Hey meiden, vandaag zit ik op cd 11. Cyclus is meestal 26-30 dagen. Zit in ronde 10 voor een 3e kindje. Ei kan ik meestal wel ontdekken door verandering baarmoederslijmvlies en eipijn. Maar omdat we nu al weer in ronde 10 zitten wil ik deze ronde ovutesten gaan gebruiken. Teststreep is heel vaag. Dan is het neem ik aan de bedoeling dat deze steeds duidelijker wordt en dat ik zo mijn ei kan vinden? Zegt een vaag streepje meer dan helemaal geen streepje of kan aan het begin van de cyclus ook een vaag streepje op de test staan? Compleet nieuw voor mij dit met die ovutesten
Vage streepjes komen wel snel te staan op ovulatietesten. De bedoeling is dat de teststreep net zo donker wordt als de controlestreep (of bijna). Ik zou dus doortesten de komende dagen om te zien of de streepjes donkerder worden
Een vaag streepje zegt niks, omdat er altijd wat LH in je lichaam zit. Ook kan dit per moment schommelen. Pas als beide streepjes even donker zijn, of de test streep donkerder dan de controle streep is je ovutest positief. Je hebt dan waarschijnlijk binnen 1 a 2 dagen je eisprong.
@Narcisje en @Memmiee dank jullie wel. Ik ga dagelijks testen en dan maar hopen dat de streep lekker donker wordt de komende dagen
Gister een test gedaan, zelfde resultaat als de dag ervoor. Vandaag weer een test gedaan, teststreepje wordt duidelijker morgen weer testen...
Als je de testen onder elkaar legt dan zie je waarschijnlijk al wel een oploop. Zo kan je makkelijker je piek zien, vind ik.
Ja de streepjes worden steeds duidelijker.. morgen weer testen. Afscheiding wordt ook meer en gaat richting rauw eiwit-achtig dus hoop op een knaller morgenochtend. En wanneer na een positieve test is doorgaans de eisprong?
Na een positieve ovulatietest is na 24-48 je eisprong. Alleen weet je met alleen ovulatietesten niet 100% zeker dat je ei ook daadwerkelijk springt. Die kun je alleen zien als je ook tempt.