Wij hebben nu een zoontje van 6, die er in de eerste klusronde meteen was. Nu heb ik EINDELIJK mijn ventje kunnen overtuigen om nog voor een tweede te gaan. in december gestopt met pil, altijd mooi regelmatig geweest. allez, 28-32 dagen cyclus. maar nu zit ik voor de eerste keer reeds aan dag 48. en heb niet het gevoel dat ze direct gaan komen. pfff! is het beetje te vroeg om naar de gyne te lopen hiervoor? Heb ik best nog wat geduld?
Je moet het eerst een jaar proberen voordat je naar de gyn gaat. Je kunt de temperatuur in de gaten houden. Zelf was ik maar 4 x per jaar ongie dus ik had geen cyclus.
misschien stom he, maar als je maar 4 keer ongesteld bent, dan heb je toch geen eisprong? en kan je niet zwanger worden zeker?
amai, wel maar 4 kansen op een jaar dan op zwanger te worden. zo gaat een jaar wel snel om hè. Weet het, ben erg ongeduldig
Lange cyclus is inderdaad erg vervelend, maar vooral als je net gestopt bent met de pil kunnen ze niet zoveel. Het kan goed komen door het stoppen met de pil dat je cyclus zo lang is. Je lichaam moet weer wennen aan het op gang komen van je cyclus en dat kan dan wat langer duren. Hoop dat het snel op orde is en je snel zwanger raakt!
Daarom mocht ik ook naar de gyn. En doormiddel van hormoonspuiten ben ik 2 keer na 2 jaar zwanger geworden.
@Charise, maar ik ben nu zo'n 4 maanden na het stoppen van de pil wel regelmatig geweest. dat maakt het net zo vervelend. Nijntje, geen grotere kans dan op een meerling? Ik ga nu afwachten en de volgende ronde starten met ovu testen denk ik
Ja je hebt wel meer kans. De eerste keer was een tweeling maar vroegtijdig is het mis gegaan met 1. De tweede was gewoon 1 kindje
Ja bij de tweede duurde het langer dus toen zijn we overgegaan Iui en dan heb je volgens de gyn meer kans op een jongen.
Het gemiddelde is 12-18 maanden voordat je zwanger bent. Je hebt dus de vorige keer geluk gehad dat het zo snel raak was, maar dat geeft geen garanties voor de toekomst... Dit is ronde 6 toch? Dat is echt nog niks, afgezien van dat je graag nú zwanger wilt raken. Rustig aan, rustig blijven proberen, vooral met een regelmatige cyclus en pas over 6-9 maanden eens na gaan denken over een bezoekje aan de gyn (als het dan nog nodig is).
Snap wat je bedoelt. Mijn cyclus was ook eerst gewoon en nu ook erg lang. Zit nu op dag 40 en had vandaag een positieve ovulatietest. Dat word dus een cyclus van 55 dagen ofzo of langer. Even afwachten wanneer mijn eitje springt. Ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil en ben ook naar de huisarts geweest. Moest nog even zelf proberen en dan terug komen voor verwijzing gyn.