Hallo allemaal! Onze zoon is 21 maanden oud. Hij heeft vorig jaar zomer (toen hij 9 maanden was) 1 vakantie uit een beker gedronken. Thuis wilde hij dat niet meer. Hij is toen weer uit een fles gaan drinken en later een harde tuitbeker. Nu zouden wij het erg fijn vinden als meneer uit een gewone beker gaat drinken (zoals hij dus een jaar geleden ook gedaan heeft). Maar meneer wil niet!!! We hebben al verschillende bekers geprobeerd, andere kinderen voor laten doen, proberen met een rietje, laten drinken in bad. Niets helpt. Hij drinkt wel in bad uit een beker...maar z'n sap niet! Alle tips zijn welkom!!! Groetjes LiesEd
Ja hoor hier een tip die heel goed werkt: Geef hem de beker die hij wil. Ook al is dat tuit. Het komt vanzelf wel goed. Trust me! Gewoon over 2 maanden nog eens proberen.
Ik ben het met Muppet eens. Ik denk ook dat jullie te graag willen dat hij uit een beker gaat drinken, dat hebben ze haarfijn door en dan doen ze het juist niet.. Laat het maar even gaan en probeer het over een tijdje nog eens, komt wel goed. Wil hij trouwens ook niet uit jullie glas of beker drinken? Dat vinden ze namelijk vaak weer wel interessant. Of uit een waterflesje. Succes!