Tandenknarsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blike1987, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    OH MY GOD...

Mijn mannetje heeft het tandenknarsen ontdekt... vraag niet hoe hij het doet met die zes stompjes in zijn mond maar het lukt.. en hard ook!! :$7

En ik kan hier echt niet tegen, vind het een verschrikkelijk geluid en krijg er direct kippenvel van.... en natuurlijk vind hij het dus fantastisch om de hele dag te doen... brrr
    lijkt me trouwens ook niet zo best voor zijn tandjes?

Als hij dit doet probeer ik hem wel direct wat af te leiden en als hij echt niet ophoud geef ik hem maar de speen.

wie heeft er nog meer zo'n tandenknarsend kindje en wat hebben jullie eraan gedaan?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Haha (sorry) vreselijk he. Is een fase, mijn zoontje deed dit ook een tijdje toen hij baby was. Idd proberen af te leiden en als dat niet werkte stak ik gewoon mijn pink tussen zijn kaken, ik kan ook écht niet tegen dat geluid. Na een paar weken hield hij er gelukkig weer mee op.

3. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    OOOOH ja heel herkenbaar, ons zoontje deed het ook een tijd heel erg. Idd erg irritant en het klinkt zo eng...
    Toevallig waren wij in die tijd bij de tandarts voor onszelf en heeft mijn man het even gevraagd. Tandarts gaf aan dat heel veel kindjes het doen, vooral als ze net tandjes krijgen en dat het geen kwaad kan.
    Hij doet het nu ook niet zoveel meer... Maar je kunt er idd vrij weinig aan doen.

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Mijn zoon heeft dit 3 weken gedaan en lijkt het nu wel weer gezien te hebben. Hij doet het al een paar dagen niet meer (afkloppen). Dus met een beetje geluk houdt het ook bij jou op!!!!

5. mama van d

5 nov 2011
    73
    0
    6
    NULL
    rotterdam
    brrrr jaaa hier ook, vreselijk!!:$ kan er echt niet tegen. Rillingen lopen over mn rug.
    Probeer m idd af te leiden en ik hoop dat het snel weer ophoud.

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Denk dat je er niet zoveel aan kunt doen. Je kunt toch niet de hele dag snel iets anders verzinnen als hij tandenknarst? Denk dat het ook een beetje bij de ontwikkeling hoort!
    Hij heeft ineens tanden in zijn mond, waar komen die dingen vandaan, hé dat voelt raar....dus gaat je kleine op onderzoek uit!

Hier zijn sinds een week 4 tandjes en hij knarst er vrolijk op los! Ik vind het ook een irritant geluid maar ik doe er niets aan verder, hij vindt het zelf heel leuk want hij kijkt ons dan aan zo van: hé, ik heb weer wat nieuws ontdekt en ik kan het zelf doen!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

negeren en dan gaat het echt waar vanzelf over! Hier was het ook super erg! Als ik het af kapte werdt het alleen maar erger en toen ik dat niet meer deed was het van de een op de andere dag gestopt!

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John heeft het ook gedaan, ik heb hem uitgelegt dat hij moest ophouden omdat anders z'n tandjes kapot gaan en dat hielp eigenlijk wel, daarn af en toe nog een keer en dan zei ik niet doen en dan hield hij ook wel op.
    en een broodkorst geven wil ook nog wel eens helpen als het lang door gaat

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh vreselijk ja. Een tijdje geleden deed ze het ook al, maar toen heel zachtjes. Nu is er een zesde tandje doorgekomen en is het feest. Zo hard ook, bbbbrrrrr..... En dat bekkie dat ze erbij trekt, best lachwekkend eigenlijk. Ga er ook maar vanuit dat het binnenkort weer over is.

10. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ehm, ik deed het zelf als baby, maarrrrrr ruim 40 jaar later doe ik het nog steeds :cool:

Er is inderdaad geen kruid tegen gewassen.

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    HIer ook ja, vreselijk! En het liefst tijdens het eten en dan erna lief lachen.
    Ik negeer het dan ook, zodat ze het niet 'leuk'gaat vinden.

Deel Deze Pagina