zwangerschapsdiabetes in geschiedenis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jet83, Dec 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

In de zwangerschap van mijn zoon heb ik zwangerschapsdiabetes gehad. De laatste weken van mijn zwangerschap heb ik ook insuline moeten spuiten. Ik vraag mij af wat het beleid is in een nieuwe zwangerschap. Is het verstandig om voorafgaand aan het zwanger worden een arts/verloskundige te spreken? En hoe zal het beleid zijn als ik opnieuw zwanger ben?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Vriendelijke groet,
    Jet

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jet,

je hebt een verhoogd risico om dit weer te ontwikkelen. Al is de kans nog het grootst dat dit niet gebeurd. Maar om deze reden zal je suikergehalte minimaal 2 keer in de zwangerschap worden gemeten. Het scheelt een beetje per regio op welke manier ze dat doen. Maar meestal wel bij 12 en 24 weken zwangerschap. Zolang die goed zijn is er niets aan de hand. Als die waardes gestoord zijn zal je weer worden doorverwezen naar de gyn om het nader te bekijken. Je kunt voor de zekerheid een begin situatie door je HA laten bepalen, maar verder hoef je niets te doen vooraf aan een zwangerschap. Behalve zorgen dat je gezond eet en niet te zwaar bent als het even kan.

Groetjes Brigitte

Share This Page