Nou vanmorgen een test gedaan, negatief en gelijk vandaag is ook mijn menstruatie begonnen.. Ronde 8.. 11 maanden verder.. wederom mislukt.. zelfs met ovu-testen wil het maar niet lukken.. Nog 1 maand en dan ga ik een afspraak maken bij de huisarts.. ik heb er echt geen zin in maar hier wordt ik echt moedeloos van.. zeker als ik al die leuke berichten lees van al die meiden die even met 3 maanden zwanger worden.. Getsie kan er even niet meer tegen hoor.. wat doen wij nou mis? waarom wordt dit ons niet gegund? we zijn er zo klaar voor! Pff.. zo even van me af typen hoor.. en weer verder gaan met het leven want het voelt gewoon K*T..(sorry.. maar het is gewoon zo..)
Succes meid!! En idd even een afspraak maken bij de HA. Het word jullie zeer zekers gegund het duurt alleen even wat langer, maar het wachten word beloond.
Ik weet hoe je je voelt meis, wij gaan morgen de mmm in helaas. En niet omdat het zwanger worden niet lukt, maar het zwanger blijven is een probleem. Heel veel sterkte en succes!
Succes meid, 1x moet je de knoop doorhakken, want dit vreet ook aan je! De MMM is geen pretje, maar soms heeft iemand een handje hulp nodig! Net zoals ik trouwens.
Zo denk er ook over, heb voor mezelf ook een limiet vastgesteld, zoveel maanden nog en dan naar de huisarts, binnenkort breng ik een bezoekje aan de gynacholoog. Succes meid, het duurt misschien eventje, maar zodra het er is dan lijkt het voor jou gvoel niet lang zeg maar!
thanks meiden, echt fijn om het even te horen van vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.. om me heen wordt iedereen maar in een vloek en een zucht zwanger en wij lopen zo te ploeteren..
Hoi Blackbird, Wij zitten in hetzelfde schuitje... De vorige ronden had ik 2 weken voor de ongi tot na de ongi heel veel klachten, zoals buikpijn, vermoeidheid, en een opgeblazen gevoel. Toen zei ik: als ik dit volgende maand nog heb, gaan we naar de HA. Nu deze ronde (nog) geen klachten. Alles wat ik de andere rondes had, heb ik nu (nog) niet We zullen zien, ik hoop zo dat het niet nodig is. Nov. 2008 gestopt met de pil, vanwege malariapillen mocht ik vorig jaar zomer niet zwanger worden. Dus daarna zijn we er vanaf aug./sep. voor het 'echie'voor gegaan. We hebben sowieso afgesproken in augustus naar de HA te gaan. Ik ben nu gaan tempen en moet zeggen dat ik al een wat beter inzicht krijg in mijn cyclus. Dat scheelt. Als ik 2 rondes getempt heb, kan ik deze ook aan mijn HA laten zien. Ik hoop zo voor jou en mij dat het niet nodig is en dat er nog een 'wonder' gebeurd! Mocht het wel nodig zijn, kunnen we elkaar misschien een beetje steunen? Het is oneerlijk, idd. om me heen wordt ook iedereen makkelijk zwanger, zelfs door de pil heen!!! Waarom lukt het bij ons niet? Veel sterkte!
Het valt zeker niet mee meis! Maar blijven hopen ook al is dat soms lastig. Wij zitten net een maand in de mmm en moeten nog 1 onderzoek krijgen. Eerste onderzoeken zagen er gelukkig goed uit. Gewoon naar de huisarts voor een verwijzing gaan! Ik vind het wel fijn nu ze aan het onderzoeken zijn, misschien is er wel iets aan de hand en dan weet je het maar en zit je niet voor niets langer te oefenen! Maar echt irritant he dat er om je heen mensen allemaal (snel) zwanger worden en jij wilt het ook zo graag maar het wil maar niet! Pfff heb ook behoorlijk een dipje al deze week, maarja meer kan je nog niet doen!
Hey, Toen ik zwanger wou worden van mijn eerste kindje, duurde het ook een tijd. Wij hebben er 9 maanden op moeten wachten. Na 3 maanden was ik zwanger maar ben het kindje dan verloren na 7 weken. Niet te veel aan denken dat het niet lukt en het gaat wel komen. Ik ben pas zwanger geworden als ik mijn MK verwerkt had en helemaal ontspannen was. Wij hopen dat het bij ons tweede kindje ook niet te lang gaat duren, want tis een hele spannende tijd. Veel succes nog! Vele groetjes,
Ik weet wat het is om lang te moeten wachten wij hebben 2 jaar en 2 maanden moeten wachten en ineens ben ik ZWANGER Vandaag 7 weken en nog kan ik het niet geloven omdat ik amper kwaaltjes heb enz. Hopelijk mogen jullie ook snel zwanger zijn! Veel mensen zeggen je moet er niet teveel mee bezig zijn enz dat waren wij absoluut niet en toch duurde het lang maar nooit de moed opgeven mijn man en ik zeiden altijd tegen elkaar we zijn samen SUPER gelukkig en dat moeten we nooit vergeten. Laat je niet gek maken hoor.
OOk vanuit hier een positief berichtje. Wij hebben er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te worden. Wij vonden het ook zo moeilijk dat iedereen om ons heen zomaar zwanger leek te worden. 2 maanden geleden zijjn we naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de gyn. Toen we vorige week donderdag moesten komen voor de uitslag van mijn bloedonderzoek en het zaadonderzoek van mijn vriend was ik 2 dagen overtijd. Toch maar even een test voor we vertrokken naar het ziekenhuis........ Zwanger!! Het kan dus. WE hebben alles geprobeerd om zwanger te worden. Nu niks speciaals gedaan. Ik hoop dat dit jullie een beetje hoop geeft. Liefs...
Hi Ik snap je ook volledig. Ik ben ook in de 8ste ronde en ik ben alweer zoveel dagen overtijd. Vorige ronde heeft het 58 dagen geduurd en nu zit ik weer op dag 39. Word er ook erg moedeloos van Ik ben dus ook naar de dokter gekregen. Ik heb al een verwijzing gekregen. Me vriend en ik hebben afgesproken het nog tot na de zomer af te wachten. Hopelijk komen mijn cyclussen weer op gang zoals voorheen. Ik zie dat jij ook lange cyclussen hebt. Vervelend hoor Succes in ieder geval We zullen gelijk op gaan lopen tegen die tijd qua rondes en tijd, en eventueel MMM.
ik zou niet nog een maand wachten. het is vakantie tijd dus je moet hoe dan ook langer wachten. ik ben ook gegaan toen ik er helemaal klaar mee was en toen moest ik nog 6 weken wachten tot in naar de gyn kon dat waren voor mij twee rondes en toen ik daar kwam nog een maand weg door onderzoeken en dan ben je dus 3 rondes verder voordat je wat gaat doen. Sterkte
thanks voor alle positive berichtjes! Eigenlijk zou ik soms wel willen dat we als we eenmaal naar de dokter gaan te horen krijgen dat het gewoon helemaal niet gaat lukken.. dan hoef je tenminste niet steeds zo te hopen.. dan is het gewoon niet aan je besteed.. Maar wie weet lukt het deze maand ineens wel!
Probeer je niet al te druk te maken, het is heel normaal om er een jaar over te doen. In het ziekenhuis hanteren ze zelfs normen tot 2 jaar. Als je daar binnenkomt, moet je eerst vaak nog een jaar proberen, dan volgen ze je wel maar doen ze ook nog niets. Probeer niet meteen te gaan panieken, want ik ik spreek uit ervaring van het ziekenhuis word je al helemaal niet vrolijk en ben je veel meer er mee bezig dan je er mee bezig zou willen zijn. Dus niet meteen gaan rennen, maar geef de natuur ook een kans. Alleen als je echt heel onregelmatig ongesteld bent, lees bijna niet ongesteld, zou ik eerder een stap zetten. Sowieso als je onder de 30 bent, zetten ze niet snel hulp in. Ze sturen je wel door, maar in het ziekenhuis handelen ze niet echt snel. Succes hopelijk heb je er wat aan, maar er een jaar overdoen is heel normaal.
ik ben nu niet echt bepaalt paniekerig hierover hoor.. Ik zie vanzelf wel wat ze zeggen bij de huisarts/ziekenhuis. Ik wil eigenlijk helemaal geen hulp, maar ik wil wel testen. Gewoon kijken of het uberhaubt wel kan enzo. De drang om expres een kind te hebben zit er bij ons niet zo erg in, het zou erg leuk zijn maar ik zou helemaal niet zo ver gaan dat ik (mocht mijn man onvruchtbaar zijn b.v.) een kind zou willen uit donor zaad.. dan is het ons blijkbaar gewoon niet gegund en kan ik ook echt wel een prima fijn leven hebben zonder kinderen. Daar ben ik echt van overtuigt. Dus rennen daar doe ik echt niet aan.. maar ik hoop iet wat duidelijkheid te krijgen uit testen. Dat we iig weten of het zowiso zin heeft.
ik keN dat gevoel heel erg goed. Omdat ik iets aan mijn darmen heb en mijn rondes maar niet in de regelmaat kwamen en met tempen er ook geen goed beeld uit kwam stelde de ha voor om even vErder te laten kijken. Nu ik weet dat alles er goed uitziet en vlomid een stapje gaat helpen geeft het eel veel rust en veertrouwen. Kon ik Maar in de toekomst kijken als ik daar zou zien dat ik over een half jaar zwanger zou zijn zou ik heel veel rust hebben en nu gewoon verder gaan met de dingen die ik doe. Neem de tijd. ik weet dat het lastig is ik kan het zelf ook niet.
Hoop voor je dat het net zo ging als bij ons. Toen ik met de pil stopte had ik redelijke langen cyclussen. Zo'n 38 dgn steeds. Ook wij hebben het een mnd of 9 geprobeerd. We waren steeds erg gespannen omdat het maar niet wilde lukken en vreeën tijdens de vruchtbare periode zo'n 2x per dag omdat we zeker wilde zijn de eisprong niet te missen. Na 9 mnd hadden we besloten om in december naar de huisarts te gaan. Dat was nog een maandje verder. Dus in November er niets aan gedaan, ook omdat mijn opa toen op sterven lag. En je raad het al. In de maand waar we er juist NIET mee bezig waren en we eigenlijk de keus hadden gemaakt naar de ha te gaan waren we zwanger! Het zal niet bij iedereen zo gaan. Maar hoop bij jullie wel! Succes!