4 dagen na NOD nog geen positieve testen...help?! (KID behandeling)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vanvntjes, 19 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanvntjes

Vanvntjes Lid

17 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

Zoals de titel al leest heeft mijn vrouw op 1 januari de inseminatie gehad. Nu zijn we dus op 4 dagen na NOD nog bezig met testen. Geen ongesteldheid, ze had vorige week wel wat krampjes maar nu helemaal niks, wel pijnlijke borsten maar toch blijven we negatief testen.
    Ik merk dat ik het fijn vind om verhalen van andere vrouwen te lezen (wij zijn beide vrouw). Ik hoop dat er andere vrouwen zijn die misschien in een vergelijkbare positie zijn geweest? Wij hopen natuurlijk enorm dat we toch nog een positieve test in handen krijgen de komende dagen...kan zoiets? Volgende week gaan ze een echo maken in de kliniek, het is gewoon best wel pittig nu emotioneel gezien...

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Je hebt ten eerste waarschijnlijk per ongeluk een dubbel topic aangemaakt. @Beheer, kan het samengevoegd worden? :)

Ik heb helaas geen on-topic antwoord voor je, maar kan me wel voorstellen dat het heel frustrerend is dat de menstruatie uitblijft of dat je steeds negatief test. Uit eigen ervaring heb ik 1x na een IVF ook uitblijvende menstruatie gehad terwijl ik steeds negatief testte. Ik kreeg toen medicatie om menstruatie op gang te brengen en de rondes daarna waren weer als 'vanouds'.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou vragen om een bloedtest.
    Als haar eisprong 100% zeker op 1-2 januari was, zit ze nu op 17-18 dpo en zou er al zeker al een dikke positieve test moeten zijn geweest als er sprake is van eem zwangerschap.
    Dus of de eisprong is toch later geweest en ze is nog niet overtijd, of het folikel is een cyste geworden wat haar menstruatie tegenhoudt.

Helaas zie ik de kans op een zwangerschap erg klein in.

4. Vanvntjes

Vanvntjes Lid

17 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor je snelle reactie. Ik vrees dat dit dan ook het geval voor ons zal zijn. Wat een rot situatie zoiets, we waren zo enthousiast toen de ongesteldheid uitbleef. En dat het dan zo eindigt is heel naar. Maar dank voor het delen van jouw ervaring!

5. Vanvntjes

Vanvntjes Lid

17 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    De kliniek heeft het over een echo komende dinsdag, dus blijkbaar geen bloedtest. We gaan er maar vanuit dat het het fout is gegaan dan :( Ze had op 31 dec de positieve ovulatietest dus gaan er dan vanuit dat haar eisprong niet lang daarna kan zijn geweest. Het is niet anders, hoop alleen maar dat we snel een nieuwe poging kunnen doen

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.839
    8.491
    113
    Vrouw
    Ik verwacht ook niet dat er na 18 dagen nog een positieve test volgt, helaas.. Heeft ze iets van medicatie gebruikt wat de menstruatie tegen kan houden?

7. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Snap ik zo goed! :( Hopelijk is er snel duidelijkheid!

Vanvntjes vindt dit leuk.
  8. Vanvntjes

Vanvntjes Lid

17 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Nee niks qua medicatie. Ze is ook altijd heel regelmatig qua cyclus, dus dit is wel erg raar

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.839
    8.491
    113
    Vrouw
    Ik heb ook wel eens langere cycli gehad.. Het lichaam is geen robot en omdat jullie er nu veel meer mee bezig zijn (wat logisch is) kan dit evt ook tegenwerken natuurlijk. Ik ben zelf ook samen met een vrouw en heb zelf 23 inseminaties gehad dus ik weet helaas hoe het voelt.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Oef ... alleen een positieve ovulatietest is niet een garantie dat het eitje ook daadwerkelijk gaat springen helaas :(

Wellicht vragen om een echo opvolging/bloedprikken week na de iui-d een volgende ronde.
    Of zelf desnoods gaan tempen (je vrouw dan) om er zeker van te zijn dat er wel een ei plaatsvind rond de inseminatie.

Wat een vervelende situatie :(

Deel Deze Pagina