Hallo meiden, Ik hoorde vandaag een verhaal van iemand die een hele onregelmatige cyclus had en al 2 jaar bezig was met zwanger worden. Ze liep ook in het zh voor de nodige onderzoeken. Ze had al 1 kind dus ze wist dat ze zwanger kon worden. Alle onderzoeken waren goed, haar gynecoloog vertelde haar dat ze maar eens moesten proberen om gemeenschap te hebben in de periode dat ze ongesteld was. En wat denk je, ze was meteen die maand zwanger. Echt een bizar verhaal maar je kan dus blijkbaar ook je ei hebben in de periode dat je ongesteld ben. Wie weet hebben jullie hier iets aan. Liefs Mariska
Mij lijkt dit onmogelijk. Je krijgt je ongie juist omdat je ei niet bevrucht is en het baarmoederslijmvlies afgestoten word. Beetje vreemd verhaal.
heel apart...maar met een korte cyclus kan het natuurlijk best. Heb wel eerder gelezen dat ongi en ei elkaar kunnen overlappen...handig is anders lijkt me trouwens...
Ik vond het ook bizar, maar het is dus echt waar. De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar. Liefs Mariska
Het zou best kunnen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar helaas gaan er zoveel broodje aap verhalen rond, de mens houdt eenmaal van overdrijven....
Het kan echt, bij sommige vrouwen begint de vruchtbare fase als ze nog ongesteld zijn, vooral als de eisprong vroeg valt en ze langdurig menstrueren. Bedenk wel dat je seks moet hebben vòòr en/of tijdens de eisprong, waarbij ervoor nog beter is dan tijdens... Waarschijnlijk viel de eisprong dus vlak na de menstruatie.
Je kan niet met zekerheid zeggen dat zij ook van die keer tijdens de menstruatie zwanger is geworden maar het klinkt wel zo. Zelf heb ik ook een korte cyclus en als je wat langer blijft bloeden van je ongesteldheid, kan het elkaar toch overlappen.... Ik geloof wel dat het zou kunnen en ik ben trouwens blij voor je vriendin dat het toch gelukt is.
hier nog eentje die het "levend" bewijs is dat het zeer zeker kan... bij de 1e ben ik ook tijdens mijn menstruatie zwanger geworden..... ben toen in maart gestopt met de pil in april feestweekend gehad in waalwijk (was ongesteld) daarvoor en daarna hadden we totaal niets gedaan (tijdgebrek en moe) en later bleek (ondanks 2 menstruaties) dat ik dus zwanger was, terugrekenend kan het alleen maar tijdens dat weekend zijn gebeurt want dat was de enige periode dat we gevreën hadden.... dus het hoe en waarom zal me eigenlijk een worst zijn, ik ben er van overtuigd dat je zeer zeker tijdens je menstruatie zwanger kunt worden...
Het kan wel degelijk! Als je een korte cyclus hebt en een wat langere menstruatie heb je vaak een eisprong TIJDENS de bloeding. Dat je niet zwanger kan raken tijdens je menstruatie is dus een bakerpraatje. Het geldt misschien voor 90% van de vrouwen, maar voor 10% dus niet. Vrijen tijdens je menstruatie is overigens niet vies... gewoon handdoekje onder de poep... ik ben in die periodes overigens net extra opgewonden!
je hoeft daarvoor niet eens een korte cyclus te hebben trouwens...ik had zowel vroeger voordat ik aan de pil ging als nadat ik gestopt was na de pil een heel "nette" cyclus van pakweg 28-29 dgn dus niet echt kort, maar toch tijdens de menstruatie zwanger geworden... en wbt vrijen tijdens menstruatie ach daar hoef je niet over te discussiëren want er zijn er genoeg die het echt "walgelijk" vinden daar waar andere er geen probleem mee hebben een doekje voor de zekerheid eronder houden, en daarna gewoon lekker "samen" onder de "douche" stappen om daar nog eens een 2e ronde in te lassen... met idd soms een zwangerschap tot gevolg...