Aardstralen/ waterader

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Prutske, 21 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Mijn oudste van net 9 heeft de laatste tijd veel last van huilbuien. Deze komen vooral in de avond als hij moet gaan slapen. Hij zegt dan bijvoorbeeld dat hij beter dood kan zijn. Dat niemand hem aardig/leuk vind. Dat hij niks kan.
    Of dat er een stemmetje in zijn hoofd zegt dat hij niet genoeg genoten heeft. Dit is vooral na het weekend.
    Dit heb ik natuurlijk op school aangegeven. De juffen stonden er echt van te kijken omdat hij goed in de groep ligt. En ook prima mee over kan in de klas.
    Nu bedacht ik vorige week ineens dat hij het een kleine 2 jaar geleden ook had. Vorig jaar niet en nu weer wel.

2 jaar terug heb ik zijn bed verplaatst. Dat heb ik nu ook gedaan. Het lijkt meteen al wat beter te gaan.
    Zou het bed dan toch echt boven een waterader staan?
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben wel benieuwd

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    wacht even... je zoon zegt dat hij beter dood kan zijn en jij denkt dat dat komt omdat zijn bed boven een waterader staat (wat dat ook moge zijn). Zou je niet veel liever met hem praten, evt. professionele hulp inschakelen? :eek:

Malbec, xxmoixx, Bloem2310 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik zou het ook (heel) ergens anders zoeken dan bij een waterader onder zijn bed... :eek::confused:

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hij krijgt ook hulp. En als je goed gelezen had zou je zien dat dat 2 jaar geleden was. Ik vraag of mensen er ervaring mee hebben. Niet of jullie mij de grond in stampen als moeder.
    Ik zeg ook zeker niet dat dit het hele problem is. Maar Google maar eens wat je van aardstralen/wateraders kan krijgen. En nee niet iedereen ervaart ze.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je schrijft dat hij dit twee jaar geleden had en nu weer... lijkt me niet vreemd dat mensen hier van schrikken toch?

6. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Nee dat is niet vreemd maar met respect reageren mag wel. Ik probeer ook met respect naar iedereen te reageren.
    En misschien moet ik het beter uitleggen.
    Je merkt overdag echt helemaal niks aan hem. Dan is het een super vrolijk lief knuffelig manneke. Tot hij naar bed moet.
    En natuurlijk heb ik meteen toen hij weer de klachten kreeg aan de bel getrokken. En krijgt hij hulp.
    Maar ik heb dus vorige week zijn bed verzet en het gaat nu al stukken beter. Raar maar waar. Vandaar mijn vraag of er nog ouders zijn met deze ervaring.
    Hij blijft echt voorlopig nog hulp krijgen. Al lijkt het er echt sterk op dat we ons vrolijke lieve makkelijk slapende manneke terug krijgen!

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nee, geen ervaring mee. Ik heb er serieus nog nooit van gehoord, maar ik zal het eens opzoeken. Poeh...lastig zeg: als je kind ineens zulke opmerkingen maakt. Gelukkig heb je hulp. Sterkte!

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik lees goed, je zegt dat hij ‘de laatste tijd’ zegt dood te willen. Je zegt in je OP ook niet dat hij hulp krijgt.

Ik hoop dat je iemand vind die van wateraders af weet, maar ik hoop vooral dat je de hulp voor je zoon doorzet en dat hij zich snel weer beter voelt! Je krijgt geen zelfmoord gedachtes van een waterader maar van diep ongelukkig zijn en/of een extreem laag zelfbeeld.

sterkte.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    @Prutske: Als je in bed ligt, heb je (veel) minder afleiding en gaan veel mensen malen. Dat kan ook een verklaring zijn voor overdag niets aan de hand en in bed wel.

En als zijn bed verplaatsen erbij helpt om beter te slapen; prima, toch? Zeker als hij daarnaast ook hulp krijgt.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn zoon heeft daar een tijd last van gehad, maar dat lag eraan dat hij dan niet lekker in zijn vel zat (in ons geval door gedoe op school en onzekerheid). Lag niet aan de plek van zijn bed.

Deel Deze Pagina