Hallo allemaal, Ik zit al een tijdje hier op het forum, maar ben vrijwel altijd een 'stille' lezer. In het kort mijn verhaal: ML en ik zijn al sinds augustus 2015 (!) bezig voor een eerste kindje. Zonder resultaat. Wij zijn hier nog niet mee heen geweest. Waarom niet, vraag je je af? Geen idee, altijd maar uitstellen, denken: 'misschien volgende maand', en zo is er (weer) een jaar voorbij. Ook wil ik er nog niet aan, dat we echt een medisch traject in moeten. Omdat we nu toch met z'n tweeën hebben besloten dat er iets moet gebeuren, gaan we volgende week naar een acupuncturist. Ik heb in het forum al wel gezocht op acupunctuur, maar vond niet echt iets veel ervaringen (zal wel weer iets verkeerds doen.....) Mijn vraag is of er hier veel dames (natuurlijk positieve) ervaringen mee hebben? Of andere homeopatische tips hebben om een zwangerschap te bevorderen. Ik weet dat we eigenlijk gewoon naar een arts moeten gaan, maar hier ben ik (nog) niet aan toe, en ik wil eerst andere mogelijkheden proberen. Hopelijk hebben jullie tips/ervaringen voor mij. Groetjes
Hoi @Coco17, wat verdrietig dat jullie kinderwens nog niet in vervulling is gegaan. Ik zou juist eerst eens het een en ander gaan laten uitsluiten door de huisarts en/of een fertiliteitsarts en daarna pas aan acupunctuur of bijvoorbeeld osteopathie beginnen. Straks blijkt je man dood zaad te hebben of zijn jouw eileiders niet doorgankelijk (ik hoop natuurlijk van niet, maar je weet het niet) en doe je al die moeite voor niets. Ik heb overigens acupunctuur gedaan (wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, maar die diagnose is dus wel eerst gesteld door de fertiliteitsarts), maar het heeft hier helaas niet mogen baten. Al hoor ik er genoeg goede verhalen over! Het boek Innesteling: zwanger worden en blijven van Rika Lukac zou misschien ook nog wel interessant voor je kunnen zijn. Toch zou ik dus eerst het een en ander laten onderzoeken, met name omdat jullie al ruim tweeënhalf jaar bezig zijn, en dan van daaruit verdergaan.
Hoi @nizzie86, Bedankt voor je reactie. In mijn hoofd weet ik ook dat we eigenlijk naar een arts moeten, m'n hart wil er gewoon nog niet aan.... Ik wil graag (hoezo koppig...) eerst andere dingen proberen voordat we de medische kant opgaan. Voor mij voelt dat zo definitief, en daarmee heb ik ook het gevoel dat ik ermee naar buiten moet komen. Op dit moment weet namelijk niemand van onze (onvervulde) kinderwens, en dit wil ik (het liefst) zo laten. Ik heb ook geen zin in medeleven van de mensen om me heen... Ik vind het altijd zo moedig van stellen, als ze hier eerlijk en open voor uitkomen! Heb ik echt respect voor. Eigenlijk hebben wij ook echt een heel leuk leven, leuke vrienden en familie, leuk huis, leuke banen, echt niks te klagen. Alleen dit ene lukt maar niet. En ik vraag mezelf ook steeds af of ik wel wil dat dit mijn hele leven gaat beheersen. Natuurlijk is het m'n grootste wens, maar ik wil er niet constant mee bezig zijn. Hopelijk komt dit niet verkeerd over, want zo bedoel ik het natuurlijk niet. Het boek ga ik zeker even opzoeken, bedankt voor de tip! Wat ontzettend naar dat jullie onverklaard vruchtbaar zijn. Ik zie dat jullie morgen naar Dusseldorf gaan. Heel veel succes en natuurlijk hopelijk met resultaat!
En wat als je dadelijk honderden of zelfs duizenden euro’s uitgeeft, het werkt niet en je gaat vervolgens alsnog naar het ziekenhuis en krijgt daar te horen dat je man geen levend zaad heeft, of jij geen goede eisprong? Dan heb je en een hoop tijd verspilt en een hoop geld. Na 2,5 jaar sturen ze je niet zomaar naar huis. Ik zou dus eerst een medische oorzaak uitsluiten.
Wat naar dat het maar niet lukt om zwanger te worden. Ik heb tussen de miskramen en de start van ons eerste z'huistraject Accupunctuur gedaan. Ik vond het heel fijn! Ik werd er ontspannen van, maar een zwangerschap bleef uit. In het z'huis bleek dat een eileider verstopt zit, ik ben heel blij dat ik dit weet. Het verklaart waarom ik moeilijk zwanger raak. Die miskramen staan daar los van. Ik kan je allemaal maar aanraden te doen wat goed voor jou voelt. Waarbij ik je toch ook net zoals de andere meiden hierboven wil aangeven dat er mogelijk meer aan de hand is en het wel verstandig is om dat uit te laten zoeken of uit te laten sluiten. Daarna kunnen jullie altijd nog besluiten of je behandelingen wil ondergaan of niet.
He wat naar dat jullie al zolang bezig zijn! Ik kan me voorstellen dat je liever niet naar een arts zou gaan. Maar om eerder genoemde redenen zou ook ik je dat echt aanraden. Soms moet je het misschien even heel pragmatisch benaderen: je wil heel graag een kind —> grootste kans hierop is dmv naar een arts gaan —> even streng voor jezelf zijn en een afspraak maken Zet hem op, je kan het!!
Ik snap je keus om nog niet de mmm in te willen gaan. Maar naar de dokter gaan is helemaal niet definitief; je kan onderzoeken laten doen en daarna besluiten zelf nog verder te gaan (al dan niet als gevolg van de uitslag). Je kan alleen de onderzoeken van de huisarts laten doen of je door laten sturen. Een eventuele behandeling is altijd jullie eigen keus. Heb je al ovulatietesten gedaan en/of een keer getemperatuurd? Dan weet je in ieder geval of je (waarschijnlijk) een eisprong hebt. Je temperatuur stijgt namelijk altijd als je je ovulatie hebt gehad. Mss vrijen jullie wel op t verkeerde moment. Ik heb ook acupunctuur geprobeerd, helaas voor mij geen succes.
Ik heb acupunctuur gehad om mijn cyclus op orde te brengen. Regelmatig is het nooit geworden, maar ik wist daardoor wel in welke fase van mijn cyclus ik had. Dus ik heb er zeker baat bij gehad. Daarnaast, als je sinds 2015 al bezig bent, is het toch raadzaam om een keer je huisarts te bellen. Natuurlijk wil je niet die medische molen in, maar dan kun je wel nagaan of alles goed zit bij jullie. Dat zal al heel veel schelen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een tijdje getemperatuurd en ovulatie testen gebruikt. Eigenlijk kwam daar elke maand hetzelfde uit, en ga er dus eigenlijk van uit dat ik gewoon een eisprong heb (alles wijst daarna)... Misschien inderdaad toch maar eens naar de huisarts gaan.....
Acupunctuur en zwangerschap Hieronder een aantal topics op Zwangerschapspagina.nl over acupunctuur en zwanger worden: Acupunctuur Acupunctuur? Tip! Acupunctuur Wie heeft ervaring met acupunctuur?