elke dag hoofdpijn, wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babybanjo, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Ik ben erachter gekomen dat ik steeds hoofdpijn had tijdens mijn menstruatie, vanwege de anticonceptie. Nu ik daar mee gestopt ben, is de hoofdpijn ook verdwenen. Dit gaat nu een paar maanden goed. Alleen heb ik nu sinds de eisprong echt elke dag hoofdpijn. In ieder geval bij het wakker worden en opstaan, maar soms ook de hele dag. Met vlagen licht misselijk. Dit heb ik niet eerder gehad. De ene dag erger dan de andere en het zit steeds op dezelfde plek.
    Wie herkent dit?

2. Suusje24

Suusje24 Lid

27 jul 2013
    6
    0
    0
    Noord holland
    Ik herken dit! Naar de dokter geweest ermee. Dacht eerst ook dat van de pil en/of menstruatie kwam. Maar toen kwam het steeds vaker en toen ik stopte met de pil ging het ook niet weg. Soms werd ik al met hoofdpijn wakker. Dokter heeft me doorgestuurd naar een fysiotherapeute die heeft mijn nek en rug 2 keer in de week los gemaakt(gemasseerd) Daarna steeds minder vaak heen (1x in de week). Tot ik bijna nooit meer hoofdpijn had ( 6 weken lang behandeld ongeveer) Daarna nooit meer zo vaak/erge hoofdpijn gehad en als ik het nu weer krijg laat ik mijn vriend of moeder even goed masseren dat het niet weer zo erg word. Van tevoren dacht ik echt niet dat het probleem in mijn nek/rug zat want daar had ik geen last van. Proberen kan geen kwaad toch? Was ook vaak echt ziek van de hoofdpijn misselijk en soms zelfs overgeven. Hoop dat je er wat aan hebt;)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Veel vrouwen hebben last van klachten na hun eisprong. Komt door de hormonen. Ik heb het zelf ook. Hoofdpijn, met vlagen misselijk, gevoelige of opgezette borsten.. Daarom ook wel vaker gedacht zwanger te zijn. Kijk eens naar pms klachten op google, misschien herken je jezelf erin.

Wat suusje zegt kan trouwens ook heel goed. Ik heb ook weleens hoofdpijn wat echt vanuit mijn nek en rug afkomt.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het probleem met hoofdpijn is dat het 1001 oorzaken kan hebben en dat het heel moeilijk is om er achter te komen wat het is. En vaak spelen meerdere dingen een rol. (Als je bijvoorbeeld geboelig bent voor hoofdpijn, kunnen bepaalde ac pillen ervoor zorgen dat je vaker en kanger hoofdpijn hebt. Als je dan stopt wordt de hoofdpijn wel minder, maar verdwijnt niet helemaal.)

Het kan dus inderdaad door hormonen komen, zowel de hormonen die in de pil zitten als 'eigen' hormonen. Best veel vrouwen hebben in een vast moment tijdens de cyclus hoofdpijn. De één tijdens de eisprong, de andere juist vlak voor of tijdens de menstruatie.

Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld zijn:
    - te hoge spierspanning (veroorzaakt door stress of verkeerde houding)
    - slechte vochtbalans (te weinig drinken / te warm)
    - bepaalde voedingsmiddelen: o.a. varkensvlees, chocola en aardbei zijn een paar bekende 'triggers' van hoofdpijn.
    - er zijn verschillende aandoeningen waarbij hoofdpijn een symptoom is.

5. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Bedankt allemaal!
    Voor mij is het vreemd omdat ik het al een hele tijd niet heb gehad...

Deel Deze Pagina