Als het 1 keertje is en je zorgt als ouder dat je kind het ook leuk heeft heb ik er geen problemen mee. Elke wk nee dan vind ik het niet oke.. op vakantie begon bij ook ons de mini disco pas om 20.30 en geen 1 kind dat daar niet bij was hoor. Daar lag hij dus ook niet voor 22u op bed. En dat is ook maar 1 x per jaar..
Maar zoals dinsdag het vuurwerk ik ging als kleuter al mee ik ben nu 27. We gaan eerst lekker uiteten op de Waalkade daarna steken we de brug over en gaan de uiterwaarden in. Dit doen we al 23 jaar zo met de familie. Hier liggen ze altijd tussen half 7 en 7 uur op bed. Nooit later ja vorige week zaterdag met het voetbal mocht de oudste van 5 de eerste helft zien die ene keer per jaar. We gaan nooit uit de kinderen slapen altijd in hun eigen bed waar ze horen. Dus om nou moeilijk te gaan doen om 1 avond laat naar bed? Nee daar doe ik dan niet moeilijk over. Rijden lekker over Duitsland terug naar huis en dan zijn We er zo
Ik heb die kleine weleens meegenomen naar de Waal in vlammen. We gingen dan alleen daar voor en daarna gelijk weer naar huis. Ik ga echt niet met mijn kind 's avonds in de stad hangen. Overdag hebben ze kinderprogramma's, avondprogramma is gewoon voor volwassenen en niet voor kinderen.
ik bedoel ook niet het kijken naar de wandelaars, het uitdelen van hapjes enz.. langs de route, een terrasje pakken en door de stad lopen. een ijsje halen, of in/langs de( kermis) attracties gaan met je kind of idd 1x per jaar het vuurwerk kijken. wat ik echt bedoel is je kind mee naar de podiums en optredens, die s avonds vanaf ongeveer 20 uur tot ( 12 0f 01.00 uur duren dat weet ik niet eens precies) mee te nemen.. midden tussen drukte en de (grotendeels) alcohol drinkende en feestende, springende, dansende menigte, waar de muziek hard is ( ik had s 'nachts nog dat mijn oren piepte ervan) denk aan bv de Matrix live aan de kade , met Q music de party en de live optredens van diverse artiesten, of t feestpaleis aan de Waalkade , t valkhof festival, de avondoptredens op plein 44 enz... dat je daar met je jonge kinderen naartoe gaat.
@wensdroom Heb zelf ook wel eens rondgelopen bij bijvoorbeeld Matrix live. Als het net begint is het prima te doen (dan is het nog vrij rustig) allemaal maar 's avonds laat/'s nachts vind ik het echt geen plekken meer waar je met je kinderen kan rondlopen. Zeker niet omdat het gebruik van alcohol en drugs niet van de lucht is. Heb ook meegemaakt dat de politie een menigte uit elkaar joeg. Sfeer werd wat vervelend. Nee, zeker geen plek voor (kleine) kinderen. Dan een oppas regelen of een avond niet gaan. En anders is het volgend jaar wel weer.
Emma86 dat is inderdaad wat ik bedoel en toch zag ik heel wat ouders met dus (jonge) kinderen daar tussen staan/lopen( zover dat lukt) waarbij ik echt zoiets had, nou ik ben blij dat mijn dochter bij oma en opa is..
Hier heb je een ahxl die tot 22.00 open is. Tegen sluitingstijd zie ook altijd ouders met kinderen van 0 tot 10 jaar. Die oudere kinderen moeten dus ook de volgende dag gewoon naar school
Ik ga idd niet met mijn kind tussen de rokende, snuivende en bezopen mensen lopen inderdaad. Lijkt mij voor het kind ook niet echt een leuk uitje. Voor de rest zijn we heel flexibel en mogen vooral in de vakanties mijn kinderen later naar bed als het voor hen óók een leuk uitstapje of leuke gelegenheid is. Anders laat ik ze fijn thuis bij oppas en kunnen ze gewoon op tijd naar bed.
Hier gebeurt het soms weleens (vooral op woensdag) dat ze ff een dutje doen en dan gaan ze dus ook pas laat naar bed.
Met alle respect, maar een baby mee een kroeg innemen kan ik niet begrijpen. Een kroeg is voor volwassenen, net zoals de vierdaagse feesten (zoals matrix live) dus dat vind ik niet kunnen. Gaat me nog niet eens om het laat naar bed gaan, maar daar hoort een kind gewoon niet thuis.
Tja, ik vind het prima kunnen. Ze heeft nergens last van gehad en overal doorheen geslapen. Het is niet zo dat ik haar op m'n schouders neem en tussen de menigte door ga hupsen ofzo. Ze lag gewoon te slapen. Was voor haar geen verschil tussen daar of thuis.
Kinderen gewoon mee nemen. Kinderen wennen zo het snelst aan ook andere speciale dingen. Met vuurwerk bijvoorbeeld op Scheveningen kinderen gaan gewoon mee. Wat dat betreft ben ik wel blij de gewoonte van schoonfamilie te hebben over genomen kinderen gewoon bij veel dingen gewoon mee nemen.
Wij gaan dan niet feesten, maar hier is er jaarlijks een 4 daags feest, en ja wij nemen onze kinderen dan 2 dagen ervan mee savonds. De ene keer gaan we na mijn man zijn werk naar de kermis savonds. Het is ook omdat mijn man dan niet mee kan omdat hij dan moet werken overdag. En zaterdagavond is de slotavond. Dan is er om 22:00 vuurwerk, dat gaan we dan kijken en daarna gaan we door de stad via de kermis naar huis. Bij dat vuurwerk zijn er echt enorm veel kinderen van jong tot ouder, het is gewoon iets wat hier 'normaal' is, naar vuurwerk kijken dan. We lopen er dus geen uren, en gaan ook zeker niet feesten. Mijn man en ik vinden daar sowieso niks aan hier, niet echt ons ding. Maar ik vind dat dat zo moet kunnen. Onze kinderen zijn erg makkelijk, meestal volgen we een bepaald ritme, maar als we dat niet doen is het ook goed. En dit soort dagen zijn toch een soort feest, dus dan mag het even anders. Goed ook vind ik, ze moeten ook met verandering kunnen omgaan. En wie zegt dat die ouders met kinderen het ook niet op deze manier doen zoals wij?
Ik ben er zeker voor om kinderen mee te nemen naar veel dingen om zo te wennen, maar naar een avond feest in de zin van wat ik al schreef een podium met daaromheen feestende, dansende , ( veel ) alcohol gebruikende mensen met kei harde muziek in de drukte waar je geen kant op kunt. nee daar vind ik niet dat de kinderen bij horen dat is een feest gebeuren voor volwassenen, vuurwerk valt daar niet onder voor mij , of over de kermis enz..
Ik begrijp hier ook niets van, ik woon in eindhoven en hier hebben we avond evenementen zoals glow. Dan zien we ook savonds veel babies en kleine kinderen in een buggy. Hier zijn we gezegend met opa en oma die altijd willen oppassen, dus Stijn gaat gewoon op tijd naar bed als wij eens wel willen. Onder het mom van 'laten wennen' en 'het is traditie' begrijp ik echt niet bij hele jonge kinderen, je weet zelf toch ook wel dat dit niet goed voor ze is?