Hoi meiden, Zelf ben ik een echt gek op een warm bad. Natuurlijk deed ik dit niet ronde de mogelijke bevruchting want dat is niet zo handig maar 4 dagen na de eisprong ging ik weer heerlijk badderen. Ik heb dat nu een keer niet gedaan omdat ik ergens las dat de temperatuur schommelingen niet goed bij een innesteling dus ben nu al ruim 3 weken niet in bad geweest en nu verplicht douchen en misschien wel toeval maar ik ben (ronde 17) zwanger.. ik wilde dit toch even met jullie delen wie weet heeft het wel met elkaar te maken
Waarom niet in bad rond je bevruchting? Er zijn zelfs mensen die zwanger raken in bad/onder de douche.
Ik zeg niet dat het niet mag maar ik denk dat het mij heeft geholpen. de tempratuur schommeling is groot als je lang in bad ligt. Met douchen heeft het niks te maken
Volgens mij heeft wel of niet in bad gaan echt geen effect op een bevruchting of innesteling. Ik snap ook niet zo goed welke temperatuurschommeling je bedoelt... Een heet bad wordt wel afgeraden voor mannen vanwege een negatief effect op de zaadkwaliteit en voor zwangere vrouwen, omdat je kindje dan te warm kan worden.
De lichaamstemperatuur van een vrouw is belangrijk bij de innesteling. dat van de man en een warm bad wist ik idd.
Het lijkt mij, als je bad niet te heet is, juist geen negatieve invloed te hebben op een innesteling. Aangenaam warm is juist goed voor een innesteling? Aangezien de lich. temperatuur ook mooi hoog moet blijven?
De lichaamstemperatuur kan wel belangrijk zijn bij de innesteling. Ik heb altijd begrepen dat een beetje extra warmte juist zou kunnen helpen. Niet dat ik daar nu heel erg in geloof, maar goed. Ik heb nog nooit gehoord dat temperatuurschommelingen slecht zouden zijn. Dus je gaat in de winter of zomer ook niet van binnen naar buiten, aangezien je dan met temperatuurverschil te maken krijgt? Lijkt me een beetje onzin... Als het allemaal zo simpel zou zijn, zouden artsen het massaal aanraden aan stellen die met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn.
Ik zit nu op 10 dpo en ga morgen een weekendjeweg. Luxe kamer met jetstream bad... Wel of niet er in gaan dan. Maak me nu zorgen
Hallo, wij zijn bezig met ivf en ons is verteld door de fertiliteitsarts dat ik vanaf de dag van terugplaatsing niet in bad mag idd ivm temperatuurwisselingen. gr cindy
Ik heb 5 dagen koorts gehad, maar toch ben ik zwanger. Koorts was tijdens de innesteling. Waarschijnlijk valt het dus allemaal wel mee met de invloed van de temperatuur, maar zeker weten doe je het nooit. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Het nemen van een bad is niet zo goed als je zwanger wil worden, omdat het water dat eventueel in de vagina terecht komt de zaadcellen vernietigt. Maar dat heeft niks met de eisprong te maken. De temperatuur speelt volgens mij alleen een rol bij de man.
water vernietigt helemaal geen zaadcellen hoor En zaad dat nog in je vagina zit, zal toch nooit een eicel kunnen bevruchten, daarvoor moeten ze net iets verder zwemmen
Water is slecht voor zaadcellen. Speeksel ook. Zaadjes zitten niet meteen in de baarmoeder. Ze komen in de omgeving van de baarmoederhals terecht en zwemmen daarna naar binnen. Als je dus een bad neemt zolang ze niet binnen zijn, zou het dus eventueel kunnen dat je ze wegspoelt. Maar daarover ging de originele vraag niet.
Hier heeft de gyn ook aangeraden warm bad en sauna te vermijden rond en na eisprong, dus er zit toch echt iets van waarheid in......anders werd het niet gezegt he
Water komt niet in je baarmoeder als je zwemt of in bad gaat. Zaadcellen zwemmen na het klussen meteen omhoog door de baarmoedermond naar binnen. Ze doen er maar een paar uur over om bij de eileiders te komen. Dus zolang je niet meteen in bad springt, kan het geen kwaad. Hier nog nooit het advies gekregen om na de inseminatie of terugplaatsing niet in bad te gaan. Ja, de eerste dagen na de punctie mocht het niet. Maar dat heeft met infectiegevaar te maken en de wondjes die tijdens de punctie gemaakt worden in je eierstokken en vaginawand en niets met een bevruchting of innesteling. We waren onder behandeling in een vooraanstaand academisch ziekenhuis, dus ik denk dat ze het qua adviezen wel bij het rechte eind hebben.