PCOS en tweede kindje, opeens cyclus helemaal terug?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jongemamaworden, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jongemamaworden

Jongemamaworden Bekend lid

29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Hoi! Ik vraag me af of meerdere met pcos dit mee hebben gemaakt. Voor ons eerste kindje ben ik met letrozol zwanger geworden in ronde 3. Ik had daar voor dus nooit een eisprong uit mezelf ik herhaal NOOIT en ik werd dus ook nooit ongesteld. Na ons kindje ervoor gekozen om een koperspiraal te nemen (T Safe) en ik merkte wel regelmatig veel buikpijn en bloeden maar ik bloedde eigenlijk altijd dus of het echt menstruatie was wist ik niet. Mijn spiraal is er nu uit sinds 3 weken en mijn laatste menstruatie/bloeding was 4 weken geleden. Ik heb 2 weken geleden een positieve ovu test gehad en exact 2 weken later werd ik ongesteld. Wel ben ik 12 kg afgevallen ook, kan het met dit alles opeens weg zijn? (Ze zeggen dat het nooit weg kan gaan) Maar blijkbaar werkt alles dus toch zoals het hoort? Ik ben hier natuurlijk enorm blij mee maar vroeg me af of meerdere dit mee hebben gemaakt! Dit is dus nu officieel onze eerste ronde om te gaan voor ons tweede kindje (zonder hormonen!!)

2. Summer18

Summer18 Actief lid

28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Hee,

Niet hetzelfde want geen pcos, maar voor onze eerste eens in de maanden eens een menstruatie. (Voor start pil ook) Geen idee of er een eisprong was. De gynaecoloog waar ik destijds bij was gaf aan dat er na een zwangerschap een soort reset kan zijn qua in de baarmoeder ed. Wat een dooddoener op dat moment, maar het klopte in mijn geval wel. Zwanger geworden in een periode van 90 dagen. Zou daarna gaan starten met clomid, maar gelukkig niet nodig geweest. Na mn zwangerschap na 7 maanden eerste menstruatie en toen cyclussen van rond de 32 dagen. Nu na de tweede is dat ook nog.

Jongemamaworden vindt dit leuk.
  3. Smus

Smus Nieuw lid

12 nov 2023
    1
    2
    3
    Vrouw
    Hier ook geen eisprong voor mijn eerste kindje. Ook, toevallig, in ronde 3 letrozol zwanger geraakt. Ik ben bewust geen anticonceptie gaan gebruiken omdat ik wilde kijken of mijn lichaam na de zwangerschap wel een cyclus op zou gaan starten. Ik had namelijk gehoord dat een zwangerschap als een reset kan werken bij pcos. En, ja hoor, ik heb weer een cyclus! Hij is niet geweldig (1x in de 2,5 maand ongeveer), maar dit biedt wel mogelijkheden ;) Half september had ik een eisprong en hebben de kans maar meteen gebruikt. Wonder boven wonder was ik meteen zwanger! Helaas een miskraam geworden. Nu net weer een eisprong achter de rug (op cd40, dus voor mijn doen snel) en ik zit dus weer op het wachtbankje! Kan dus zeker dat je weer een cyclus hebt na de zwangerschap met pcos en ik hoop dat het voor ons allebei in een natuurlijke cyclus mag lukken dit keer!

Summer18 en Jongemamaworden vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina