Inwendig onderzoek bij 20wkn echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Janneke21, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb over 2 weken mn 20 weken echo, nou maakt het mij niet uit, maar mn vriend wel.. kunnen ze als ze een aanleiding hebben nog een inwendig onderzoek moeten doen?
    De 20 wkn echo lijkt mij altijd uitwendig, maar misschien als ze iets vreemds vinden ofzo?
    Mn vriend is namelijk bang dat ie er totaal niet tegen kan als er een andere man daar komt. Hehe beetje kinderachtig en hij weet best dat het onzin is, maar ik wil hem graag kunnen geruststellen dat de gynaecoloog daar niet hoeft te zijn.. Hooguit eerdaags de VK een keer, toch? Dat zijn vrouwen en dat lijkt hem dan weer minder erg.. Tsja mannen :)

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee met de 20 weken echo doen ze geen inwendig onderzoek.

Maar vertel je vriend maar dat het wel kan dat je ineens naar het ziekenhuis moet met je bevalling en dat erg veel gynaecologen mannen zijn ;)

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik kreeg alleen een uitwendige echo, volgens mij is dit standaard.

4. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nee hoor....je krijgt dan alleen een uitwendige echo....
    en eerdaags een inwendige controle bij de vk?
    Niet dat ik weet hoor...
    bij mij toen niet iig...

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

de 20 weken echo word uitwendig gedaan maar stel je voor dat je tijdens de bevalling naar het ziekenhuis moet voor wat voor reden dan ook gaan een gyn echt geen rekening houden met jou partner dus hij moet daar even overheen stappen hahaha hoe moeilijk ook

groetjes nathalie

ps je zou hem ook nog kunnen vertellen dat die inwendige onderzoekjes helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet prettig zijn :rolleyes: :)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Een 20 weken echo is uitwendig, als er iets vreemds te zien is moet je voor een nieuwe afspraak.
    Maarruh, waarom vind je vriend dat zo erg? er is niks sexueels aan een eendenbek...

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    En dan gaat HIJ zeuren dat HIJ het niet fijn vind dat een man DAAR bezig is bij jou, terwijl JIJ zwanger bent en het bij JOU gebeurt?

Wat een vent....................................................

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal met mamakitty eens..

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha ik heb bijna alleen maar mannen gehad ide inwendig onderzoek deden ;) nog gekker wat is er gek aan? is gewoon zijn beroep en sexueels? ik vind alleen als je er wat bij vielt sexueels als je er geil van word zal maar zeggen... maar die man doet zijn werk ;) meer niet haha

maar sorry dat was je vraag niet... ze doen niks inwendigs

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel een beetje schattig ook vind dat jaloerse tijdens de zwangerschap hahaha

groetjes nathalie ;)

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    vind dat ie niet moet zeuren...het gebeurt niet bij hem! Kom, een beetje meer steun is ook welkom...alsof het voor de vrouw leuk is als een man DAAR een inwendig onderzoek gaat doen...kom nou ;)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou ik vind dat niet schattig, ik vind dat echt belachelijk!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

en wat als je bevallen bent en er is een mannelijke kraam verpleger (ja hier hebben we er 3 :) ) die kijkt je iedere dag tegen je doos.en daarbij als je naar het ziekenhuis gaan en kde gyn is een man en je moet gehecht worden.ik vind het best vreemd hoor hoezo zou hij er moeite mee moeten hebben het moet toch gebeuren

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

MANNEN! AAARRGGHHH!
    :) Wat is daar nou sexueel aan?
    Als je er nou zelf moeite mee had, dat zou ik helemaal snappen! :)
    Enneh, blusvrouw: gadsie, moet er niet aan denken een mannelijke kraamzorger te hebben. Ben erg geemancipeerd, maar laat me die tijd maar lekker samen met een andere vrouw doen, liefst eentje die het zelf allemaal al eens heeft meegemaakt... Vind dit toch een beetje een echt vrouwengebied en heb echt zoiets van: laat die mannen daar lekker vandaan blijven! ;)

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Sorry vind het ook niet schattig meer, eerder ziekelijk jaloers.

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou ik wilde niet zo in details treden, maar mijn vriend vind het voornamelijk erg omdat hij het voor mij niet leuk vindt. Het is GEEN jaloersheid ofzo, maar gewoon iets waar hij zich gezien mijn verleden bij voelt alsof ie mij moet beschermen ertegen. Hoop dat jullie mij klein beetje begrijpen. Het is ook echt niet zo dat hij straks bij de bevalling een man tegen zal houden of er bij stil staat verder, maar zo'n echo moet ook een mooi iets zijn en dit is dan iets waar we ons nu nog totaal geen zorgen om hoeven te maken.
    Hij vindt het gewoon niet leuk voor mij, dat is het dus meer. En hij vindt het moeilijk als hij het gevoel heeft dat iemand iets bij mij moet doen wat ik onprettig of pijnlijk vind... Niet dat ie dan vervolgens niet mee gaat, maar wel met een rotgevoel.. en daar was ik voor hem nu een beetje bang voor omdat hij al heel voorzichtig vroeg wat er bij die echo allemaal zou gebeuren.

Dus erg fijn dat mensen weer erg snelle conclusies gaan trekken hier :) En nee meer details ga ik dan ook niet geven, sorry.

En bedankt voor alle antwoorden die wel strekking hadden op de vraag die ik stelde; we kunnen gewoon zonder zorgen daarover naar de echo uitkijken. Thnx!

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik vind dat je het nu totaal anders omschrijft dan je eerste berichtje.
    Daarin staat duidelijk dat HIJ er niet tegen kan dat een man daaronder aan je zit.
    Zoals je het nu verteld kan ik het beter begrijpen.
    Mijn vriend vind het natuurlijk ook niet leuk als ik pijn heb.
    Maarja als hij daar met een echo al niet tegen kan, dan ben ik benieuwd hoe hij gaat reageren bij de bevalling. Ik gok zo dat dat minder prettig gaat zijn dan een inwendige onderzoek ;)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hahaha daarom heb ik ook al aan gegeven dat is een kraam hulp wil (vriendin)die daar werkt

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Kijk, nu vertel je toch iets heel anders meid.
    Dus vind je het gek dat we andere conclusies trokken?
    Nu je het zo verteld, begrijp ik hem.
    Ik zit namelijk in eenzelfde soort situatie als jij en daarom (mijn verleden) vind mijn vriend het ook naar als ik iets inwendigs krijg wat een man gaat doen.

Deel Deze Pagina