Hallo allemaal, Ik heb een steeds groter wordende lading babykleertjes die mijn dochter nu te klein zijn. Daar zitten wat mooie dingen bij die ze zelf nauwelijks gedragen heeft. Die bewaar ik zelf aangezien er nog kindertjes verwacht worden binnen de familie. Maar er zitten ook veel dingen in die een klein beetje verwassen zijn of pluizig. Deze laatste groep zal ik niet snel iemand cadeau doen, want hier in Nederland is dat afgezaagd (en de niet gebruikte kleertjes heb ik al weg gegeven). Los daarvan zou ik ze zowieso graag schenken aan weeshuizen in de oostblok landen. Het schijnt dat kindertjes het daar met weinig moeten doen, en er word maar bar weinig aandacht aan geschonken. Maaaahaaaarrr... ik kan nerrrrgens op internet vinden hoe ik mijn babykleertjes daar krijg. Is er hier iemand die mij de weg kan wijzen? groetjes, Joeja
Das dus niet waar.. ik ben wel eens bij zo'n sorteer gebeuren geweest van Humanitas, de mooiste dingen worden eruit gehaald en verkocht of meegenomen door de sorteerders. Ook marktplaats zou ik niet vertrouwen, zitten er genoeg op voor eigen gebruik. Ik zou het adres opzoeken van een weeshuis en dan een postpakket daarheen sturen, weet je zeker dat het aankomt.
Dan breng je het toch persoonlijk naar het leger des heils of een andere instatie in ned die opkomt voor de armen.
Van wat er gebeurd met kleding in die kledingcontainers, dat heb ik al eerder gehoord. Een kennis van me heeft er ooit vakantiewerk gedaan en sindsdien deponeer ik mijn kleding dus niet meer graag daar. Adressen vinden op internet is moeilijk. Ik heb gisteravond uren gesurft maar niet veel gevonden. Ik stuitte wel op een aantal asielzoekerscentra. Daar zitten ook vaak vrouwen met babies of kleine kinderen. Ik denk dat ik uiteindelijk wel iets vind, maar het is heel moeilijk. Ik ga eens zoeken of ik adressen was weeshuizen in Roemenie vind. Dan stuur ik het gewoon als postpakket rechtstreeks, maar dan moet ik wel zeker weten dat het adres nog bestaat ed. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag.
Leuk als men uit die Humana boxen dingen zelf houdt! Ik heb er ooit 100 beanies ingedaan speciaal voor die kinderen nou,die hebben ze dus nooit gehad!
Hoi Joeja, Mijn buurman gaat geregeld met een vrachtwagen vol goederen (oa. kleding) naar de oostbloklanden om de kindertehuizen en ziekenhuizen van 'nieuwe' spullen te voorzien. Misschien is dat een idee?
@wenniepennie: googlen had ik al gedaan op heel veel verschillende woorden. Maar steeds loopt de weg dood of vind ik het niet betrouwbaar genoeg. @marieke21: heel erg bedankt voor je aanbod, maar ik heb zojuist een oplossing gevonden. De kleertjes zijn goed terecht gekomen, we hebben ze een uurtje geleden weg gebracht. Er schoot me namelijk te binnen dat mensen die hier in Nederland in asielzoekerscentra terechtkomen vaak he-le-maal niks hebben. Ik heb het asielzoekerscentrum hier in buurt gebeld met de vraag of ze wat babyspullen gebruiken konden. De mevrouw die me opving aan de balie was erg blij met de kleertjes. Ze vroeg me even mee te lopen en leidde me naar een kamer metl vrouwen met babies. Ergens tussen lag een gehandicapt jongetje. De vrouw die me opving zette het speeltuig dat ik ook meegenomen had boven hem, en hij leefde helemaal op! Dat was prachtig om te zien en ik ben blij dat ik de spulletjes daar gebracht heb. Een vuilniszak vol gepropt met babykleertjes (hij kon bijna niet meer dicht) en nog wat speelgoed en knuffels. De mensen daar waren er echt blij mee. Toen de vrouw zei: " zo, nu gaan we uitdelen" gaf me dat een heel warm gevoel. Op dat moment ben ik zelf weer weg gegaan met een heel blij gevoel van binnen. Ik heb zelf mogen zien hoe weinig die mensen hebben, en hoe blij ze waren met alle spulletjes. Daar ben ik dankbaar voor. Over 3 maanden gaan we weer met de volgende lading. zo zie je maar, een oplossing waar ik even blij mee ben, een half uurtje rijden bij mijn huis vandaan liefs, Joeja
heel goed idee. ik heb de vorige kleertjes mee gegeven naar turkije maar nu gaat e rniemand meer die ik kan dus zal ik eens zoekne of ik hetzelfde kan doen als jij.