4 daagse kids: beloning en snoep??

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Op de eerste 3 dagen heeft mijn oudste eigenlijk altijd Snoepkomkommers mee gehad. Klein en lekker.
    Fruit wordt ook echt gepromoot. Onderweg wordt vaak nog een appel of peer uitgedeeld, of soms al bij de start. Allemaal gesponsort.
    Snoep vind ik niet nodig. De sinaasappel met zakdoekje en pepermuntjes schijnen echt drama te zijn voor je gebit, dus daar begin ik ook niet aan :p .
    Verder krijgt ze een klein flesje water mee (ze moet het zelf dragen natuurlijk) .

Soms is er onderweg een ouder die nog wat snoepjes of een ijsje uitdeelt bij warm weer, als ze aan de route wonen.

Laatste dag mag er wel wat snoep, maar al die (zware) kettingen zijn ook niet zo prettig. Ieder jaar weer kreunende kindjes met een zere nek. Een washandje er tussen helpt al wat, maar sommigen worden echt bizar overladen. Wij geven zelf dus echt een kleinigheidje.

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik liep er vroeger ook bij met wel 10 zakken snoep op mijn nek. Mijn nichtje van 11 loopt er ieder jaar zo bij en ik denk mijn kids straks ook. Het is maar 1 x in het jaat en bovendien eten ze toch niet alles in 1 x op. Dat trotse gevoel wat ze dan hebben is toch juist leuk? Ik weet nog wel dat er wel eens kinderen in mijn klas waren die inderdaad "maar" 1 of 2 zakjes snoep kregen of een bos bloemen.. en die waren echt nie blij.

Chocolat vindt dit leuk.
  3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier krijgen de meiden elke dag wat drinken mee, een stuk fruit en wat snoepjes. Ook om uit te delen.

Donderdags krijgen ze van ons ern kleine beloning en van de opa's en oma's en tante ook wat. Zo ging het bij ons vroeger ook. Hoort erbij vind ik. Is ook maar 1x per jaar.

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    2 weken geleden voor t eerst gelopen. Mijn kind kreeg de 1e avond een rolletje pepermunt mee en was de vierde avond pas op. De laatste dag alleen de medaille en van mij een bosje bloemen. En van school een ijsje. Hij was dolgelukkig! Maar als ik het hier zo lees zou dat bijna zielig zijn voor hem :rolleyes:

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is natuurlijk ook zó verschillend wat de ouders zelf gewend zijn (van vroeger uit) en wat in je dorp/stad "normaal" is. Ik ben gewend: Bosjes bloemen en als je mazzel had een grote spek en een enkeling een snoepboeket. Maar veelal bloemen (dorpje west-brabant)! (voor je moeder dus uiteindelijk :p ) . Maar hier is de norm dus weer bergen met snoep in kettingen om je nek. Ik moet er dus zelf ook écht aan denken. En dan krijgt mijn kind van andere ouders ook vanalles... dan denk ik 'oh ja..' . Maar oke. Dit jaar ga ik het niet vergeten. Gewoon wat simpels, maar ik ga wel wat doen :p .
    Zelf kreeg ik de jaren dat ik meeliep met mijn dochter van man en schoonmoeder wél een bosje bloemen :p maar ik heb ook altijd aangegeven dat ik dat gewend was. Overigens van een goede vriendin die op de route op ons stond te wachten ook weleens een pak om cupcakes te bakken gehad :) (zwaar!) . Wel super lief, gewoon ook omdat ze er zo over nagedacht had.

6. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Hoe ziet dat er dan uit? Sabbelen ze op die zakdoek? Ik kan me er echt geen voorstelling van maken hoe dat er dan uitziet

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  8. fafa

fafa Niet meer actief

Hier is de intocht ook ingetogen gelukkig. Meeste kinderen hebben 1 of 2 snoepzakjes/kettingen. Prima hoeveelheid, als je het mij vraagt.

En de andere 3 dagen hoeft er van mij ook geen snoep op het programma. We nemen altijd een appel, tomaatjes of noten mee. Maar de meeste kinderen hier lopen wel met bakjes snoep.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gatver, dat zou ik dus nooit geven. Wat is het nut hier van? Of de achterliggende gedachten? Ik bedoel, iemand zal dit niet ooit eens zonder reden hebben verzonnen toch?

Ieuw, krijg er gewoon kippenvel van.

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Volgens mij had ik vroeger een buideltasje met drinken en fruittella

11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
  12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier geef ik mijn neefjes ook een zakje snoep aan het einde.
    Bij mij was het vroeger zo dat mijn moeder de eerste 3 dagen alleen stond te kijken. En de laatste dag kregen we een zak snoep.
    We werden dan ook echt overladen met snoep en hadden de nek compleet vol hangen.
    Wat we dan als tip kregen van school was een linnen tas mee en dan elke x je zakje daar in doen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Wij kregen vroeger ook bloemen (Brabant). Vond het prachtig, al die bossen. :)
    Nu woon ik ergens anders waar het wel erg gebruikelijk is, de zakken snoep. Vind het eigenlijk grote onzin, zeker de hoeveelheid, maar ja, hier hoort het er dus bij. Van mij krijgen ze dus ook wel een kleinigheidje aan snoep..

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Dit had ik dus vroeger wel :D Citroen met pepermunt dan. En inderdaad was ik er dol op. Nu moet ik er niet meer aan denken brrr.. gelukkig gezegend met een sterk gebit ;)

15. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ok, mijn oudste gaat maandag as voor het eerst meelopen en ik ga wel zien wat hier de standaard is.

Ik zie hier dingen voorbij komen. Zware snoepketting?? Zakdoek met sinaasappel en pepermunt??
    Lijkt wel alsof ik net onder een steen vandaan ben gekropen. Heb echt geen idee dat dit bij een 4-daagse hoort.

Ik ga het zien maandag en zal in ieder geval zorgen dat ik iets bij me heb zodat ze niet als enige niks lekkers heeft.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Die snoepkettingen zijn meestal alleen de laatste avond @Rataplan, en meestal krijgen de kinderen per avond iets te drinken en te eten/snoepen mee voor onderweg.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is in veel gevallen alleen op de laatste avond zo dat kinderen snoepkettingen krijgen. De ene krijgt er net eentje meer dan de ander. Dat kinderen huilend en klagend de wandeling maken heb ik nog nooit mee gemaakt, de kinderen krijgen het juist op het laatste stukje van de wandeling, dus bij het eindpunt staan vaak familie leden te wachten om de kinderen te onthalen en ze te belonen met wat lekkers of een mooi bloemetje.

Die sinaasappel heb ik werkelijk nog nooit gezien, ik kom uit het westen en vind het best vreemd om eerlijk te zijn.

Wat betreft de andere dagen, daar krijgen meestal kinderen gewoon een flesje water en een snoepje voor onderweg, ik heb nog nooit kinderen gezien die bijvoorbeeld op de tweede dag van de a4d al met snoepkettingen liepen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier laatste avond snoep, ze krijgt altijd een roos als kado.
    De andere avonden nemen we altijd fruit/groentes mee.

Katenhond vindt dit leuk.
  19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het lijkt soms wek Sint Maarten. Ik vind het zelf niet nodig. Water mee. Fruit of komkommer en van school.een ijsje en limonade. Op de laatste avond iets lekkers maar geen zak vol. En een bloemetje. Tot nu toe gerbera's in leuke kleuren. Per stuk verpakt en daar plak ik dan een mooi lint aan en een rolletje snoep.

Deel Deze Pagina