Metformine en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by TessMe, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hoi meiden,

Over metformine heb ik op het forum al wel iets gevonden maar meer in combinatie met Clomid.
    Mijn situatie is iets anders. Na 3 miskramen ben ik onderzocht in het ziekenhuis.. Alles was in orde alleen was door mijn overgewicht mijn insuline pijl veeel te hoog. Nuchter 9.3 terwijl die tussen de 0 en 4 mag zijn en niet nuchter was hij zelfs 63 terwijl dat tussen de 4 en 20 mag zijn. Ik heb hiervoor metformine gekregen om dat omlaag te brengen en ik moest afvallen. Ben inmiddels 16 kilo kwijt. Vorige week voor controle naar het ziekenhuis geweest en hij was zeer tevreden. Voor een goed BMI zou ik nog 8 kilo af moeten vallen en moest daarom nog even doorgaan met de metformine. Nou werd er in het eerste gesprek gezegd dat ik weer mocht beginnen met zwanger worden als ik 75 kilo woog. Ik weeg nu 73 en kriebelt het toch weer wat.. Maar nu zie ik verschillende menigen over het zwanger worden met de medicijnen. Ook vergeet ik ze nog weleens. Zijn er meerdere meiden die deze medicijnen slikken in een soort gelijke situatie? Of misschien informatie hebben over het slikken van de medicijnen en zwanger worden?

2. TessMe

TessMe Niet meer actief

Slikt er niemand metformine?? En is bezig zwanger te worden??

3. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik slik metformine. Ik verwonder me ook dat er zo weinig vrouwen hier metformine slikken. In Amerika geven ze het zowat standaard. Jammer genoeg merk ik niet dat het met iets helpt. Alhoewel ik natuurlijk niet van binnen kan kijken. Rond 10 aug. naar de gyno en dan horen we meer.

Mag ik vragen of je nog iets anders hebt gedaan om af te vallen. Ik kom nml zowaar aan met metformine!

Ik weet dat ik meer aan beweging moet doen. Ik denk dat ik zwemmaatje ga zoeken.
    Maar jou ervaringen hoor ik graag! :D

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik lees dat je drie miskramen hebt gehad! Wat heftig meid!

Trouwens heb ook veel gelezen dat ze voorstellen metformine te blijven slikken tot ongeveer 14 weken omdat het miskramen voorkomt. Hebben ze hier ook met jou over gehad?

Share This Page