Wat als cyclus niet op gang komt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by JoliJoy, Jul 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

Jun 27, 2014
    391
    0
    16
    Hoi

Ik heb weer een vraagje!

Ik ben 21 juni gestopt met het slikken van de pil.
    Maar ik lees overal dat een cyclus lang op zich kan laten wachten...
    Nu zijn we wel al bezig... Maar hoe weet ik dan of ik zwanger ben?? Stel mijn menstruatie blijft 90 dagen uit, en ik ben toch zwanger geraakt, hoe kom ik hier achter?
    Heb geen zin om elke week een dure test te kopen.
    Of zit er dan niets anders op?

Sorry... ben helemaal hyper omdat we gestart zijn met proberen en er komen 1000 (stomme) vragen in mij op!

2. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Hoi JoliJoy!
    Mijn 1e menstruatie heeft 50 dagen op zich laten wachten. Het enige waardoor je weet of je zwanger bent is gewoon een test doen. Dit heb ik dan ook zo'n 4x gedaan in de tussentijd maar steeds omowit! Ik snap dat je geen dure test wil doen, ik heb testen gehaald bij de action (2 voor € 1,50) en als je geen action wilt misschien kruidvat (2 voor € 5,00). Zodra ik een positieve zwangerschapstest heb ga ik een duurdere (clearblue ofzo) doen!

Snap dat je hyper wordt! Heb ik nog steeds hoor, ookal ben ik eind april al gestopt..

Hoop dat je hier iets aan hebt:) Succes!

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

je cyclus kan door het ontpillen wel even op zich kunnen laten wachten
    je zou inderdaad de action testen kunnen kopen die zijn erg goedkoop
    maar de kruidvat 2 voor 5 vind ik beter werken
    duurt het nou een half jaar en je bent nog niet ongi zou ik even naar de huisarts gaan

4. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

Jun 27, 2014
    391
    0
    16
    Super dankjewel Lelie en Diamond.
    Wist niet eens dat ze bij de action testen verkochten!?
    Maar goed, goed idee om gewoon voor een goedkope test te gaan, en als die positief is als extra zekerheidje een duurdere te kopen!
    Om de hoeveel tijd testen jullie??
    Ik lust nog wel eens een wijntje dus ik zou het vreselijk vinden als ik al 2 maanden zwanger ben en ik nog vrolijk lig te drinken.
    Elke week testen dan maar? Aah!

5. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Vorige cyclus (1e ronde) testte ik op dag 32 omdat ik een weekendje wegging en inderdaad de zekerheid wilde of ik een wijntje kon drinken of niet.. maar negatief.. toen getest op dag 41 en op dag 45 en toen op dag 50 ongesteld geworden (ben nog nooit zo blij geweest met een menstruatie hihihi).. ging me langzamerhand al afvragen of ik misschien iets mankeerde en of ik uberhaupt wel zwanger kon raken. Zit nu in de 2e ronde op dag 22 en nog geen eisprong gehad dus zal deze keer ook wel een langere cyclus hebben. Ik moet wel zeggen dat ik wel gewoon een wijntje drink hoor (drink sowieso niet veel maar ongeveer 1x in de week 2 a 3 wijntjes, zoals bv morgen met de voetbal), zodra ik dan een positieve zwangerschapstest heb stop ik daar uiteraard mee!

Succes! En hou ons op de hoogte hoe je cyclussen verlopen!

6. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Bij miu duurde het 3 maanden toen mn menstruatie doorbrak, t kan een jaar duren zei mijn huisarts.

Om niet continue te denken dat je zwanger bent kun je (hoe tegenstrijdig het ook voelt) een condoom gebruiken en zodra je ongi door is ga je voor t eggie. Je bent anders toch telkens aan t denken of je al zwanger bent terwijl die kans vrij klein is omdat je totaal je cyclus nog niet kent..

elke week testen op zwangerschap is ook wat..

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je stopt met de pil, moet je eerst je echte menstruatie afwachten; dan weet je of je cuclus begonnen is. Bij de meeste vrouwen duurt het enkele maanden voor het allemaal weer is opgestart. Begin je meteen met proberen, ben je blind bezig en kun je na 28 dagen al denken dat je zwanger bent terwijl je cyclus misschien net of nog niet eens is opgestart.

Rustig wachten, en omdat jullie het hebben geprobeerd, 1 keer een test doen op nod gerekend vanaf de pilstop. Negatief = niet zwanger = wachten tot cyclus start!

8. Chats

Chats Niet meer actief

Hoi jolijoy

Bij mij duurde het 8 maanden voordat er iets gebeurde ( heb 9 jaar prikpil gebruikt)
    Heb afgelopen maanden al een aantal keren gedacht dat ik zwanger was ( je lichaam kan je goed voor de gek houden....). Ik test 1x per maand en zie wel wat er gebeurt.
    Je kan in theorie wel zwanger raken voordat je ongesteld bent ( eisprong komt nml eerst).

Lekker genieten en niet teveel mee bezig zijn.

Succes!!!:)

9. Koosje25

Koosje25 Lid

Feb 12, 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi JoliJoy!

Nog even een toevoeging, als je stopt met de pil kan het wel langer duren voordat je cyclus weer terug is. Ik was wel al gelijk na 32 dagen ongesteld, daarna na 35 dagen daarna was ik na 6 weken nog niet ongesteld, toen getest en niet zwanger, twee weken later weer getest, was ook negatief. Toen nog een tijdje later (was toen al ruim 2,5 maand niet ongesteld)weer getest, bleek toen 5 weken zwanger! Had dus blijkbaar een hele late eisprong gehad, maar die was wel raak!:)

Wat ik vooral ervaren heb is dat het gewoon een onzekere tijd is, dat is niet alleen de eerste maand maar komt elke keer weer terug. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat Chats zegt:lekker genieten en niet teveel mee bezig zijn!

Share This Page