16 weken vrij genomen om mee te kunnen, ze nam niet de moeite of tijd voor hem. Sterker nog hij kreeg niet eens een hand!
    Nou is mijn vraag, kun je overstappen van de ene verloskundige naar de ander? Ook door mijn nogal heftige verleden vertrouw ik mensen moeilijk en zij voelt voor mij niet goed.

    Tevens heeft zij mij nog steeds niet gevraagd wat ik wil: thuisbevalling, borstvoeding etc. etc. is dit onderhand niet van belang ik ben namelijk 24 weken!

    Ik hoop wat te horen van jullie!
    esther
     
  2. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    hoihoi
    Is het niet de bedoeling dat je alle 5 de verloskundigen ziet voor je bevalt ?
    Ik zit ook bij een praktijk met 5 verloskundigen en zij proberen zoveel mogelijk te rouleren zodat ik iedereen heb gezien en niet ineens een vreemde aan mijn bed heb .
    Kan je niet de praktijk bellen en je verhaal uitleggen evt . vragen of je bij een ander terrecht kan ?
     
  3. wesselink

    wesselink Lid

    7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    hoi Nikkie,
    ik heb geen idee hoe hun werken. wat ik zeg ze is heel erg onzeker en daar wordt ik alleen maar onzekerder van. maar ik heb dinsdag weer een afspraak dus ik zal is vragen of ik niet een keer bij een ander terecht kan! dat is het erge, ik zie er nou al tegen op om te moeten gaan terwijl je maar eens in de maand gaat dus ik zou er naar uit moeten kijken. maar ja als zo een meid niet echt weet wat ze doet maakt het toch wel lastig...tenminste niet weet wat ze doet, eh meer onzeker is in haar handelingen.
    ik zal is kijken of ik een keer bij een ander terecht kan.
    grtjs esther
     
  4. anneguus

    anneguus Lid

    26 apr 2006
    11
    0
    0
    noord holland
    Hoi,

    als het niet goed voelt zou ik om een andere vk vragen. Je kan deze zwangerschap niet meer overdoen. ;) Het is misschien lastig om te vragen om een andere vk, maar als het niet klikt is het juist handig dat je bij een grote praktijk zit. Ze zullen het vast niet erg vinden als je aangeeft dat het niet klikt. Het komt vast wel vaker voor. Succes!
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    hier ook een verloskundigepraktijk met verloskundiges. Je krijgt hier steeds een ander zodat je in ieder geval iedereen hebt gezien voor de bevalling. Je weet nl nooit wie er dienst heeft als je aan het bevallen bent.

    Hier vragen ze trouens meteen tijdens de intake al of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen, dat van de borstvoeding kwam geloof ik steeds een beetje ana het eind van de zwangerschap.

    Als je je er niet prettig bij voelt zouik een ander vragen, je kunt deze zwangerschap niet meer overdoen dus je moet ervan kunnen genieten. Ook tijdens de bevallingis het handiger als jeje op je gemak voelt bij mensen die er om je heen zijn.
     
  6. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vragen staat vrij toch?

    Jij moet je prettig voelen bij haar en als dit niet zo is dan heb je alle recht om te vragen om een ander.
     
  7. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Dat ze geen echo's kan maken is niet bijzonder; dit is een extra opleiding die maar weinig verloskundigen volgen.

    Maar als je je niet prettig bij haar voelt, moet je anders eens de praktijk opbellen en vragen of je bij een ander onder controle mag komen.
     
  8. wesselink

    wesselink Lid

    7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    Inmiddels bij de vk geweest en wat schetste mijn verbazing? ik kreeg 1 van haar collega`s. ze was zelf op vakantie. ik heb het nog wel even aangegeven en het was een bekend probleem. meerdere vrouwen hadden dit al aangegeven. al die zorgen voor niks hihi.
    met Purkje gaat alles goed. groeit goed, duimt en schopt als een nieuwe. hij is alleen erg lang!
    grtjs esther
     
  9. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik ben veranderd van verloskundigepraktijk.

    We zijn bij praktijk1 op gesprek geweest, en ik voelde me daar helemaal niet op mijn gemak, mijn man ook niet. Ze was heel ontwijkend over mijn vragen over een waterbevalling terwijl ik dat wel graag wil.
    Ik een dag later opgebeld en gezegd dat ik me hier niet fijn bij voelde, en nogmaals duidelijk gevraagd naar waterbevalling.
    De assistente melde mij dat ze in de praktijk niet achter waterbevallingen staan, en ze adviseerde me om een andere praktijk te zoeken als ik het echt graag wilde.

    Dus toen ben ik verder gaan kijken. Praktijk2 neemt eigenlijk geen mensen aan vanuit ons dorp, maar nadat ik heb uitgelegd dat ik ben doorgestuurd omdat het daar niet liep namen ze ons gelukkig aan.
    Bij deze vrouw voelde ik me metteen op mijn gemak. Ze zijn met meerdere vrouwen en ze rouleren, je weet uiteraard nooit wie je kunt krijgen bij je bevalling, maar zo heb je iig iedereen gesproken.

    Ik zou je aanraden dit gewoon duidelijk tegen de verloskundige te zeggen dat je er geen fijn gevoel bij krijgt. Stel dat zij bij jou bevalling de enige is die beschikbaar is, dan zit je wel met haar opgescheept. Nu kun je nog van praktijk veranderen, op dat moment niet meer.
     

Deel Deze Pagina