4 dagen verkouden. Huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SDonya, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hallo!

Mijn kleine meid van 7 maanden is vanaf zaterdag al erg verkouden. Ze hoest veel en heeft erge last van een snotneusje. Ik gebruik al neuspray en probeer haar zo warm mogelijk te houden. Ik had haar temperatuur gemeten en die was gewoon normaal. Alleen nu hebben al 3 mensen gevraagd waarom ik niet met haar naar de huisarts ben geweest. Ik heb hierop geantwoord dat als ik verkouden ben ik ook niet naar de huisarts ga.

Ik vraag me nu toch af of het vreemd is dat ik niet met haar bij de huisarts ben geweest en of ik dit misschien beter wel kan doen?

Ik zat zelf al te denken dat als het over 2 dagen nog niet verbeterd is dat ik dan even bel.

Groetjes

2. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Het is niet vreemd dat je nog niet bent geweest en indien ze niet benauwd is of verhoging heeft of minder drinkt zal mogelijk een huisarts er ook niet heel erg veel aandoen. Mogelijk een putje geven om haar beter te laten ademen. Het is meestal en virus en een antibiotica werkt daar niet tegen. Wel neusspray blijven gebruiken en desnoods luuf of een half ui onder haar bed. Succes

Hier is dochterlief al sinds half januari op en af verkouden. Komt door het kvd.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou snap niet waarom mensen dat raar vinden dat je niet naar de HA gaat...:(

Wat moet een dokter daar nou aan doen..

Gaat vanzelf over hoor, idd als je zelf verkouden ben ga je ook niet naar de HA

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het maar een verkoudheidje is, zou ik ook niet gaan.. Bij koorts, benauwdheid, of als het langer duurt (5+ dagen) is het wat anders.

Mijn huisarts raadde voor kleintjes liever neusdruppels aan, zeker voor meerdere dagen, vanwege de kracht van de spray op de slijmvliezen.
    ( was voor oorontsteking)

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het ook een beetje vreemd dat mensen zeggen dat je naar de ha moet...mijn zoontje is al vanaf dat hij 1 week oud is verkouden en de ka vind daar schijnbaar niets vreemds aan, zolang ze geen koorts hebben etc dan gaat dat vanzelf weer over.

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn zoontje was ruim 2 weken verkouden maar niet heel ernstig, hij bleef er vrolijk onder en at/dronk en sliep nog goed.
    Totdat hij er koorts bij kreeg en een vervelende hoest, toen zijn we gelijk gegaan en bleek dat hij pseudo-kroep had. Nog kon er niet veel aan gedaan worden trouwens, hij had het vrij mild en was nog niet echt benauwd. Als dat het geval was geweest had hij er iets voor gekregen.
    Het is nu een week later en 't gaat de goede kant op eindelijk!

Verkoudheden gaan soms af en aan bij die kleintjes, het zijn virusjes die ze opdoen en omdat ze hun weerstand nog aan het opbouwen zijn, krijgen ze meer verkoudheden voor hun kiezen dan volwassenen. (Gemiddeld 6-12 keer per jaar zei dokter tegen ons). Vaak is het gewoon een kwestie van uitzieken, niet te warm kleden en ook mag je gewoon naar buiten als je het enigszins vertrouwt.
    Uiteindelijk gaat het meestal vanzelf weer over maar je moet wel in de gaten houden hoe de verkoudheid verloopt natuurlijk, als het erger wordt, gewoon even naar de huisarts, is niets raars aan. ;)

7. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik vind het ook raar dat mensen zeggen dat je naar de huisarts moet....die gaat inderdaad toch niets doen als het kindje niet ziek, koortsig of benauwd is.
    Mijn zoontje is al weken af en aan verkouden. Een loopneus heeft hij al non stop sinds een maandje of 2. Ik maak me er niet druk om, volstrekt normaal!

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    En dat zijn dan zeker mensen die altijd maar klagen dat de premie voor de zorgverzekering zoveel omhoog gaat??? Gek he.... ;)
    Vind dat je een goed antwoord hebt gegeven!

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben blij om te horen dat andere er dus precies hetzelfde over denken als ik. Slapen en flesjes drinken gaat wel slechter maar dit komt omdat ze tijdens het drinken door haar neus moet ademen maar die zit dicht. Dan raakt ze even in paniek en dan is het snel weer over. Slapen doet ze met haar speen en dat gaat dus ook wat moeilijker. Merk wel dat ze met alles wat minder eetlust heeft. Probeer haar wel de hele dag door gewoon 20 kruiden thee van zonnatura aan te bieden.

@ Deepfreeze; zijn de neusdruppels ook te koop bij de drogist? En van welk merk?

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat zou ik zo niet weten Minaa.. Maakte het zelf: kopje heet water met een mespunt zout laten afkoelen. Pipetje van de apotheek en klaar..

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dat kan ook idd, maar ze zijn ook te krijgen bij de drogist hoor. Het zit dan al in pipetjes, ze zijn van Daro, 10 stuks in een doosje. Het is gewoon zoutoplossing waarmee je ook de oogjes kunt schoonmaken etc. en het neusje spoelen.
    Ik heb 't ook gebruikt voor Dennis, bij hem was 't wel even een klein drama om 't toe te dienen maar goed, het is zomaar gebeurd.

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje van bijna 4 maanden is er al dik 3 maanden verkouden,krijg steeds te horen van blijven sprayen en het gaat wel over. Mensen in omgeving zeggen ook,al 3 maanden verkouden bel dan ha. Tja die doet er zelfs met 3 maanden verkoudheid er zelfs niets aan. Ze groeit erg goed en ontwikkeld zich goed,zolang dat zo is doen ze niets.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel voor alle reacties.

Ze is al een stuk opgeknapt maar nog steeds snotterig. Ik ga vandaag even bij de drogist de druppels halen van Daro :)

Deel Deze Pagina