Aantal vragen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier komen ze weer.. Een aantal gezellige vraagjes voor jullie van deze muts :)

1: hoeveel uur mag een baby van 6mnd slapen 's nachts.. Eef tikt nu net de 12 uur aan..

2: Eef gaat twee keer in de week naar de opvang, dan moeten we daar om 7 uur zijn dus om 6 uur eruit.. nu heb ik deze week kerstvakantie en nu wordt ze dus rond een uur of 8 wakker.. moet / kan ik gewoon volgende week haar eerder wakker maken en onze routine van de laatste twee weekjes verbreken.. dan zal ze dus slapen van 6 tot 6 en daar baal ik wel van dan zie ik haar 2 dagen amper..

3: ik vind soms dat Eef zoveel slaapt.. gisteren was het van half 10 's ochtends tot 11.. toen zijn we gaan winkelen en moet ik bekennen dat ze pas om half 6 weer in bed lag.. en toen sliep ze tot half 9! Ze kan uren op zijn, maar ze heeft ook dagen dat ze echt 3 slaapjes doet van 2 1/2 uur.. moet ik er wel bij zeggen dat ze in die tijd dat ze wakker is continu aan het draaien, spelen en stuiteren is, ze is nu ook al 1 1/2 uur aan het op en neer gaan in de box.. oh en zie nu ook dat ze op de een of andere manier zichzelf de andere kant op heeft weten te krijgen.. ik zie nu een hoofd i.p.v haar bips da's maf..

4: moet ze al kunnen zitten? met steun in de rug is het geen enkel probleem, maar los lukt nog niet, zit nog behoorlijk te wiebelen met haar hoofd..

5: Eef is gek op fruit- en groentehapjes, het liefst eet ze een hele pot op (200gr en dat 2x) maar ja... ik merk nu dat ze haar fles minder interessant vind.. en dus laat staan.. 's morgens haar eerste fles van 240 gaat er helemaal in, dan geef ik haar rond half 11 fruit en dan begint de ellende.. een uurtje later drinkt ze dan nog 140cc.. rond 5 uur groente en dan een uur later weer zo'n 140 cc en dan als laatste de papfles waarvan ze zo'n 180cc leegdrinkt (heeft ze nooit meer dan 180 van gedronken) dat is zo'n 700cc op een dag, dat lijkt me veel te weinig..

hoe zorg ik er nou voor dat ze meer melk gaat drinken? toch eerst de fles en daarna fruit/ groente? minder fruit?? we zijn nu aan het oefenen met een tuitbeker met water en dat gaat steeds beter..

het lijkt wel alsof ze de interesse in de fles kwijtraakt en dat vind ik best eng.. maar ja aan de andere kant is het gelukkig geen moeilijke eetster..

6: ze is bijna 6mnd en haar pot Nutrilon is bijna op.. moet ik voor die week nog nr 1 halen of kan nr 2 al?

aaah.. wat een vragen weer..

Alvast bedankt!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De meeste info heb ik hier van het forum en heeft mij ontzettend goed geholpen en rust gegeven over het feit of hij wel goed eet of niet. Ik kan het nu redelijk los laten en het hem zelf laten regelen en dat gaat echt super goed.

Heel veel suc6 en luister goed naar je instinct en kijk naar je meisje, vaak geven de kleintjes zelf al antwoorden op je vragen.

Groetjes Kim

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    super bedankt.. je hebt ook helemaal gelijk wat het eten betrefd.. ik heb een super actief en ontzettend vrolijk meisje hier.. altijd blij, huilt alleen als ze te lang moet wachten op de fles, als ze echt moe is of als ze pijn heeft.. bijna nooit nukkig, gek op gezelligheid echt een heerlijke meid.. en heeft bij elke verschoning een goede plasluier..ik moet daar naar kijken en niet naar de cc's in de fles.. heb nu trouwens het fruit na de fles gegeven, kijken hoe dat gaat..

oja hoe meng je opvolgmelk met nr 1??

super bedankt!

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Oh super toch dat ze zo vrolijk is. Ik kijk nu ook echt naar mn ventje, en hij is super tevreden dus dan voel ik me ook weer zekerder.
    Ik ga deze week beginnen met mengen, heb net het laatste pak nr1 in de bus gedaan. Ik denk dat ik dus op een kleine week uitkom. Ik heb ook gelezen dat als je bij hetzelfde merk blijft je niet hoeft te mengen, ik ga het voor de zekerheid wel doen. Remco zit sinds gisteren op 4 flessen en ook eet hij nu flinke potjes, gisteren zelfs 2 potjes groenten 4+ hahaha klein vreetzakkie. Hij is ook echt geen flessenkind vind happen veel leuker en lekkerder, maar tsja hij zal toch nog ff wat flessen moeten drinken. Ik kijk dus nu vooral naar wat hij aangeeft, drinkt hij een dag 600 nou ja dan zal hij niet meer honger hebben, ik bied overigens wel altijd genoeg aan hoor.
    Het is af en toe ontzettend moeilijk en ik moet veel leren, maar gelukkig heb ik een makkelijk mannetje die zelf prima aangeeft wat hij wil en hoeveel hij wil dus dat maakt het soms wat makkelijker. Ik lees ook ontzettend veel hier op het forum en heb zo al heel veel twijfel weg kunnen halen, echt super dit forum.

groetjes Kim

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zie dat je vragen al beantwoord zijn :) Hier ook een mannetje die bijna 6maanden is. Hebben nog halve verpakking nr1, en dan gaan we over naar nr2. Ook onze zoon laat regelmatig zijn fles staan. Fruit en groente hapjes vind hij veel lekkerder. 240cc in de fles? wauw! Dronk mijn kleine man dat uberhaupt maar! Smorgens drinkt hij 120cc op. Overdag 180cc. en laatste fles 210 met rijstebloem. Die 180cc laat hij eigelijk altijd een laag staan.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen!

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Toby sliep met die leeftijd nog bijna na elke voeding en slaapt nu ook nog 2 maal per dag 2 uurtjes.

Zitten deed hij pas los met 9 maanden en dat was mooi op schema volgens het cb

Over drinken ze mogen 1 liter aan opvolgmelk hebben dat is de max.
    Als ze aan 700 genoeg heeft is dat ook goed.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ok, het slaapprobleem is opgelost.. mevrouw slaapt nu 's nachts echt 12 uur en heeft overdag genoeg aan 2X 1 1/2 uur.. heerlijk zo'n wakkere baby (behalve als ze aan het ronddraaien is want dan kan ik haar steeds gaan redden).. gaan straks naar eibergen shoppen.. wacht alleen nog tot ze me kledingadvies kan geven..

ik heb me neergelegd bij het eten, ze eet haar fruit en groente echt super goed, gisteren zijn we naar de ikea geweest en terwijl wij aten kreeg zij haar potje en ze was zo trots.. ze vond het volgens mij zo geweldig om samen te eten.. was alleen minder toen de pot op was.. kreeg nog complimentje van andere moeder dat het zo'n goede eetster was..

wat wel een (grappig) probleem wordt is het blazen tijdens het eten.. wij maakten altijd een prrr geluid en die kan ze nu ook en dan het liefst met eten in haar mond.. zo werd haar mooie witte kerstjurk binnen een uur een gestippelde jurk.. en het ergste is dat het best grappig is dus wat doe je.. idd lachen.. en nu blijft ze het doen.. en dan die ondeugende kop erbij..

we komen er wel.. maar wat moet je toch veel leren als verse mama..

x

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    blij dat het slapen goed gaat! en hakf uurtje voor schone kleding vies te maken vind ik redelijk lang:D Damian maakt er een wedstrijd van om het zsm vies te maken. *spuug* nieuw rompertje, en heb de knoopjes nog niet eens dicht en meneer heeft m al vies...
    En dat omdraaien en redden ken ik maar al te goed. Die 3 regels hierboven moest ik ookalweer 4x heen en weer lopen om meneer te 'redden' ;):D

Deel Deze Pagina