wat komt er eerst... het ei of de pijn.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door joseetje26, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden, ik heb een vraagje..

ik gebruik al een aantal cycli ovulatietesten van sensitest en ik kan altijd duidelijk m,n ei opsporen.. toch vraag ik me af hoe het nu zit..

gisterochtend was de test negatief.
    gistermiddag begon ik een drukkend stekend gevoel in m,n eierstok te krijgen, avond een ovu testje gedaan. teststreep was donkerder dan de controlestreep. sex deed ronduit zeer gewoon...

vanmorgen was de ovu test nog donkerder dan gisteren, echt heel donker paars.. vanmiddag kreeg ik echt heel veel pijn in m,n eierstok, als ik op m,n buik drukte op die plek deed het heel erg zeer.

vanavond is de ovutest weer minder positief geworden.. hij is het nog wel.. maar minder gewoon teststreep is ietsje lichter dan de controlestreep. ik heb nog steeds enorme druk en pijn in m,n eierstok ( ik weet zeker dat dit ovulatiepijn is) maar wanneer is m,n ei nou gesprongen... staat hij nu op punt van springen en doet het daardoor zeer? of is hij al gesprongen.... ik probeer te bepalen wanneer ik nou moet sexen... heb het gisteren gedaan en doe het dan vanavond en morgenavond ook nog maar...

weet iemand hoe het zit?

gr jose

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je springt tussen dat de test donker is en weer licht word, bij lichter worden is die al geweest.
    Mijn test wetd op dag 13 positief, dag 14 ook en dag 15 negatief, dag 14 was dus mijn ei.
    Bij mn meiden voelde ik mn eisprong idd door dat zeur gevoel in mn buik, zodra ik dat gevoel kreeg volgde mn ei daarna.

3. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    bij mij was het zo eerst de pijn dan het ei

liefs ancie

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij mij ook: eerst pijn en dan het ei.

Ovulatiepijn is bij mij dus.... Klussen!

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Eerst pijn en dan het ei. Kukelekuuuu! ;)

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik voel helemaal niks :( daar heb je dus helemaal niks aan. ik vraag me nu ook af wanneer mn ei is geweest..
    @bamjolan: wat jij zegt klopt niet hoor. je ei hoeft helemaal nog niet gesprongen te zijn als je test weer lichter wordt. je ei springt gemiddeld 24 uur na het begin van je lh-piek. die lh-piek kan 1-3 dagen duren. dat is bij iedereen anders. helaas zeggen die testen alleen dat je ei eraan komt en niet of ie al geweest is.
    bij mij is de test ook maar 1 dag positief en geen 2 zoals bij jou dus het is echt bij iedereen anders.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    bedankt meiden... nou het zal wel goed zijn gekomen met de zaadjes, ik had mooi veel vruchtbaar slijm ,gisteravond mega eipijn en meteen daarna geklust... daarna plat gelegen tot de volgende ochtend met de beentjes iets omhoog hahaha ( electrisch verstelbaar bed tja.... je gaat op een gegeven moment alles proberen he?)

die zaadjes zijn er echt niet meer uitgevallen.... hopelijk heeft er eentje goed zijn best gedaan

ik vind het zo verwarrend mijn vriendin zei dat ze haar in het zh hebben verteld dat de pijn komt doordat het follikel knapt en de vloeistof eruit spoelt samen met het eitje en dat die vloeistof in je eierstokken dus zo,n pijn doet.... maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.... waarom zou vloeistof pijn doen?

gr jose

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wat ik heb gelezen is dat je 2 soorten ovulatiepijn kan hebben.
    het eerste is ervoor; namelijk de spanning op de eierstok omdat de follikel op knappen staat en vrij groot is (zo groot als een kers!)
    het tweede is gelijk na de eisprong; er kan wat bloed en vocht vrijkomen wat in de buikholte terechtkomt, en dat voelt als onderbuikpijn.
    heb ik gelezen hoor, ik heb het zelf geen van beide gevoeld!

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik heb de pijn wel degelijk gevoeld, twee dagen flinke pijn in mijn linkerlies, zelfs een beetje brandend gevoel. Daarna was de pijn verdwenen dus ga dr van uit dat ie netjes gesprongen is :)

Nu heb ik wel last van kleine steekjes in mijn onderbuik.

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja ik heb precies hetzelfde.... eerst 2 dagen flinke eipijn en nu af en toe gekke steekjes ook aan die kant..

pppffff en nu dat rot wachten weer.....ik ben daar onderhand zo klaar mee maarja dat komt ook omdat ik bijna een jaar heb moeten wachten op onderzoeken ,afspraken etc..... nou ja 10 maanden voordat ik echt kon starten en daarvoor al 8 maanden met de pil gestopt...ben gewoon al bijna 2 jaar bezig...

gr jose

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    bij mij eerst de pijn varieert van een paar dagen redelijk heftige pijn tot geen pijn en dan op het moment dat het eitje echt knapt ligt ik dubbel, als in, kruipend over de vloer van ellende, en daarna is het over, dus bij mij duidelijk eerst de pijn, dan het ei ;)

12. Poseidon

Poseidon Lid

13 okt 2008
    6
    0
    0
    Financiƫel management
    Ik heb precies hetzelfde voel ook echt niet ik krijg wel kramp enzo mijn laatste menstruatie was 25/9 dus nu zit ik op 19e dag! Ik ben ook al ff bezig met tempen elke ochtend als ik opsta en nog niet mijn blaas geleegd heb. We hebben het hele weekend wel geklust en voelde ik ook soort van pijn in mijn buik en voel wederom wat steken op mijn borst.

Wie tempt er nog meer hier en kan misschien mij nog wat wijzer ermee brengen ?

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    poseidon, kijk anders bij temperatuurkaartjes, daar kan je ook vragen over tempen stellen ;)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, ja daar moest ik ook aan denken toen ik de topic titel las! Ik ben voor eerst de kip, dan het ei!

Deel Deze Pagina