de eerste schopjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hope43, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    hoi allemaal,..

    ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik zojuist de eerste schopjes heb gevoeld :) :D
    ik twijfel nog wel hoor, want het was wel heel lichtjes,....
    ik ben zelfs nog ff vlug iets gaan eten, omdat ik dacht dat ik misschien honger had, maar nee volgens mij was dit een ander gevoel,..... :)

    nou als het zo was, zal het wel vaker terug komen, maar ik ben nu toch wel benieuwd of het rond deze periode al zou kunnen,
    en wanneer jullie je eerste schopje kregen en of je kan omschrijven hoe het voelde,.....
    haha ik heb zo vaak hardop gezegd, he jongen geeft je mama eens een flinke schop opdat ik weet dat je er bent :D
    ik voel me aan de ene kant echt heel erg blij, geweldig, maar aan de andere kant denk ik , misschien is het wel loos alarm

    :oops: ;)
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou t kan al gemakkelijk hoor! Gemiddeld is t iets van 17 weken volgens mij! Bij mij was t met ruim 16 weken, t voelde als zenuwtrekjes..
     
  3. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Geniet der van
    zullen idd wel de eerste schopjes zijn
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha ja klopt Patroeschka zo een soort gevoel was het ook, dacht eerst geborrel, maar was een soort trillinkje,.....kon het niet echt omschrijven,..

    maar ja dan zal het dit wel zijn :) en nu ik terug denk , denk ik het weleens eerders gevoeld te hebben ook. alleen zachter en in mindere mate,..

    nou nog ff afwachten,....misschien als ik zo weer ff ga liggen dat ik het weer voel,..... ben wel blij :) vroeg er vanmiddag nog om ;)
     
  5. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik voel 'm al bijna 7 weken. (toen was ik 14 weken zwanger) En dat terwijl mijn placenta aan de voorkant ligt.

    Ik voel af en toe schopjes onderin m'n buiken en ik voel het hard worden als hij voorin ergens ligt.

    En hoe het voelt:
    Nou ik heb wel eens dat ik een plopje voel ergens in m'n lichaam. net alsof er een ader verstopt (er een propje inzit) en dat ineens weer losschiet.

    Nou daar lijkt het schoppen een beetje op. Ik wist dat het het kindje was omdat het dus onderin m'n buik was, en daar zitten m'n darmen echt niet meer.

    Het hard worden is vooral goed te voelen als hij links of rechts ligt omdat je dan voelt dat de andere kant zacht is.
    Nou is mijn lichaamstemperatuur maar 35,5 graden en die van mijn man normaal dus als hij zijn hand op mijn buik legt komt die kleine vaak gelijk.
    Ook toen ik van de week m'n buurmeisje even optilden kroop hij (of zij) helemaal tegen haar billen aan.

    Linda
     
  6. unner

    unner Bekend lid

    17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Bij mij met precies 18 weken. Het voelde inderdaad als een soort stuiptrekking van de zenuwen. Of alsof iemand met een vinger aan de binnenkant van je buik zit te duwen.
     
  7. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Yep, dat gevoel heb ik ook sinds kort! Idd net zenuwtrekjes. Geweldig he!
     
  8. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    bij mij het idd ook rond die tijd.
    Geniet er maar van het zal steeds harder worden.
    Zo hard dat je soms wel eens iets hebt van nu mag het wel iets minder hard hoor haha.
    Maar is wel geruststellend gevoel want je weet dat hij/zij er gewoon lekker is, want onzeker ben je allemaal.

    Groetjes
     
  9. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Bij mij was het in de 18e week. Ik vond het voelen als een soort 'plopje'.
    Leuk hé, het zal niet lang meer duren eer je het echt heel goed gaat volene.
     
  10. Francisca

    Francisca Lid

    20 jan 2007
    72
    0
    6
    Rotterdam
    Hoi!

    Ik voel ook meer een soort zenuwtrekjes, eerst aan de eene kant en dan kan het een haf uur later weer meer naar boven zitten!
    Ik zat maar te wachten op die plop maar die voel ik niet en ik heb ook echt geen darmklachten.

    Zou het dan echt zo zijn ! Vanavond vooral heel erg!
     
  11. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb het na die ene duidelijke keer niet meer gehad,... :cry: :cry:
    misschien wil ik het te graag :confused:
     
  12. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Hope: je bent ver genoeg om het nu snel steeds vaker te gaan voelen, hoor, geloof me.

    Ik voel die kleine sinds ik ongeveer 15-16 weken was. En nu is het niet meer 'dagelijks', maar meer 'uurlijks'. Hele tijd gedraai en geduw en geschop. Dat wordt nog wat als het kleintje niet meer zo klein is, haha!

    Gewoon rustig op je rug op je bed of de bank gaan liggen met je handen op je buik. Wanneer je misschien een beetje een duwtje geeft op verschillende plekken, wil de baby daar ook wel eens ' terugduwen' . Misschien ook wel leuk om te proberen! Heel veel succes en plezier!
     
  13. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha ik doe geloof ik niks anders meer :)
    voel het wel af en toe een beetje borrelen ;)
     
  14. Niet meer actief

    Lekker van genieten meid, lijkt me dat je inderdaad je kleintje voelt.
    Ik voel mijn meisje sinds 15/16 weken ongeveer, begon met kleine borreltjes en inmiddels voel ik haar bijna voortdurend (de ene keer echt stompen of trappen, een andere keer duwen of als een visje op en neer spartelen in mijn buik).
    Fantastisch he, om die kleine te voelen. Wordt dan ineens een stuk concreter dat er echt een mini-mensje in je buik groeit, waar je volop contact mee kunt maken.
    Het is mijn ervaring dat ik haar vooral voel als ik even rustig zit of lig, misschien is dat bij jou ook wel het geval. Af en toe voorzichtig met mijn hand duwen wil nog wel eens helpen om haar te doen reageren, 9 van de 10 keer duwt ze dan terug :D
    Veel plezier met je kleintje!
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou gisteren ging ie weer flink te keer :)
    ennuh wanneer ik wrijf , wordt er ook nu meteen op gereageerd :)
    geloof dat het nu wel zo zal blijven, heerlijk he,....dan weet je tenminste zekers dat het goed zit ;)
    ik vind het heel intiem, iets tussen mij en die kleine :D
     
  16. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in het begin had ik alleen kriebelend gevoel en nu is het sinds 2 weken elke nacht kermis.
    als ik naar de wc ben geweest snachts denkt het ,ha me mama is wakker dan ga ik ff koppeltje duikelen.
    ik voel dan een hoofdje of billen wat het ook mag zijn omhoog komen en dan voel ik het langzaam weg draaien.
    opzich een heel leuk gevoel maar omdat nou steeds snachts te doen rond 4 uur vind ik wat minder want ik slaap dan ook niet zo snel meer als beebje aan het feesten is in me buik.
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ha ha ja ik ben nu nog blij , maar wie weet als het de hele nacht gaat gebeuren hihi
     
  18. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha, Sonja, feesten in je buik! Mijn uk vindt het volgens mij niet leuk als ik op m'n buik ga liggen, zodra ik dat doe.. gaat ze schoppen! :p

    Wat ik wel vaak voel is een drukkend/ draaiend/ vervelend gevoel in m'n buik als ik bijv. de hele tijd beweeg.

    Wat is dat dan?
     
  19. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik had dat ook, als ik mij onverwachts , te snel beweeg, dat bleken mijn banden te zijn , die rekken dan op ofzo
     

Deel Deze Pagina