Onzekerheid alom.. toch zwanger, of pcos of..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marley, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik ga proberen even kort mijn verhaal neer te zetten, graag jullie reacties..
    Ik ben sinds nov '11 gestopt met de nuvaring (27-32-36-50-56 en nu boven de 90 dagen).
    Ik had ongeveer 2 week geleden drie dagen oud bloed met 1 puntje licht roze. Zaterdag een z-test gedaan, hele lichte streep.. zondag twee negatieve zwangerschapstesten.
    Sinds zaterdag hele positieve ovu testen.
    Wat denken jullie??
    Ik lees dat door PCOS de ovu testen positief kunnen uitvallen terwijl je geen eisprong hebt.. voel me onzeker en in de war.
    Mag deze week bloedtesten laten doen, maar helpie helpie wat is dit nu toch?

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marley,

Ik ga er van uit dat je in november 2010 gestopt bent met de nuvaring en niet in 2011 zoals je schrijft....

Ik zou als ik jou was even rustig afwachten en misschien over een paar dagen nog eens testen.

PCO moet, voor zover ik het weet, vastgesteld worden d.m.v. bloedtesten en dmv een inwendige echo.

Waar gaan ze op testen bij de bloedtesten? Alleen op HCG of ook nog op andere hormonen?

Groetjes,
    Elmo

3. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Klopt idd novemer 2010. Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, iig op HCG, rest heb ik niet naar gevraagd.
    Afwchten is moeilijk...

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi...
    Ik weet er alles van.... afwachten is heel erg frustrerend. Ik wacht nu ook alweer bijna 3 maanden op menstruatie dusss....

Bloedtest op HCG is dus een zwangerschapstest. Zou natuurlijk fantastisch zijn als die positief is... maar als die negatief is is evt. PCO nog altijd niet vast te stellen. Daar moet je wat uitgebreider onderzoek voor laten doen.
    Wat zegt je huisarts er van?

Groetjes,
    Elmo

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Als ik niet zwanger ben, mag ik pas terug komen als we minimaal een jaar bezig zijn.. :S

6. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik begrijp dat bij jou de diagnose PCOS is vastgesteld, zou je mij vertellen hoe dit in zijn werk is gegaan en hoe het er bij jou nu voor staat? Clomid zie ik in je handtekening.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat PCO een positieve ovulatietest aangeeft terwijl dat eigenlijk niet kan.

Bij mij waren alle testen altijd negatief.

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marley,

Ik besloot in oktober vorig jaar te stoppen met de pil. Ik had toen al wel een kinderwens, van manlief hoefde het zo nodig nog niet. Gelukkig veranderde hij in januari van gedachten. ;):D

In de tussentijd was ik mijn cyclus wel in de gaten gaan houden, omdat ik in het verleden al zeer onregelmatig menstrueerde.
    Na een periode van lange cyclussen en onzekerheid over wel-niet zwanger plus allerlei kleine kwaaltjes ben ik naar de huisarts gegaan.
    Zij reageerde adequaat door mij door te sturen voor een echo en bloedprikken.
    Na de uitslagen, waaruit dus PCO kwam ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ook manlief werd onderzocht en twee weken geleden hebben we van alle onderzoeken de uitslagen gekregen.

Met clomid mag ik trouwens pas starten als ik ongi ben. Hopelijk ergens deze week. ;)

Zo, dus dit was mijn verhaal in vogelvlucht.
    Groetjes,
    Elmo

Deel Deze Pagina