Hoi, Gisteravond kreeg ik tijdens het eten ineens een flinke bloeding, die nu gelukkig weer bijna over is. We hebben meteen de verloskundige gebeld en daar konden we gelukkig terecht. Ze heeft een echo gemaakt en het zag er goed uit (dwz hartje klopt, kindje bewoog, geen bloed in de baarmoeder en kindje was goed gegroeid (termijn zou 1 dag langer zijn dan de laatste echo). Ze gaf aan dat het dan ook kom gaan om een gesprongen bloedvat in me baarmoedermond bijv. Nu vroeg ik me af, kan dit er ook iets mee te maken hebben dat ik zo snel weer zwanger ben geworden? En moet ik nog extra rekening houden met bijv. tillen?
Goedenavond, het kan heel goed zijn dat er een bloedvaatje gesprongen is in de baarmoedermond. Dit heeft niets te maken dat je snel weer zwanger bent geraakt. In een zwangerschap is de baarmoedermond extra doorbloed en daardoor kan het sneller gaan bloeden, door bijvoorbeeld hard hoesten, niezen, persen of na geslachtsgemeenschap. Het kan geen kwaad, maar het geeft natuurlijk wel onrust. Als de bloeding over is, hoef je geen extra voorzorgsmaatregelen te nemen. Succes! Groetjes Monique