hallo allemaal Wij willen graag zwanger worden en ben dus in januari gestopt met de pil heb eerst een cyclus gehad van dertig dagen daarna gewoon 28 dagen. Nu heb ik getest met ovulatietesten en die waren positief rond 2 weken gelden. Normaal gezien zou ik maandag mijn menstruatie moeten krijgen maar toe nu toe nog steeds niet. Heb wel laatste tijd last van vermoeidheid en hoofdpijnen ook heb ik rommelende darmen. Ik heb dan ook al een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief helaas. Nu vraag ik mij af wat er precies aan de hand is. Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben maar mijn lichaam te weinig hormonen aanmaakt? Heeft er iemand al ervaring mee gehad. Groetjes
Als die rond 2 weken geleden positief was springt je ei 24-48 uur en vanaf dan moet je pas 2 rekenen tot je nod. Dus zou als ik jou was van het weekend nog een test doen.
Welke datum exact was je ovulatietest positief (waren beide strepen minimaal even donker)? En wanneer heb je de zwtest gedaan?
Misschien zou je testen van een ander merk kunnen proberen? Ik was laatst 3 weken te laat ongesteld. Wel een drukke, stressvolle periode gehad toen. Was dus niet zwanger, heel wat negatieve testen verder Behalve die ene keer, is mijn cyclus verder altijd 27-29 dagen.
Het zou ook kunnen dat je ei niet is gesprongen na je positieve ovulatie-test. Komt wel eens voor. Meestal krijg je dan na 1-2 weken een nieuwe eisprong. Ik hoop natuurlijk dat je gewoon te vroeg hebt getest en dat je straks een mooie positieve test hebt!!
Ik heb getest met een clearblue voor mijn ovulatie en daar kwam een smiley dus dar was goed. Ja ik had wel een dag erna precies het gevoel alsof ik mijn eisprong voelde. Maar dan probeer ik in het weekend nog een keertje met een andere test. Mss dat er dan iets anders staat. Vind het soms moeilijk om alles goed te berekenen bedankt voor jullie reacties!
Maar wanneer was je ovulatietest positief? Daar moet je dan 16 dagen bij optellen en dat is dan je nod.
Omdat ik mijn ovulatie berekende via een app. En de dagen die deze aangaf heb ik ook de test gedaan en dat verschilde net 1 dag. Deze app zei ook dat ik normaal 02/04/18 ongesteld zou worden
Maar een app gaat enkel uit van gemiddelden en kan niet in je lichaam kijken. Dikke kans dat je afwijkt van die app, dus
Als je een goedkope zw.test van bijv.2 voor 5 van kruidvat of etos of gewone action neemt zou je al vroeg iets kunnen zien. Ik heb 5 keer hiermee best vroeg een licht streepje gehad en was dus zwanger.
Je eisprong kan ook haperen en je lichaam kan ook nog besluiten om de boel ‘af te breken’ zelfs als de lh piek al in gang is gezet.