De twijfel: Baarmoedermond (bmm) en haar "hardheid"

Discussion in 'Zwanger worden' started by MB91, Nov 18, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MB91

MB91 Fanatiek lid

#1 MB91, Nov 18, 2020
    Last edited: Nov 18, 2020
    De twijfel slaat hier toe.... help :|

Na mijn menstruatie deze maand liep mijn baarmoedermond van hard naar zacht en afgelopen week ben ik vrij zeker dat ik mijn ovulatie heb gehad. De ovulatietesten werden niet positief, maar mijn slijm was draderig en bijna doorzichtig en zachtheid van de baarmoedermond was echt op de top. Enkele dagen daarna was van de een op de andere dag mijn zachte baarmoedermond hard en mijn slijm opgedroogd en enkel nog licht korrelig wit. (lekker verhaal dit). (Cyclusdag 22 beschouw ik hierin als de eisprong-dag // 13-11-2020) Nu zit ik dus naar mijn weten op DPO 5 en hou ik mijn symtonen bij in 2 andere topics op dit forum.

Maar... zojuist heb ik puur op gevoel mijn baarmoedermond nog eens gecheckt nadat ik dat elke ochtend standaard doe, en die is opeens weer zachter en daarbovenop heb ik opeens veel witte, ietwat vloeibaar plakkerige afscheiding. (De afscheiding nam gister en vandaag iets toe, maar minimaal en niet plakkerig. Vanochtend was het nog minimaal).

Ik snap er niks meer van en ben zo in de war. Vanochtend ovulatietest gedaan maar negatief (mini dun streepje). Al de hele dag beetje menstruatiegevoel.

Wat is de kans dat ik mijn ovulatie niet gehad heb, en die dus nog moet komen? Dus dat je lichaam geheel opbouwt, geheel afbouwt en dan weer opnieuw begint in de loop van 1,5 week? Ik ben super onregelmatig ongesteld, dus daar heb ik met ovulatie niet echt een houvast aan.

Maar daar tegenover: wat is de kans dat dit tekenen zijn van zwangerschap? zijn hier dames die pril zwanger zijn en die rond 5DPO ook een wijziging in de hardheid van hun baarmoedermond merkten?

Sorry, ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is. Al die onzekerheden vind ik maar lastig en ik probeer graag wijs te worden uit mijn lichaam, hoe lastig ook. Hopelijk heeft iemand haar ervaring die mij kan helpen :) Dankjewel!

EDIT: Net paar minuten later opnieuw gevoeld (ik kon het niet geloven) en nu is mijn baarmoedermond helemaal omhoog getrokken, kan er niet meer bij en slijmerige afscheiding is weer wit en niet slijmerig.

2. MB91

MB91 Fanatiek lid

Net ovulatietest gedaan. Geen 2e streepo_O

3. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Ik zou je advies willen geven maar die heb ik niet :| hoop dat je snel duidelijkheid hebt :thumup:

MB91 likes this.
  4. MB91

MB91 Fanatiek lid

Lief dankjewel. Misschien maak ik mezelf ook wel te gek momenteel :oops::rolleyes:

5. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Geen advies. Ik heb ook echt nooit gevoeld eigenlijk, dat gewroet en gevoel iedere dag daar beneden lijkt me niet goed als ik eerlijk ben. Waarom probeer je niet te temperaturen?

Het kan dat je lichaam een aanloop heeft naar een eisprong maar het eitje niet daadwerkelijk springt en het daarna nogmaals probeert. Hoelang ben je bezig net zwanger raken?

MB91 likes this.
  6. MB91

MB91 Fanatiek lid

Hi Malbec, lief dat je toch even reageert. We zijn nog maar kort bezig (6maanden waarvan 4x mijn cyclus gehad en hiervan een vmk) en de dokter raadde mij het 'voelen' dagelijks aan om mijn ovulatie op te sporen. Dit omdat de testen nog wel eens rare resultaten gaven. Heb er op zich niet echt moeite mee, is echt een 2 tellen klusje, vandaar dus ook nog nooit temperatuur opgenomen. Maar wellicht dat ik dat een van de volgende cyclussen probeer :) ik lees goede ervaringen.

noukie 1992 likes this.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Wat verdrietig van je vroege miskraam. Dat is inderdaad nog kort. Ik zie in je topic een hele uitgebreide analyse, het lijkt mij juist voor meer onrust zorgen, zeker nu je lichaam ineens wat anders gaat doen.
    Persoonlijk snap ik dat gevoel aan de baarmoedermond nooit zo, lekker met rust laten zou ik zeggen, zeker als je nog zo kort bezig bent, zou voor mij alleen maar voor onrust zorgen, maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk :)
    Wellicht is je lichaam nog wel een beetje van slag van de miskraam, is het kort geleden?

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier was hij voor de eisprong laag, zacht als je lippen en open. Bij zwangerschap hoog en hard.

MB91 likes this.
  9. MB91

MB91 Fanatiek lid

Hi, dankjewel voor je berixhtje. Je hebt ook helemaal gelijk, vaak draaf ik snel door als ik iets echt heel graag wil. Mijn man en ik willen al enkele jaren voor een kindje gaan, maar we wilde eerst graag stabiliteit, trouwen, verhuizen en toen waren we zo 2 jaar verder. Haha. Nu hopen we gewoon heel erg op een wondertje, en dan ga ik er dus vol voor :D:roflmao:

Augustus was de vmk, daarna 1 normale cyclus gehad. Misschien is mijn lichaam inderdaad nog wat van slag, maar vrees niet dat ik dat door zal hebben want mijn cyclus is elke maand een verrassing qua duur en verloop :confused: we gaan het gewoon rustig aankijken. Wat komt dat komt. :)

Share This Page