Hsg: positieve verhalen?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Brabootje, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi dames,

Dinsdag krijg ik een hsg en ik loop me nu al druk te maken.. Aan de ene kant ben ik blij (toch weer een stap vooruit, althans: dat hoop ik) en aan de andere kant ben ik bang, na alle horrorverhalen die ik intussen heb gelezen. Beetje dubbel.. :(
    Ik heb dus behoefte aan veel positieve verhalen en tips, wie o wie? :)

2. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar maanden terug ook een HSG gehad. (Uitslag goed)
    Veeeeeel horrorverhalen gelezen daar word je gek van!
    Bij mij viel het echt mee..ze spuiten vloeistof in je baarmoeder en dat deed wel echt ff pijn maar dat is echt maar 2 seconden daarna voel je niets meer. Ik zou het zo weer doen! Maak je niet druk,mensen die het negatief ervaren zetten vaak eerder verhalen op internet dan mensen die het positief ervaren. :)

Oja, even aangepast: de pijn kan je vergelijken met hevige menstruatiepijn!

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Heel positief, hsg viel 100% mee, zeker omdat de ballon er uitviel en er opnieuw ingebracht moest worden, beetje buikpijn maar ik heb nooit buikpijn met ongie's dat scheelt. T is heel verschillend pe persoon

En daarna uitslag was goed, 2 rondes na hsg zwanger en een prachtige dochter

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hier ook een heel positief verhaal: ik heb er werkelijk niets van gevoeld! Gyn was ook heel lief en vertelde steeds wat ze ging doen. Dat scheelde enorm.

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    hier 2 keer een hsg gehad en 2 heel verschillende ervaringen. Eerste keer was het echt wel heel erg pijnlijk, maar dat kwam ook doordat de vloeistof maar niet door mn eileiders ging. Uiteindelijk na een paar x stoppen toch gelukt en toen hield de pijn ook op. Met wel als resultaat direct zwanger in die ronde, dus ach, wat maakt die pijn dan uit met dat resultaat!!!

Deze mnd weer HSG gehad, en daar voelde ik echt heel weinig van. De vloeistof ging er ook veel vlotter doorheen, dus ik denk dat het daar vooral aan ligt.

Wel bij beide keren wat buikpijn erna gehad, maar allemaal niet heel heftig hoor.

Ik zal me als ik jou was niet te druk maken en stel dat het wel pijn gaat doen, bedenk dan dat het ook zo weer over is (en hopelijk zorgt voor een goed resultaat!).

Succes!

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Mijn realiteit was; wel pijnlijk maar na 3min alweer voorbij;)
    Neem aantal ibuprofen in van te voren (4 stuks mocht ik in 3uur ervoor nemen) dan is het prima te doen en veel vrouwen worden snel daarna zwanger...
    Dat is positief genoeg toch... ;)
    Ik helaas niet, maar ik ben Altijd overal de uitzondering op de regel...
    Succes en het is zo voorbij.

7. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Bedankt dames, super fijn jullie reacties! En helemaal goed om te lezen dat fidel en roos kort na de hsg zwanger waren! Ik hoop... ik hoop.... en probeer te relaxen... oh, was het maar gewoon vast woensdag! ;)

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    ik hoop het ook echt voor je brabootje want poe je bent al een hele tijd bezig.... Ik had de HSG in ronde 19 en toen dus direct positief dus wie weet is dit hetgeen jouw lijf nodig heeft!!!

9. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Goed werk heeft soms tijd nodig.. ;)
    Hoe zeer ik het anderen ook gun, door de zwangeren in mijn omgeving word ik helemaal steeds met mijn neus op de feiten gedrukt. In de tijd dat wij proberen zwanger te worden, zijn ander zwanger geraakt, hebben een kindje gekregen en zijn opnieuw zwanger.. nu zijn wij hopelijk snel eens aan de beurt.
    Hopelijk heeft deze hsg voor jou ook weer een mooi kado in petto, Roos!

10. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Geloof dat je in je topic allemaal meiden hebt getroffen die weten hoe het voelt ;))
    Succes meis en sterkte. Hopen op een positieve test en een baby

Deel Deze Pagina